۰
يکشنبه ۹ تير ۱۳۹۸ ساعت ۱۵:۵۳

نگاهی به آثار میلیاردی "حراج تهران"

در یازدهمین دوره از «حراج تهران» که قرار است روز جمعه (۱۴ تیر ماه) برگزار شود، ۸۰ اثر چکش می‌خورد که از این میان دو اثر از منیر فرمانفرمائیان و پرویز تناولی با قیمت ۳ تا ۴ میلیارد تومان، گران‌ترین آثار قیمت‌گذاری شده در این دوره محسوب می‌شوند.
به گزارش ایسنا، یازدهمین دوره از «حراج تهران» که به معرفی هنر کلاسیک و مدرن ایران اختصاص دارد، در تیر ماه سال جاری با حضور ۶۰ هنرمند و ۸۰ اثر چکش می‌خورد. ۲۳ نفر از این هنرمندان در قید حیات، ۵۴ نفر مرد و شش نفر نیز زن هستند. آثار ارائه‌شده هم شامل ۷۵ نقاشی و پنج مجسمه می‌شود.‌
در این دوره از «حراج تهران» آثار هنرمندانی همچون منیر شاهرودی فرمانفرمائیان، محمد احصایی، حسین زنده‌رودی، پرویز تناولی، منصور قندریز، سهراب سپهری، محمود فرشچیان، آیدین آغداشلو، صادق تبریزی، کوروش شیشه‌گران، ابوالقاسم سعیدی، مسعود عربشاهی و … ارائه شده است.
در این میان یکی از آخرین آثار بدون عنوان زنده‌یاد منیر فرمانفرمائیان در این دوره از حراج تهران بین ۳ تا ۴ میلیارد تومان قیمت‌گذاری شده است و گران‌ترین اثر قیمت‌گذاری شده در این حراج محسوب می‌شود. این اثر سال ۹۶ و با آیینه‌کاری، نقاشی پشت پلکسی گلاس و گچ روی چوب و در ابعاد ۱۰*۷۰*۹۷ خلق شده است. اثر متعلق به مجموعه خصوصی خانواده این هنرمند است.
 
کد مطلب: 110301
برچسب ها: حراج تهران
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *