۰
دوشنبه ۹ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۴۳
غول قماربازان آمریکا از حزب جمهوری‌خواه کناره‌گیری کرد

رسوایی مغز مالی ترامپ

هرچه زمان می‌گذرد حلقه اتهامات جنسی علیه ترامپ تنگ تر می‌‌شود. کمپین حامیان قربانیان جنسی که از هالیوود آغاز شده بود حالا به کوچه بالایی کاخ سفید و پشت اطاق مخفی ترامپ رسیده است.
رسوایی مغز مالی ترامپ
هرچه زمان می‌گذرد حلقه اتهامات جنسی علیه ترامپ تنگ تر می‌‌شود. کمپین حامیان قربانیان جنسی که از هالیوود آغاز شده بود حالا به کوچه بالایی کاخ سفید و پشت اطاق مخفی ترامپ رسیده است.
بنا به گزارش رسانه‌های آمریکایی،  «دونالد ترامپ» که درگیر اتهام «دستمالی کردن زنان» است حالا شاهد کناره گیری رفیق گرمابه و گلستان خود به اتهام رسوایی جنسی است.
روزنامه «وال ‌استریت ژورنال» گزارش داده غول قمارخانه‌های آمریکا ، «استیو وین‌« بارها کارمندانش را مورد آزار جنسی و تعرض قرار داده است. این روزنامه گزارش مفصل خود را با استناد به گفت‌وگوهایی منتشر کرده که با چندین تن از کارمندان سابق وین و همچنین کسانی که هنوز در استخدام او هستند. وال استریت ژورنال در گزارش افشاگرانه خود ریز اقدامات خلاف عفت عمومی را منعکس کرده است.
روز گذشته (یکشنبه) وین ۷۶ ساله که ریاست کمیته مالی حزب جمهوری‌خواه را بر عهده داشت، با بالا گرفتن اتهام‌های جنسی از سمت خود استعفا داد. در همین حال، «رونا مک‌دانیل» دبیر کمیته ملی حزب جمهوری‌خواه استعفای استیو وین را تأیید کرده است.

ترس از نفوذ وین
به نوشته وال‌استریت ژورنال زنانی که توسط وین مورد آزار و اذیت جنسی قرار گرفته‌اند، از ترس نفوذ و قدرت این میلیاردر سرشناس و همچنین از دست دادن شغل‌شان در تمام این سال‌ها سکوت اختیار کرده بودند.گفته شده وین عمدتا در دفتر کار خصوصی‌اش به هنگام دریافت ماساژ یا مانیکور زنان را مورد آزار قرار می‌داده است.
آن طور که گزارش شده وین تنها در یک مورد ناچار به پرداخت هفت و نیم میلیون دلار غرامت به یک مانیکوریست (پیرایش‌گر) شده که مورد تعرض وی قرار گرفته بود. چندین تن از کارمندان و زیردستان وین گفته‌اند زمانی که او به دفترش می‌آمده، آنها از ترس روبرو شدن با وین خود را در دستشویی یا کمد پنهان می‌کرده‌اند.
کتمان اتهام آقای قمار باز
استیو وین تمام اتهامات را کتمان کرده و همسر سابق‌اش را متهم به دسیسه‌چینی کرده است. پرونده طلاق وین و همسر سابق‌اش الین، از چند سال پیش در دادگاه در جریان است. وین مدعی شده که همسر سابق‌اش با طرح این اتهامات قصد لطمه‌زدن به او را داشته است. یکی از وکلای الین وین این اتهامات را نادرست خوانده است.
وین با انتشار بیانیه‌ای با ادعای بیگناهی خود گفته، کناره‌گیری‌اش از پست ریاست کمیته مالی حزب جمهوری‌خواه به این دلیل بوده که می‌خواسته از ایجاد ناآرامی‌های بیشتر برای حزب جلوگیری کند.
استیو وین مؤسس، رییس و مدیر اجرایی هتل‌ها و کازینوهای زنجیره‌ای «وین» با ۲۳ هزار کارمند است. او در گذشته به عنوان یکی از رقبای اصلی دونالد ترامپ در زمینه تجارت به شمار می‌آمد، اما در جریان رقابت‌های انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ آمریکا اعلام بی‌طرفی کرده و چندین بار نیز مبالغ هنگفتی را به حزب جمهوری‌‌خواه اهدا کرد.
ترامپ پس از پیروزی در انتخابات مقدماتی نوادا از استیو وین به عنوان «یک دوست فوق‌العاده» نام برده و پس از ورودش به کاخ سفید او را به ریاست‌کمیته مالی حزب برگزید.

حملات سخت دموکرات‌ها
پس از استعفای وین از حزب جمهوری خواه ، دموکرات‌ها حملات سختی را به اردوگاه رقیب آغاز کردند. به گزارش بی بی سی، سال گذشته که موج مقابله با آزارجنسی زنان با رسوایی گسترده «هاروی واینستین» غول تهیه کنندگی هالیوود آغاز شد، بسیاری از جمهوری‌خواهان رقبای دموکرات خود را متهم کردند که باید پول‌هایی که از هاروی واینستین دریافت کرده‌اند را به او بازگردانند.
حالا با آشکارشدن رسوایی جنسی یکی از بزرگترین حامیان مالی حزب جمهوری‌خواه، دموکرات‌ها می‌گویند آیا خواسته سال گذشته آنها درباره پس دادن پول‌های هاروی واینستین، اکنون شامل حال خودشان که از استیو وین پول گرفته‌اند هم می‌شود.
کمیته ملی حزب دموکرات سکوت کمیته ملی جمهوری‌خواهان در این باره را مورد انتقاد قرار داده است. در ماه اکتبر گذشته «رونا مک‌دانیل» دبیر حزب جمهوری‌خواه در بیانیه‌ای گفته بود: «اگر دموکرات‌ها و حزب‌شان به معنی واقعی حامی زنان هستند باید پول‌های کثیفی که (از هاروی واینستین) گرفته‌اند را بدون درنگی پس دهند.» دموکرات‌ها در حال پیشروی به سمت کاخ سفید هستند و جمهوری خواهان تاکنون نتوانستند حریف آنهاشوند. رسوایی آقای قمارباز قطعا مورد توجه «جوزف کندی» به عنوان سخنران منتقد ترامپ در کنگره آمریکا قرار خواهد گرفت. اتهامات موازی ترامپ در نهایت شاید به سونامی بزرگی منتهی خواهد شد.
گزارش : علی ودایع
 
 
کد مطلب: 81672
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *