۰
جمعه ۱۷ آذر ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۳۷
نگاه "مردم سالاری آنلاین" به آخرین شب مرحله گروهی لیگ اروپا

جشنواره گل آرسنال در شب صعود میلان و مارسی

رقابتهای فوتبال لیگ اروپا بامداد جمعه به وقت تهران در گروههای 12 گانه پایان یافت تا 24 تیم صعودکننده همراه با 8 تیمی که در گروههای هشت گانه لیگ قهرمانان اروپا سوم شده بودند، در مرحله حذفی لیگ اروپا، رقابتهای حساس تری را دنبال کنند.
جشنواره گل آرسنال در شب صعود میلان و مارسی
رقابتهای فوتبال لیگ اروپا بامداد جمعه به وقت تهران در گروههای 12 گانه پایان یافت تا 24 تیم صعودکننده همراه با 8 تیمی که در گروههای هشت گانه لیگ قهرمانان اروپا سوم شده بودند، در مرحله حذفی لیگ اروپا، رقابتهای حساس تری را دنبال کنند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، هفته گذشته با پایان رقابتهای لیگ قهرمانان اروپا 8 تیم در گروه خود سوم شدند تا اگرچه موفق به صعود مرحله دوم لیگ قهرمانان اروپا نشوند اما بتوانند شانس خود در لیگ اروپا جستجو کنند. اتلتیکومادرید اسپانیا، دورتموند آلمان و ناپولی ایتالیا از مهمترین تیمهای حذف شده از لیگ قهرمانان اروپا هستند که حالا در لیگ اروپا شانس خود را امتحان می کنند. به این سه تیم، باید تیمهای زسکامسکو روسیه، سلتیک اسکاتلند، اسپورتینگ لیسبون پرتغال، اسپارتاک مسکو روسیه و لایپزیش را اضافه کرد. این 8 تیم همراه با 24 تیم صعودکننده از مرحله گروهی لیگ اروپا، در قرعه کشی روز دوشنبه 20 آذر حریفان خود را در مرحله حذفی خواهند شناخت. از قوی ترین تیمهایی که در مرحله گروهی لیگ اروپا به مرحله دوم صعود کرده اند می توان از میلان ایتالیا، ارسنال انگلیس، ویارئال اسپانیا، دیناموکیف اوکراین، براگا پرتغال، مارسی و لیون فرانسه، آتالانتا و لاتزیو از ایتالیا نام  برد.
اما چه تیمهایی از لیگ اروپا به مرحله دوم صعود کردند؟
در گروه A ویارئال علیرغم شکست خانگی 1 بر صفر در مقابل مکابی با 11 امتیاز صدرنشین شد و صعود کرد و آستانه قزاقستان هم دست به کار بزرگی زد و با پیروزی 1 بر صفر در زمین اسلاویاپراگ جمهوری چک، با 10 امتیاز دوم شد. اسلاویاپراگ با 8 و مکابی با 4 امتیاز حذف شدند.
در گروه B دیناموکیف اوکراین 4 بر یک میهمان خود پارتیزان بلگراد صربستان را شکست داد تا با 13 امتیاز صعود کند. پارتیزان هم با 8 امتیاز دوم شد و صعود کرد. یانگ بویز هم با نتیجه 2 بر یک اسکندریو را شکست داد و این دو تیم با 6 و 5 امتیاز حذف شدند.
در گروه C براگا پرتغال علیرغم شکست 2 بر یک در زمین باشاک شهیر ترکیه، با 10 امتیاز صدرنشین شد و صعود کرد و لودوگورتس نیز علیرغم تساوی یک بر یک در زمین هافنهایم آلمان با 9 امتیاز دوم شد و صعود کردباشاک شهیر با 8 و هافنهایم با 5 امتیاز حذف شدند.
در گروه D آث میلان علیرغم شکست 2 بر صفر در مقابل ریه کا با 11 امتیاز صدرنشین شد و آ ا ک یونان هم علیرغم تساوی بدون گل در زمین آستریا وین اتریش، با 8 امتیاز به عنوان تیم دوم صعود کرد. ریه کا و آستریاوین با 7 و 5 امتیاز سوم و چهارم شدند.
در گروه E آتالانتا و لیون که صعود خود را قطعی کرده بودند در ایتالیا به میدان رفتند که آتالانتا با 1 گل پیروز شد و با 14 امتیاز صعود کرد. لیون هم با 11 امتیاز دوم شد. اورتون هم در زمین آپولون با 3 گل پیروز شد اما این پیروزی دیرهنگام کمکی به اورتون نکرد و این تیم با 4 امتیاز همراه با آپولون 3 امتیازی حذف شد.
در گروه F لوکوموتیو مسکو در زمین فاستاوزالین حذف شده با 2 گل پیروز شد و با 11 امتیاز به عنوان تیم اول گروه صعود کرد. رقابت حساس این گروه بین کپنهاگن دانمارک و شریف تیراسپول ترکیه بود که تیم دانمارکی با بهره گیری از امتیاز میزبانی با 2 گل پیروز شد. هر دو تیم 9 امتیازی بودند اما کپنهاگن به دلیل تفاضل گل بهتر صعود کرد. فاستاوزالین هم با تنها 2 امتیاز حذف شد.
در گروه G ویکتوریا پلژن در شب آخر در زمین هاپوئل 2 بر صفر پیروز شد و با 12 امتیاز در صدر قرار گرفت و استوابخارست رومانی هم علیرغم شکست خانگی 2 و بر 1 در مقابل لوگانو با 10 امتیاز دوم شد و همراه با ویکتوریاپلژن صعود کرد. لوگانو با 9 و هاپوئل با 4 امتیاز حذف شدند.
در گروه H آرسنال یکی از شانس های قهرمانی این رقابتها با 6 گل میهمان خود باته بوریسف بلغارستان را در هم کوبید و با 13 امتیاز صدرنشین شد. باته بوریسف هم با 5 امتیاز در قعر جدول قرار گرفت. ستاره سرخ بلگراد هم در یک بازی حساس، با یک گل کلن آلمان را شکست داد و با 9 امتیاز صعود کرد و کلن با 6 امتیاز حذف شد.
در گروه I مارسی و سالزبورگ اتریش در فرانسه به تساوی بدون گل رسیدند تا سالزبورگ با 12 و مارسی با 8 امتیاز صعود کنند. قونیه اسپور ترکیه در زمین ویتوریاگیمارش پرتغال با تساوی یک بر یک رسید تا این دو تیم به ترتیب با 6 و 5 امتیاز سوم و چهارم شوند.
در گروه  J در شب آخر در حالیکه هر چهار تیم شانس صعود داشتند بازیهای حساسی برگزار شد. اتلتیکوبیلبائو در زمین زوریا با 2 گل پیروز شد و با 11 امتیاز به عنوان تیم اول گروه صعود کرد. استرشوند هم در زمین هرتابرلین به تساوی یک بر یک رسید و با 11 امتیاز و تفاضل گل کمتر به عنوان تیم دوم صعود کرد. زوریا با 6 و هرتابرلین با 5 امتیاز حذف شوند.
در گروه K که بازیهای شب آخر تشریفاتی بود، لاتزیو ایتالیا در زمین زولته وارخم 3 بر 2 شکست خورد و با 13 امتیاز به عنوان تیم اول صعود کرد. نیس هم علیرغم شکست 1 بر صفر در زمین ویتسه آرنهایم با 9 امتیاز دوم شد. تیمهای زولته وارخم و ویتسه آرنهایم با 9 و 7 امتیاز حذف شدند.
در گروه L بازی تشریفاتی زنیت روسیه و رئال سوسیداد اسپانیا در زمین رئال با نتیجه 3 بر یک به سود زنیت به پایان رسید تا زنیت با 16 و رئال سوسیداد با 12 امتیاز صعود کنند. روزنبرگ هم در زمین واردار به تساوی یک بر یک رسید تا این دو تیم به ترتیب با 5 و 1 امتیاز حذف شوند.
 
کد مطلب: 78288
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *