۰
پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۵
لیگ قهرمانان فوتبال اروپا به ایستگاه آخر رسید

رویای ششمین قهرمانی لیورپول در مقابل پرافتخارترین تیم اروپا

با صعود قابل پیشبینی لیورپول انگلیس به فینال لیگ قهرمانان فوتبال اروپا، شمارش معکوس برای فرارسیدن پنجم خرداد آغاز شد تا قهرمان این فصل از بین لیورپول و رئال مادرید مشخص شود.
محمد صلاح و کریستیانو رونالد، برگ برنده دو فینالیست لیگ قهرمانان اروپا
محمد صلاح و کریستیانو رونالد، برگ برنده دو فینالیست لیگ قهرمانان اروپا
با صعود قابل پیشبینی لیورپول انگلیس به فینال لیگ قهرمانان فوتبال اروپا، شمارش معکوس برای فرارسیدن پنجم خرداد آغاز شد تا قهرمان این فصل از بین لیورپول و رئال مادرید مشخص شود.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان اروپا، رئال مادرید با کسب تساوی ۲ بر ۲ در مقابل بایرن مونیخ آلمان، با توجه به پیروزی ۲ بر یک بازی رفت فینالیست شد و در دیگر بازی این مرحله، آث رم که یکبار شکست ۴ بر یک دور رفت در مقابل بارسلونا را جبران کرده بود تا به نیمه نهایی برسد، این بار شکست ۵ بر ۲ در مقابل لیورپول را با پیروزی ۴ بر ۲ جبران کرد اما در یک قدمی معجزه دوم باقی ماند و راهی به فینال پیدا نکرد. حالا در یک طرف فینال لیگ قهرمانان، زیدان و رونالدو و هم تیمی هایش ایستاده اند و در طرف دیگر یورگن کلوپ و محمد صلاح و دیگر بازیکنان لیورپول.
رئال مادرید با کسب ۱۲ مقام قهرمانی، پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان اروپاست و آث میلان با ۷ قهرمانی، در رده دوم قرار دارد و تا سالهای سال عنوان پرافتخارترین تیم لیگ قهرمانان در اختیار رئال مادرید خواهد بود. اما لیورپول می تواند این فاصله را کمتر کند. هرچند کار دشواری در پیش دارد. رئال مادرید ۱۵ بار به فینال رسیده و فقط در ۳ فینال بازنده بوده است. از سال ۱۹۸۱ تاکنون، حتی یک بار هم نشده که رئال به فینال برسد و قهرمان نشود. ۶ قهرمانی از ۱۲ قهرمانی رئال بعد از آن سال رقم خورده است. رئال در دو فصل گذشته هم دو قهرمانی متوالی کسب کرده و حالا در پی هت تریک قهرمانی است.
اما لیورپول هم تیم کم افتخاری نیست. لیورپول ۷ بار به فینال لیگ قهرمانان رسیده که ۵ بار قهرمان شده. آخرین فینالهای لیورپول مربوط به سالهای ۲۰۰۵ و ۲۰۰۷ بوده که در اولی، آث میلان را شکست داد و قهرمان شد و در دومی در مقابل همین تیم شکت خورد و به نایب قهرمانی رسید. جالب اینجاست که از نظر تعداد قهرمانی در لیگ قهرمانان، لیورپول با بایرن مونیخ و بارسلونا برابر است و اگر بتواند در فینال در مقابل رئال پیروز شود می تواند با ۶ قهرمانی پس از رئال و آث میلان در رتبه سومین تیم پرافتخار لیگ قهرمانان قرار بگیرد.
محمد صلاح ستاره این روزهای فوتبال جهان، برگ برنده لیورپول است و شاید این فینال محلی برای درخشش صلاح باشد تا گامی به سوی شکستن طلسم اختصاص توپ طلای فوتبال جهان به مسی و رونالدو بردارد. لیورپول یک تیم هجومی و قدرتمند در حمله است که البته در مقابل دفاع رئال کار دشواری در پیش دارد.
رئال مادرید در گروه هفتم با یک باخت و یک مساوی در مقابل تاتنهام و چهار برد در مقابل دورتموند و آپوئل نیکوزیا با ۱۳ امتیاز به عنوان تیم دوم گروهش پس از تاتنهام ۱۶ امتیازی صعود کرد. در دور دوم، در مقابل پاری سن ژرمن ۳ بر یک پیروز شد و در بازی برگشت در پاریس هم ۲ بر یک پیروز شد. در یک چهارم نهایی، پس از پیروزی ۳ بر صفر در زمین یوونتوس، در بازی برگشت ۳ گل خورد اما به لطف پنالتی وقتهای تلف شده که توسط رونالدو به ثمر رسید پیروز شد و به نیمه نهایی صعود کرد و در نیمه نهایی هم پس از برد ۲ بر یک در زمین بایرن مونیخ در خانه خود با این تیم ۲ بر ۲ به مساوی رسید و فینالیست شد.
لیورپول در گروه پنجم بدون باخت با ۳ برد و ۳ مساوی و با ۱۲ امتیاز صدرنشین شد و همراه با تیم ۹ امتیازی سویا صعود کرد. لیورپول در هر دو بازی رفت و برگشت در مقابل سویا مساوی کرد و یکی از دو بازی خود با اسپارتاک را هم با مساوی به پایان رساند اما در بازی برگشت، این تیم را شکست داد و در هر دو بازی رفت و برگشت در مقابل ماریبور پیروز شد و صعود کرد. در یک هشتم نهایی، در زمین پورتو با ۵ گل پیروز شد و در بازی برگشت که به بازیکنان اصلی خود استراحت داده بود با تساوی بدون گل صعود کرد. در یک چهارم نهایی هم پس از پیروزی ۳ بر صفر در خانه در مقابل منچسرسیتی، در بازی برگشت هم ۲ بر یک پیروز شد و به نیمه نهایی رسید. و سرانجام در نیمه نهایی پس از برد ۵ بر ۲ در مقابل آث رم در بازی برگشت، ابتدا ۲ بر یک پیش افتاد و بعد ۳ گل دریافت کرد اما در نهایت به فینال رسید.
بازی رئال مادرید و لیورپول می تواند تثبیتی برای برترین بودن رئال باشد یا آغازی برای موفقیتهای لیورپول در دوران جدید این تیم. هر چه هست، تکلیف قهرمان، در بازی جذابی که ساعت ۲۳ و ۱۵ دقیقه شنبه ۵ خرداد در کی یف اوکراین برگزار می شود روشن خواهد شد.
 
کد مطلب: 85903
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *