۰
دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۹:۰۸
رئیس‌جمهوری آمریکا پلیس فدرال را متهم به جاسوسی کرد

ضد حمله ترامپ به تحقیقات مولر

اوضاع رئیس‌جمهوری آمریکا آنچنان که به نظر می‌رسد خوب نیست. «دونالدترامپ» شاید با تاکتیک «مرد دیوانه» در جنگ تجاری با چین و اروپا به موفقیت رسیده باشد اما اتفاقاتی در داخل واشنگتن و بیخ گوش کاخ سفید در حال وقوع است.
ضد حمله ترامپ به تحقیقات مولر
اوضاع رئیس‌جمهوری آمریکا آنچنان که به نظر می‌رسد خوب نیست. «دونالدترامپ» شاید با تاکتیک «مرد دیوانه» در جنگ تجاری با چین و اروپا به موفقیت رسیده باشد اما اتفاقاتی در داخل واشنگتن و بیخ گوش کاخ سفید در حال وقوع است.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، «استورمی دانیلز» خانم پورن استار که با ترامپ رابطه نامشروع داشته و از منبع مالی انتخابات الکترال حق السکوت دریافت کرده، به عنوان یک دردسر یقه کاخ سفید را گرفته است. به موازات پروژه کلان «دستمالی و تعرض به زنان» که از هالیوود آغاز شده و معلوم نیست به کجا می‌رود؛ پروژه اصلی برای سقوط ترامپ، رسوایی «راشاگیت» است. دادستان «مولر» اصلی ترین مجری پیگیری اتهامات سنگین ترامپ است. حالا رئیس‌جمهوری آمریکا دست به یک ضدحمله علیه پلیس فدرال آمریکا زده است. ترامپ که بارها به تحقیقات دادگستری حمله کرده در یک رشته توییت بار دیگر هر گونه تبانی با روسیه را رد کرد.
رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار تحقیقات درباره نفوذ احتمالی در کمپین انتخاباتی اش با مقاصد سیاسی خواهد شد. او در توییتی نوشت که «می‌خواهد بداند آیا دولت باراک اوباما، رئیس جمهور قبلی آمریکا، دستور چنین اقدامی را داده بود یا نه.» ترامپ گفته که این درخواست را رسما در روز دوشنبه مطرح خواهد کرد. این موضوع در خلال گزارش‌هایی مطرح می‌شود دایر بر اینکه یک خبرچین اف بی آی (سازمان تحقیقات جنایی فدرال) با دستیاران ستاد مبارزات انتخاباتی ترامپ ملاقات کرده بود.
ترامپ ابتدا روز جمعه این اتهام را مطرح کرد که اف بی آی به ستاد انتخاباتی او جاسوس فرستاده بود. او در توییتی نوشت: «این حادثه همان اوائل اتفاق افتاد، یعنی خیلی پیش از آنکه قضیه ساختگی روسیه تبدیل به یک خبر «داغ» جعلی شود.اگر این درست باشد بزرگترین رسوایی سیاسی تاریخ خواهد بود.»
نیویورک تایمز پس از طرح ادعای آقای ترامپ در گزارشی نوشت که اف بی آی خبرچینی فرستاده بود تا با دستیاران ستاد ترامپ صحبت کند، اما فقط پس از آنکه اف بی آی گزارش‌هایی از احتمال «تماس‌های مشکوک با روسیه» دریافت کرد.
این خبرچین - که یک دانشگاهی شهروند آمریکا که در بریتانیا کار می‌کند توصیف شده - با «جورج پاپادوپولوس» و «کارتر پیج» تماس گرفته بود که اعضای ستاد انتخاباتی آقای ترامپ بودند. واشنگتن پست در روایتی مشابه نوشته است که این خبرچین از پیش از انتصاب رابرت مولر به تحقیقات مربوط به روسیه کمک می‌کرد. اف‌بی‌آی آن تحقیقات را در اواسط مبارزات انتخاباتی در ژوییه ۲۰۱۶ شروع کرده بود.
اما معلوم نیست که این خبرچین ابتدا چطور به اطلاعاتی دست یافت که زمینه ساز دیدارش با پاپادوپولوس و پیج شد.
دادستان مولر که زمانی مدیر اف بی آی بود تاکنون ۱۹ نفر را متهم کرده است. آقای پاپادوپولوس به دروغ گفتن به اف بی آی درباره زمان ملاقات با واسط ادعایی روسیه اقرار کرده است.
مقام‌های مجری قانون از ارائه شواهد این موضوع به رهبران کنگره خودداری کرده اند.آنها استدلال کرده اند که این کار جان خبرچین - یا تماس‌هایش - را به خطر می‌اندازد.ترامپ می‌تواند به وزارت دادگستری، که بر اف‌بی‌آی نظارت دارد، دستور دهد این اسناد را منتشر کند.نکته حائز اهمیت اینجاست که فرمان افشای خبرچین اف.بی.آی تبعات غیر قابل محاسبه ای می‌تواند داشته باشد.

سرنخ‌های جدید
روانشاسی رفتاری ترامپ نشان می‌دهد که اگرچه رئیس‌جمهوری آمریکا در عرصه بین الملل با تاکتیک مرد دیوانه و رئالیسم تهاجمی رفتار می‌کند اما در مسائل داخلی به ویژه تحقیقات قاضی مولر اندکی داستان متفاوت بوده است. ترامپ از یک طرف می‌داند که پس از انتخابات میان دوره ای ژوئن اوضاع برای او در قامت رئیس‌جمهوری آمریکا کشنده خواهد شد.از طرف دیگر دادستان مولر در حال طبخ یک واقعه تاریخی در آمریکا است. 
روزنامه وال‌استریت ژورنال به نقل از چند منبع آگاه گزارش کرد، در پی انتشار گزارشی که اخیرا از ایفای نقش یک کارآفرین و تاجر اسرائیلی به نام «جوئل زامیل» در مذاکراتی با پسر بزرگ دونالد ترامپ در راستای حمایت از پدر او در زمان انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ خبر داد. حالا، اف.بی.آی به سرنخ‌های جدیدی در دفتر این اسرائیلی و چهره‌هایی در عربستان رسیده است.
مولر مشغول انجام بازجویی‌هایی درباره فعالیت‌های جوئل زامیل یک تاجر اسرائیلی زاده استرالیا برخوردار از تجربه تاثیرگذاری از طریق شبکه‌های اجتماعی و جمع آوری اطلاعات است.زامیل بنیانگذار چند شرکت مشاوره‌دهی خصوصی شامل یک شرکت تحلیل اطلاعاتی به نام شرکت WIKISTRAT و همچنین گروه PSY، یک شرکت خصوصی فعال در حوزه اطلاعات با شعار «به واقعیت شکل دهید» بوده است.اخیرا وال‌استریت ژورنال احضاریه مربوط به فعالیت‌های زامیل که برای خود وی منتشر نشده را بررسی کرده است.
از سوی دیگر و براساس گزارشی که نیویورک تایمز منتشر کرد، زامیل چند ماه پیش از انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ با پسر بزرگ دونالد ترامپ یعنی دونالد ترامپ جونیور در محل برج ترامپ در کنار یک فرستاده ولیعهد امارات متحده عربی به نام جورج نادر و همچنین اریک پرینس، بنیانگذار شرکت امنیتی بدنام بلک واتر دیدار کرده است تا درباره پیشنهاد کمک آنها به کمپین انتخاباتی ترامپ بحث کند.
گزارش شده که بعد از انتخاب شدن دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری جورج نادر به میزان دو میلیون دلار به زامیل پول پرداخت کرده است.«آلن فوترفاس» وکیل دونالد ترامپ جونیور در بیانیه‌ای برگزاری این نشست را تایید کرد و گفت: «پیش از انتخابات ۲۰۱۶ دونالد ترامپ جونیور ترتیب نشستی را با اریک پرینس، جورج نادر و فرد دیگری که ممکن است جوئل زامیل باشد، می‌دهد.»
آنها با وی درباره تاثیرات شبکه‌های اجتماعی و یا استراتژی بازاریابی صحبت می‌کنند اما پسر ترامپ علاقه‌ای نشان نداده و همینجا همه چیز تمام می‌شود.روزنامه وال‌استریت ژورنال گزارش کرد: «زامیل با تیم رابرت مولر دیدار داشته و از او پرسش‌هایی درباره روابط تجاری‌اش پرسیده شده است.»
علاوه بر این اتهامات نباید فراموش کنیم که تعداد زیادی از افراد تیم ترامپ متهم به «ارتباطات کثیف تجاری» و «پولشویی» با روسیه هستند.
گزارش : علی ودایع
 
کد مطلب: 87258
برچسب ها: دونالد ترامپ
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *