۰
چهارشنبه ۱۱ آبان ۱۴۰۱ ساعت ۰۰:۰۰

راهپیمایی میلیونی خرچنگ‌های قرمز

میلیون‌ها خرچنگ قرمز مهاجرت سالانه خود را از جزیره کریسمس آغاز کرده اند. بیش از ۶۵ میلیون خرچنگ برای تولیدمثل ۲۰ کیلومتر از جنگل‌ها تا اقیانوس‌ را طی خواهند کرد.
به گزارش مردم سالاری آنلاین، دریای قرمز جزیره زیبای کریسمس را فراگرفته است، در حالی که ده‌ها میلیون خرچنگ قرمز برای تولید مثل از جنگل‌های بارانی به سمت ساحل حرکت می‌کنند. بیش از ۶۵ میلیون خرچنگ قرمز شروع به سفر سالانه در شمال غربی استرالیای غربی کرده‌اند که انتظار می‌رود بزرگترین مهاجرت سالانه در سال‌های اخیر باشد.
بارش شدیدی باران در روز شنبه قبل از شروع حرکت، جایی که سخت پوستان فاصله‌ای ۲۰ کیلومتری به اقیانوس را طی کنند رخ داد. درک بال، مدیر گونه‌های بومی جزیره کریسمس گفت که در حال حاضر میلیون‌ها خرچنگ در حال حرکت هستند.
او به ABC گفت: این فقط چند روز گذشته است، اما مطمئناً به نظر می‌رسد که این یک مهاجرت بزرگ خواهد بود. ما تعداد بسیار زیادی خرچنگ داریم که پایین می‌آیند، بنابراین در چند هفته آینده آن را به دقت زیر نظر داریم. بال افزود که تعداد خرچنگ‌ها در مقایسه با سال‌های گذشته بسیار بیشتر است و تخمین می‌زند که اندازه جمعیت نسبت به پنج یا شش سال پیش دو برابر شده است.
مهاجرت سالانه خرچنگ قرمز معمولاً در اکتبر یا نوامبر با اولین بارندگی در فصل مرطوب آغاز می‌شود. خرچنگ‌های نر لانه‌های خود را ترک می‌کنند و به سمت ساحل می‌روند و ماده‌ها را در طول راه می‌برند.
مهاجرت انبوه اغلب باعث ترافیک در جزیره می‌شود، به طوری که ماشین‌ها معمولاً به هنگام ازدحام موجودات در جاده‌ها منحرف می‌شوند. برخی از مردم محلی از چنگک برای جارو کردن سخت پوستان از جاده‌ها و مسیر‌ها استفاده می‌کنند.
خرچنگ‌ها قبل از طلوع فجر در طول جزر و مد در روز‌های آخر ماه تولید مثل می‌کنند. اگر بارندگی نزدیک به تاریخ تخم ریزی باشد، خرچنگ‌ها یا با عجله به سمت اقیانوس می‌روند یا در لانه‌های خود باقی می‌مانند و در ماه بعد مهاجرت می‌کنند.
اما اگر باران زودتر بیاید، آن‌ها با سرعت آرامتری حرکت می‌کنند. پس از تولید مثل، خرچنگ‌های ماده در حفره‌های خود باقی می‌مانند و طی پنج یا شش شب متوالی در طول دوره مهاجرت، ۱۰۰۰۰۰ تخم را در اقیانوس هند رها می‌کنند. با رشد تخم‌ها، حدود دو هفته در لانه‌های خود منتظر خواهند ماند. یک ماه بعد، بچه خرچنگ‌های قرمز به ساحل باز می‌گردند تا به جنگل‌های استوایی جزیره سفر کنند. با این حال، اکثریت قریب به اتفاق لارو‌ها طعمه ماهی‌ها، سفره ماهی‌ها و کوسه‌های غول‌پیکر می‌شوند.
دانلود فیلم
کد مطلب: 179149
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *