۰
جمعه ۲۴ فروردين ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۵
رئال مادرید به بایرن مونیخ رسید، لیورپول به آاس رم

همه چیز درباره مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا

مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا، امروز (جمعه) در نیون سوئیس، قرعه کشی شد که طی آن رئال مادرید به دیدار بایرن مونیخ می رود و لیورپول با آاس رم دیدار خواهد کرد.
همه چیز درباره مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا
مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان فوتبال اروپا، امروز (جمعه) در نیون سوئیس، قرعه کشی شد که طی آن رئال مادرید به دیدار بایرن مونیخ می رود و لیورپول با آاس رم دیدار خواهد کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دیدار های رفت روزهای ۴ و ۵ اردیبهشت و دیدارهای برگشت روزهای ۱۱ و ۱۲ این ماه برگزار می شود و دو تیم فینالیست در تک بازی روز پنجم خرداد در کی یف اوکراین به مصاف هم خواهند رفت. به همین دلیل قرعه کشی مرحله نیمه نهایی توسط بازیکن مشهور سابق فوتبال اوکراین، آندره شوچنکو انجام شد. بر این اساس سه شنبه ۴ اردیبهشت لیورپول میزبان رم است و چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت بازی برگشت انجام خواهد شد و چهارشنبه ۵ اردیبهشت بایرن مونیخ در خانه میزبان رئال مادرید است و بازی برگشت در روز سه شنبه ۱۱ اردیبهشت در سانتیاگوبرنابئو برگزار خواهد شد.
این برای اولین بار از سال ۱۹۸۱ است که در نیمه نهایی، چهار تیم از چهار لیگ برتر فوتبال اروپا یعنی ایتالیا، اسپانیا، آلمان و انگلیس در مرحله نیمه نهایی حضور دارند. در آن دوره، اینتر، لیورپول، بایرن و رئال حضور داشتند و در نهایت فینال بین لیورپول و رئال در رم برگزار شد که با گل دقیقه ۸۲ آلن کندی، به قهرمانی لیورپول انجامید.
 
این ۴ تیم چگونه به نیمه نهایی رسیدند؟
بایرن مونیخ در گروه دوم حضور داشت که با ۱۵ امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به پاری سن ژرمن فرانسه،دوم شد و صعود کرد. بایرن مونیخ در بازی رفت در پاریس با نتیجه ۳ بر صفر مغلوب پاری سن ژرمن شده بود اما این تیم را در بازی برگشت و دو تیم اندرلخت و سلتیک را در دو بازی رفت و برگشت شکست داد و به مرحله دوم رسید. در مرحله یک هشتم نهایی، بایرن مونیخ در بازی رفت ۵ بر صفر و در بازی برگشت ۳ بر یک بشیکتاش ترکیه را شکست داد و در دور یک چهارم نهایی هم در زمین سویا در بازی رفت ۲ بر یک پیروز شد و با یک تساوی خانگی بدون گل به نیمه نهایی رسید.
 
آاس رم در گروه سوم با ۱۱ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به چلسی، صدرنشین شد و صعود کرد. آاس رم در زمین چلسی مساوی کرد و در خانه، این تیم را ۳ بر صفر شکست داد. دو بازی خود در مقابل قره باغ جمهوری آذربایجان را هم پیروز شد اما در مقابل اتلتیکو مادرید یک بار شکست خورد و یک بار مساوی کرد. با این وجود صدرنشین گروهش شد و همراه با چلسی صعود کرد و اتلتیکو مادرید حذف شد و به لیگ اروپا رفت و حالا تیم مادریدی هم در لیگ اروپا به نیمه نهایی رسیده است. آاس رم در مرحله یک هشتم نهایی در بازی رفت در زمین شاختاردونتسک اوکراین ۲ بر یک شکست خورد اما در بازی برگشت با یک گل این تیم را شکست داد تا با توجه به گل زده در خانه حریف صعود کند. اما شاهکار رم در یک چهارم نهایی رقم خورد که علیرغم شکست ۴ بر یک در زمین بارسلونا در بازی رفت، با پیروزی ۳ بر صفر در بازی برگشت به نیمه نهایی صعود کرد.
 
لیورپول در گروه پنجم بدون باخت با ۳ برد و ۳ مساوی و با ۱۲ امتیاز صدرنشین شد و همراه با تیم ۹ امتیازی سویا صعود کرد. لیورپول در هر دو بازی رفت و برگشت در مقابل سویا مساوی کرد و یکی از دو بازی خود با اسپارتاک را هم با مساوی به پایان رساند اما در بازی برگشت، این تیم را شکست داد و در هر دو بازی رفت و برگشت در مقابل ماریبور پیروز شد و صعود کرد. در یک هشتم نهایی، در زمین پورتو با ۵ گل پیروز شد و در بازی برگشت که به بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود با تساوی بدون گل صعود کرد. در یک چهارم نهایی هم پس از پیروزی ۳ بر صفر در خانه در مقابل منچسرسیتی، در بازی برگشت هم ۲ بر یک پیروز شد و به نیمه نهایی رسید.
 
رئال مادرید هم در گروه هفتم با یک باخت و یک مساوی در مقابل تاتنهام و چهار برد در مقابل دورتموند و آپوئل نیکوزیا با ۱۳ امتیاز به عنوان تیم دوم گروهش پس از تاتنهام ۱۶ امتیازی صعود کرد. در دور دوم، در مقابل پاری سن ژرمن ۳ بر یک پیروز شد و در بازی برگشت در پاریس هم ۲ بر یک پیروز شد. در یک چهارم نهایی، پس از پیروزی ۳ بر صفر در زمین یوونتوس، در بازی برگشت ۳ گل خورد اما به لطف پنالتی وقتهای تلف شده که توسط رونالدو به ثمر رسید پیروز شد و به نیمه نهایی صعود کرد.
 
بهترین تیم مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا
مروری بر نتایج تیمهای حاضر در مرحله نیمه نهایی نشان می دهد که لیورپول تنها تیمی است که به عنوان صدرنشین گروه خود صعود کرده و سه تیم دیگر حاضر در این مرحله به عنوان تیم دوم صعود کرده بودند. همچنین لیورپول تنها تیمی است که بدون حتی یک باخت به این مرحله رسیده اما سایر تیمها در مراحل قبلی حداقل یک باخت را در کارنامه دارند. از این منظر لیورپول بهتر از سایر تیمهاست.
اما از نظر افتخارات، رئال مادرید با ۱۲ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی، پرافتخارترین تیم باشگاهی در اروپا است. از بین دیگر تیمهای حاضر در این مرحله، بایرن مونیخ با ۵ قهرمانی و ۵ نایب قهرمانی سومین تیم پرافتخار این رقابتهاست و لیورپول با ۵ قهرمانی و ۳ نایب قهرمانی پنجمین تیم پرافتخار لیگ قهرمانان محسوب می شود. اما آاس رم فقط یک بار در سال ۱۹۸۴ نایب قهرمان این رقابتها شده است.
رئال مادرید در دو دوره اخیر لیگ قهرمانان اروپا به مقام قهرمانی رسیده است. آخرین حضور بایرن مونخی در فینال این رقابتها مربوط به سال ۲۰۱۳ است که به قهرمانی این تیم منجر شد و آخرین حضور لیورپول در فینال این رقابتها در سال ۲۰۰۷ بود که با شکست در مقابل میلان دوم شد اما آخرین قهرمانی لیورپول در سال ۲۰۰۵ تحقق یافت.  
بد نیست بدانید هر چهار تیمی که به این مرحله صعود کرده اند هر کدام ۷ میلیون یورو پاداش دریافت می کنند اما پاداش نایب قهرمان ۱۰ میلیون و ۵۰۰ هزار یورو و پاداش قهرمان این رقابتها ۱۵ میلیون یورو است.
 
کد مطلب: 84792
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *