۰
جمعه ۱ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۶:۴۳
دبیرکل حزب مردم‌سالاری در دیدارهای جداگانه با دبیران کل حزب سعادت و حزب وطن ترکیه:

رشد احزاب در ترکیه مدیون برپایی نظام حزبی انتخابات است

تمل کارا ملااوغلو: حزب سعادت همچنان وفادار به اصول مبنایی نجم‌الدین اربکان است/ دوغو پرینچک: حزب وطن هیچگاه مخالف توسعه روابط با ایران نبوده
دبیرکل حزب مردم‌سالاری و هیات همراه روز چهارشنبه سی مرداد در دفاتر حزب سعادت ترکیه و حزب وطن ترکیه در آنکارا حضور یافته و به صورت جداگانه با آقایان تمل کارا ملا اوغلو، دبیر کل حزب سعادت و دوغو پرینچک، دبیر کل حزب وطن ملاقات و گفت‌وگو کردند.
دبیرکل حزب مردم‌سالاری و هیات همراه روز چهارشنبه سی مرداد در دفاتر حزب سعادت ترکیه و حزب وطن ترکیه در آنکارا حضور یافته و به صورت جداگانه با آقایان تمل کارا ملا اوغلو، دبیر کل حزب سعادت و دوغو پرینچک، دبیر کل حزب وطن ملاقات و گفت‌وگو کردند.
به گزاش «مردم‌سالاری آنلاین»، در این ملاقات‌ها که با حضور فیض اللهی، معاون سیاسی سفیر ایران در ترکیه صورت گرفت به تفصیل در مورد نحوه جذب اعضا، چگونگی آموزش حزبی، چگونگی انتخاب ارکان حزب و حضور در مراکز قدرت بحث و گفت‌وگو شد.
در این دیدارها دکتر مصطفی کواکبیان پس از تشریح هدف سفر، وجود انتخابات برپایه نظام حزبی را از جمله دلایل رشد احزاب در ترکیه دانست و برضرورت تبادل تجربیات احزاب دو کشور تاکید کرد.
عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تشریح مواضع منطقه‌ای جمهوی اسلامی ایران و نحوه برخورد با تداوم برجام و ارتباط با اتحادیه اروپا به تفصیل در مورد وضعیت احزاب در ایران و پیگیری تحول در قانون انتخابات پارلمان برمبنای نظام حزبی سخن گفت.
تمل کارا ملا اوغلو، دبیر کل حزب سعادت با اشاره به 170 هزار عضو این حزب در سراسر کشور ترکیه و برگزاری کنگره‌های استانی حزب از شورای مشورتی حزب سعادت سخن گفت و تاکید کرد این شورا همواره مواظب است تا حزب سعادت هیچگاه از معیارهای معنوی و مذهبی و منطبق با شریعت و اصول مبنایی نجم‌الدین اربکان عدول نکند. وی از یک کمیته‌ای به نام کمیته «حیثیت» در این حزب نام برد که نقش هیات داوری در رسیدگی به تخلفات اعضا را دارد.
وی در موضوع سوریه به صراحت از مواضع دولت کنونی ترکیه انتقاد کرد.
دوغو پرینچک، دبیر کل حزب وطن نیز با اشاره به 64 هزار عضو این حزب و سوابق تاریخی و دیرینه فرهنگی مردم ترکیه با مردم ایران گفت: خوشبختانه حزب وطن همواره مدافع گسترش روابط ترکیه با ایران بوده است و با هرگونه تنشی در روابط فیمابین مخالفت کرده است.
شایان ذکر است هیات حزب مردم‌سالاری پس از حضور در مزار مولانا در شهر قونیه عصر پنجشنبه 31 مرداد با بدرقه آقای فرازمند، سفیر ایران در ترکیه، آنکارا را به مقصد تهران ترک کرد.

خبرهای مرتبط را در لینک های زیر بخوانید:
دیدار دبیرکل حزب مردم‌سالاری با معاون دبیرکل حزب عدالت و توسعه

دیدار دبیرکل حزب مردم‌سالاری با دبیرکل حزب جمهوری خلق ترکیه

 
کد مطلب: 113394
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *