۰
دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۴:۰۷

رزمایش آمریکا و اسرائیل برای مقابله با ایران

فرماندهان آمریکایی گفتند که آنها آماده اند که نیروهای ویژه مستقر در اروپا را ظرف مدت ۷۲ ساعت پس از حمله موشکی احتمالی ایران، برای دفاع از اسراییل در این کشور مستقر سازند.
به گزارش مردم سالاری آنلاین به نقل از انتخاب، فرماندهان نظامی ارشد آمریکا و اسرائیل در جریان برگزاری یک رزمایش مشترک دوسالانه دفاع هوایی در پایگاه هوایی هازور اسرائیل از آمادگی بیش از پیش نیروهای هوایی دو کشور برای پاسخ به حملات موشکی احتمالی از جانب ایران خبر دادند.
 فرماندهان ارشد دو کشور می‌گویند برنامه‌های احتمالی آنها برای واکنش مشترک به حمله موشکی احتمالی از سوی ایران می‌تواند در هر لحظه‌ای فعال شود و نیروهای آمریکا مستقر در اروپا ظرف مدت ۷۲ ساعت برای دفاع از اسرائیل وارد عمل می‌شوند.
این اظهارات در حاشیه برگزاری نهمین رزمایش مشترک دفاع هوایی جونیپر کبرا بین دو بیان شده است. رزمایش مشترک  جونیپر کبرا  از سال ۲۰۰۱ هر دو سال یکبار بین نیروهای آمریکا و اسرائیل برگزار می‌شود.
 ریچارد کلارک سومین فرمانده ارشد نیروی هوایی آمریکا که در این رزمایش حاضر بوده است به خبرنگاران گفته است:  مداخله مستقیم و سریع آمریکا در صورت حمله موشکی احتمالی ایران به اسراییل بستگی به سناریوی جنگی دارد اما نیروهای ما در اروپا آماده‌اند که ظرف مدت ۷۲ ساعت وارد جنگ حمایتی از اسرائیل شوند.
رزمایش مشترک امسال آمریکا و اسراییل با هدف آزمایش قابلیت  نیروی ویژه مشترک  (JTF) دو کشور برای  واکنش سریع به حملات موشکی احتمالی از جانب ایران است.
سرهنگ ریچارد کلارک در حاشیه این رزمایش مشترک گفت: ما می توانیم حرکت نیروهای خود را در صورت نیاز، فورا و تقریبا بلافاصله پس از حمله موشکی احتمالی ایران آغاز کنیم.
کد مطلب: 83866
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *