۰
سه شنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۲۲:۵۸
اف.بی.آی به دفتر وکیل رئیس جمهوری آمریکا حمله کرد

شبیخون به مخزن الاسرار ترامپ

بدنه پلیس فدرال آمریکا چشم دیدن «دونالد ترامپ» را ندارد. اف.بی.آی به شکلی ناملموس اما بی رحمانه به دنبال ردپای رسوایی «راشاگیت» به هرجایی که بشود سرک می‌کشد. به موازات اتهام رابطه با کرملین، کارآگاهان اف.بی.آی در چارچوب پازل رسوایی جنسی ترامپ که از هالیوود آغاز شده می‌خواهند رابطه نامشروع رئیس جمهوری آمریکا را ثابت کنند.
شبیخون به مخزن الاسرار ترامپ
بدنه پلیس فدرال آمریکا چشم دیدن «دونالد ترامپ» را ندارد. اف.بی.آی به شکلی ناملموس اما بی رحمانه به دنبال ردپای رسوایی «راشاگیت» به هرجایی که بشود سرک می‌کشد. به موازات اتهام رابطه با کرملین، کارآگاهان اف.بی.آی  در چارچوب پازل رسوایی جنسی ترامپ که از هالیوود آغاز شده می‌خواهند رابطه نامشروع رئیس جمهوری آمریکا را ثابت کنند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، نیویورک تایمز در گزارش مفصلی نوشته است که ماموران اف.بی.آی حوالی صبح روز سه شنبه، دفتر و خانه «مایکل کوهن» وکیل شخصی دونالد ترامپ را تجسس کردند. حکم قضایی تفحص به این دلیل صادر شده که مبادا مایکل کوهن مدارک مربوط به پرداخت حق‌السکوت به یک هنرپیشه فیلم‌های پورنو را نابود کند.
 ماموران پلیس فدرال آمریکا، ایمیل‌ها، برگه‌های مالیاتی و اوراق مربوط به کسب و کار را از دفتر مایکل کوهن برداشته‌اند. «استفن ریان» نماینده حقوقی کوهن گفته که پلیس فدرال آمریکا برخی فایل‌های مربوط به گفت‌وگوهای محرمانه با موکلان این دفتر وکالت را نیز ضبط کرده است.
وکیل ترامپ از چند هفته پیش تا کنون تحت فشار افکار عمومی قرار دارد. او مدعی شده که از جیب خودش به «استورمی دانیلز» هنرپیشه فیلم‌های پورنو ۱۳۰هزار دلار پرداخته و ترامپ و تیم‌اش از ماوقع خبر نداشته‌اند. قرار است تجسس از دفتر وکالت و خانه مایکل کوهن، منشا این مبلغ را روشن سازد.
استورمی دانیلز می‌گوید که که در گذشته با دونالد ترامپ رابطه جنسی داشته و خواهان آن است که رئیس جمهوری آمریکا در این باره شهادت بدهد. او می‌گوید دلیل توافق سال ۲۰۱۶ نگرانی از امنیت خانواده‌اش بود زیرا در سال ۲۰۱۱ غریبه‌ای او را تهدید کرده بود «ترامپ را به حال خود بگذار».
پس از آنکه خانم دانیلز گفت سکوت او لازمه پرهیز از تهدید خشونت بود، آقای کوهن یک نامه «پایان و عدم تکرار» (که برای متوقف کردن یک عمل «غیرقانونی» تهیه می‌شود) برای او فرستاد.
وکیل مایکل کوهن گفته که تجسس‌های کنونی با همکاری «رابرت مولر» انجام می‌گیرد. مولر به عنوان رئیس سابق اف‌بی‌آی، سرگرم بررسی مناسبات ماموران روسی و تیم ترامپ در تبلیغات انتخاباتی ۲۰۱۶ است. او در عین حال باید تحقیق کند که آیا ترامپ مانع کار دستگاه قضایی در این مورد شده یا خیر.
«آدام شیفت»نماینده ارشد حزب دمکرات در کمیته امور اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا اعلام کرده که پلیس فدرال آمریکا برای بازرسی از دفتر وکیل ترامپ، از مقام قضائی مجوز اخذ کرده بود. به گفته آقای شیفت این رخداد نه یک تصفیه حساب سیاسی، که بر پایه اصول رایج در حکومت قانون صورت گرفته‌است.
خشم ترامپ
ترامپ در گفت‌وگو با خبرنگاران در کاخ سفید اقدام پلیس فدرال آمریکا را «ورود با استفاده از زور» به دفتر وکیل خود توصیف کرده و گفته اقدامات رابرت مالر، بازرس ویژه پرونده «دخالت روسیه در انتخابات آمریکا» و تیم او، تصفیه حساب سیاسی است: «این وضعیت شرم‌آور است».
رئیس‌جمهوری ایالات متحده افزوده است این اقدامات «به معنی واقعی، حمله‌ای به کشور ما» و «حمله‌ای به آن‌چیزهایی که ما پای آن‌ها ایستاده‌ایم» است.اظهارات تازه آقای ترامپ بار دیگر به گمانه‌زنی‌ها در این مورد که او ممکن است به‌دنبال پایان دادن به کار رابرت مولر و تیم او باشد، دامن زده‌است. کاخ سفید تا کنون چندین بار این موضوع را کتمان کرده‌است.
رابرت مولر، رئیس پیشین پلیس فدرال آمریکا در سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۳، یعنی زمان ریاست‌جمهوری جرج بوش و باراک اوباما بود. وزارت دادگستری ایالات متحده سال پیش او را به‌عنوان بازرس ویژه برای رسیدگی به اتهام‌های مربوط به دخالت روسیه در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۱۶ برگزید.
ترامپ می‌داند که انبوهی از مدارک و اطلاعات در اختیار منتقدانش است اما دموکرات‌ها فعلا در حال زمینه چینی فضای روانی در ایالات متحده هستند. رئیس جمهوری آمریکا برای فرار از مخمصه هرچه سریع تر نیازمند یک جنگ تمام عیار است تا مانع شکست جمهوری خواهان در انتخابات میاندوره‌ای کنگره وسنا بشود. برهم خوردن برتری محافظه کاران قطعا منجر به عزل رئیس جمهوری آمریکا خواهد شد.
گزارش : علی ودایع
 
کد مطلب: 84682
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *