; ?>; ?> راهپیمایی 1.5 میلیون نفری اتحاد در پاریس (+عکس) - مردم سالاری آنلاين
۰
دوشنبه ۲۲ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۱

راهپیمایی 1.5 میلیون نفری اتحاد در پاریس (+عکس)

حدود 50 تن از سران و مقامات ارشد کشورهای جهان اعم از رییس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه در این مراسم حاضر شدند و در صف نخست آن در کنار فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه راهپیمایی کردند.
صدها هزار نفر از مردم فرانسه روز یکشنبه در راهپیمایی بزرگ اتحاد در میدان جمهوری پاریس شرکت کردند.

 در این راهپیمایی که در محکومیت حملات تروریستی هفته گذشته به مجله شارلی ابدو و به عنوان نشانه ای از اتحاد مردم فرانسه و جامعه جهانی در مقابل افراط گرایی و تروریسم برگزار شد، دهها تن از رهبران کشورهای مختلف جهان اعم از کشورهای اسلامی و اروپایی حضور داشتند.

طبق اعلام رسانه های فرانسه جمعیت تظاهرات کنندگان در پاریس بین ۱ تا حدود ۱.۵ میلیون نفر رسیده است و در دیگر شهرهای اروپایی از جمله لندن نیز تظاهرات مشابهی به منظور اعلام همبستگی با مردم فرانسه و محکومیت خشونت و تروریسم، برگزار شده است.

حدود ۵۰ تن از سران و مقامات ارشد کشورهای جهان اعم از رییس جمهور، نخست وزیر و وزیر امور خارجه در این مراسم حاضر شدند و در صف نخست آن در کنار فرانسوا اولاند رییس جمهور فرانسه راهپیمایی کردند.

در میان مقامات ارشد خارجی دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا، آنگلا مرکل صدراعظم آلمان، رئیس جمهور اوکراین و نخست وزیران ایتالیا،‌ اسپانیا و مجارستان و وزیر خارجه روسیه دیده می شوند.
نخست وزیران ترکیه و تونس و پادشاه اردن و وزیر خارجه امارات نیز در این تظاهرات می آیند.

علاوه بر این محمود عباس رئیس حکومت خودگردان فلسطین و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل نیز در این تظاهرات حاضر بودند.

پاریس تا کنون و در تاریخ خود شاهد برگزاری راهپیمایی در این سطح و گستردگی نبوده است. در این راهپیمایی غالب رهبران مذهبی مسیحی، مسلمان و یهودی جامعه فرانسه مشارکت داشتند.

تصاویر زیر صحنه هایی از این راهپیمایی بزرگ را نشان می دهد.
کد مطلب: 44142
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *