۰
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۱۳:۱۲

ضیافت افطار سازمان امور سینمایی

شب گذشته (۹ مرداد ماه) ضیافت افطار سازمان امور سینمایی با حضور سیدمحمد حسینی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای رییس جمهور، سیداحمد میرعلایی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و شفیع آقا محمدیان مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی برگزار شد.
 در این مراسم سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ضیافت افطار سازمان امور سینمایی که شب گذشته در باغ زیبا برگزار گشت، گفت:« در ماه رمضان هستیم ماه خدایی شدن و ماه بهره‌مندی از الطاف بی‌کران الهی و امیدواریم از نعمات این ماه به وجه احسن برخوردار شویم و لیله‌القدر را درک کنیم. »

او افزود:« در زمان مبعوث شدن پیامبر گرامی ما انحطاط و جاهلیت زیادی میان مردم عربستان حکم فرما بود و به واسطه قرآن و با همنی نماز، روزه، ریاضت ها و عبادات آن افراد خشن و بی رحم به انسان های نیکو بدل شدند و جامعه جدیدی شکل گرفت. در عصر و زمان اکنون نیز، ما نیاز داریم که با تمسک به قرآن این تحول را در جامعه بشری ایجاد کنیم و هنرمندان می توانند پیشتاز در این عرصه باشند و با ابزار هنر مضمون عالی را ارائه دهند.»

او همچنین گفت:« سینما خاستگاهش غرب بوده اما باید از این ظرف به نحو مطلوب استفاده کرد تا مظروف آن متناسب با فرهنگ اصیل و ایرانی خودمان باشد. این همه منابع و ذخایز فراوان ادبی که ما داریم همه می تواند مورد استفاده هنرمندان قرار بگیرد.»

جواد شمقدری رئیس سازمان سینمایی در این مراسم گفت:« امیدوارم این صفا و صمیمیتی که در این محفل حاکم است را در همه عرصه‌های سینما شاهد باشیم و بتوانیم جایگاه سینمای ایران را حفظ کنیم.»

او افزود:« معاونان سازمان امور سینمایی تا دو روز دیگر معرفی می‌شوند و امیدوارم سینماگران، به ما کمک کنند تا سازمان سینمایی با ماموریت‌های جدید خود آینده روشنی را برای سینمای ایران ایجاد کند.»

هنرمندان بسیاری از سینمای مستند کشور همچون حسین ترابی، مصطفی دالایی، احمد جان‌میرزایی، محمد طیب، محمد صدری، رضا رضوی، مصطفی شیری، امیر فرض‌اللهی، پناه‌برخدا رضایی، مصطفی کرمی، سیدجواد میرهاشمی، محسن خان‌جهانی، مرجان اشرفی‌زاده، نرگس آبیار، مهناز رکنی، رهبر قنبری، رضا دریانوش، فیما امامی و ... دراین مراسم حضور داشتند.

همچنین چهره‌های مختلف سینمای کشور همچون پوران درخشنده، مینو فرشچی، ابراهیم فروزش، مرتضی شایسته، منوچهر اکبرلو، سیدضیاء هاشمی، داریوش باباییان، جهانگیر جهانگیری، حبیب اسماعیلی، حبیب الهیاری، سیامک اطلسی، داریوش اسدزاده، حبیب الله بهمنی، حبیب کاوش، هاشم میرزاخانی، علیرضا زرین دست، سعید حاجی میری، احمد کاوری، کیانوش گرامی، محسن علی اکبری، محمدرضا شرف الدین، رضا داود نژاد و صالح دلدم نیز از حاضران در این مراسم بودند.

حضور مصطفی کرمی، کارگردان فیلم‌های کوتاه که چندین سال پیش بر اثر سانحه بر سر فیلمبرداری هر دو دست خود را ازدست داده بود از حاشیه‌های جالب این مراسم بود؛ وی خبر از نصب دست‌های مصنوعی جدیدی داد.

در این ضیافت علی اکبر جوانفکر مشاور رسانه ای رییس جمهوری، سیداحمد میرعلایی مدیر عامل بنیاد سینمایی فارابی و شفیع آقا محمدیان مدیر عامل مرکز گسترش سینمای مستند و تجربی نیز حضور داشتند.
کد مطلب: 1359
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *