۰
سه شنبه ۲۷ فروردين ۱۳۹۲ ساعت ۱۳:۴۴

بیماری ناشناخته جاسپر+عکس

این کودک هشت روز با کام شکافته، کلیه های متصل به هم و کیست در مغز خود متولد شده است.
جاسپر هولت که روز 8 آوریل ( 19 فروردین) متولد شد دارای بیماری منحصر به فرد و عجیبی است که حتی پزشکان نامی برای توصیف آن ندارند و آن را به طور موقت سندرم جاسپر نامیده اند.

این کودک هشت روز با کام شکافته، کلیه های متصل به هم و کیست در مغز خود متولد شده است.

جاسپر هولت با شرایطی متولد شده که پزشکان پیش از آن هرگز ندیده اند و از آن با عنوان سندرم جاسپر یاد می کنند

گفته می شود این بیماری به قدری منحصر به فرد است که پزشکان هنوز واژه ای برای توصیف آن ندارند.

وقتی که جاسپر تنها یک روز از تولدش می گذشت تحت جراحی بازسازی قسمتهای پایینی شکم برای جدا کردن کلیه ها قرار گرفت.

جفری هولت پدر جاسپر گفت: در مرحله اول پیش از تولد به ما گفته شده بود، وی مشکل رشد مغز دارد که به آن Lissencephaly گفته می شود؛ اما اسکنهای بعدی نشان می داد که مسئله اصلا این نبوده است و مشکل اصلی ناشناخته باقی مانده است.

وی افزود: وقتی که جاسپر متولد شد کلیه ها و قلبش خوب کار می کرد اما بالافاصله به دستگاه های مخصوص منتقل شد، وی دارای کام شکافته بود و کلیه هایش شبیه یک نعل اسب بود که به هم متصل شده بودند.

جاسپر هشت روزه در بیمارستان ویکتوریا رویال اینفیرماری شهر نیوکسل در بریتانیا با وزن 2 کیلو و 324 گرم متولد شد.

پیش از تولد در نتیجه آزمایشهای انجام شده توسط پزشکان، به جفری هولت و جما موری 26 ساله به عنوان والدین جاسپر گفته شده بود که این کودک احتمالا از ناهنجاری کرومزومی رنج می برد؛ اما تولد این کودک از مشکلات جدی تری حکایت می کرد.

جاسپر در این عکس همراه والدین و بردارش اسکار

پدر جاسپر اظهار داشت: آزمایشهای زیادی تاکنون انجام شده است و پزشکان گفته اند که شاید این بیماری کاملا منحصر به فرد باشد از این رو آنها این بیماری را سندرم جاسپر نامیده اند.

وی چند روز پس از تولد از دستگاه بیرون آمد اما یک اسکن در همان شب نشان داد که جاسپر در مغزش کیست دارد، این شرایط باعث شد که وی بار دیگر به دستگاه بازگردد.

پدر جاسپر گفت که یک اسکن عادی پیش از تولد دنیای آنها را وارونه کرد، اما پس از تولد مشخص شد که شرایط وی جدی تر از چیزی است که به نظر می رسد و این مسئله برای آنها یک کابوس بوده است.

کد مطلب: 27598
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *