۰
شنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۳۶

تصاویر تاریخی از "سانتیاگو برنابئو"

ورزشگاه سانتیاگو برنابئو در طول تاریخ میزبان دیدارها و اتفاق‌های مهمی بوده است.
به گزارش ایسنا و به نقل از آس، سانتیاگو برنابئو بامداد جمعه به عنوان میزبان فینال برگشت کوپا لیبرتادورس اعلام شد. دیدار جنجالی که به دلیل حمله هواداران ریورپلاته به اتوبوس بوکاجونیورز در ورزشگاه مونومنتال برگزار نشد و نهم دسامبر دو تیم آرژانتینی در مادرید به مصاف هم خواهند رفت.
سانتیاگو برنابئو پیش از این میزبان دیدارهای بزرگی بود و لحظات تاریخی مهمی در این ورزشگاه دیده شده است که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.
۱۹۴۷

چهاردهم دسامبر سانتیاگو برنابئو با دیدار رئال مادرید و بلننسه (قهرمان پرتغال) افتتاح شد. این نخستین دیداری بود که در چامارتین جدید برگزار می‌شد که بعدها نامش به سانتیاگو برنابئو تغییر یافت.
۱۹۴۸

این ورزشگاه تنها میزبان فوتبال نبوده است. دوچرخه سواران حاضر در مسابقات ووئلتا اسپانیا برای دیدار نهایی جام خنرالیسمو بین سویا و سلتاویگو وارد برنابئو شدند. در تصویر، برناردو روئیس، قهرمان این بازی‌ها دیده می‌شود.
۱۹۵۷

سی‌ام می دیدار نهایی جام قهرمانان اروپا بین رئال مادرید و فیورنتینا برگزار شد که با قهرمانی سفیدپوشان به پایان رسید.
۱۹۶۴

اسپانیا بیست و یکم ژوئن در دیدار نهایی یورو به مصاف شوروی رفت. لاروخا به لطف گل‌های پردا و مارسلینو ۲ بر یک پیروز شد و به عنوان قهرمانی دست یافت.
۱۹۸۵

فینال رفت و برگشت جام یوفا بین رئال مادرید و ویدئوتون برگزار شد. تیم اسپانیایی در مجارستان توانست با گل‌های میچل، سانتیانا و والدانو پیروز شود. دیدار برگشت در برنابئو با شکست یک بر صفر این تیم همراه شد اما جام قهرمانی به سفیدپوشان رسید.
۱۹۸۶

سفیدپوشان در دو بازی رفت و برگشت توانستند کلن را شکست دهند و برای دومین سال پیاپی قهرمان شوند. این تیم در دیدار رفت در برنابئو ۵ بر یک پیروز شد اما بازی برگشت با دو گل شکست خورد.
۱۹۶۹

برنابئو دوباره میزبان جام قهرمانان اروپا شد. این دیدار بیست و هشتم می بین دو تیم میلان و آژاکس برگزار شد. تیم ایتالیایی توانست با هت‌تریک پراتی ۴ بر یک حریف هلندی‌اش را شکست دهد و جام قهرمانی را بالای سر ببرد.
۱۹۸۰

سومین فینال جام قهرمانان اروپا در برنابئو در سال ۱۹۸۰ بین دو تیم ناتینگهام فارست و هامبورگ برگزار شد. ناتینگهام با یک گل هامبورگ را شکست داد و عنوان قهرمانی را به دست آورد.
۱۹۸۲

فینال، فینال‌ها در برنابئو برگزار شد. افتخاری بالاتر از میزبانی جام جهانی برای یک کشور  وجود ندارد. دیدار نهایی بین دو تیم ایتالیا و آلمان برگزار شد و آتزوری‌ها سومین قهرمانی‌شان را در این بازی‌ها جشن گرفتند. گل‌های ایتالیا را پائولو روسی، مارکو تاردلی و الساندرو آلتوبلی به ثمر رساندند. این دیدار با نتیجه ۳ بر یک به پایان رسید.
۲۰۱۰

در این سال برنابئو میزبان فینال لیگ قهرمانان اروپا بین دو تیم بایرن مونیخ و اینتر میلان بود. تیم ایتالیایی با دو گل دیگو میلیتو قهرمان این رقابت‌ها شد تا سه‌گانه را با هدایت ژوزه مورینیو فتح کند.
۲۰۰۲

ووئلتا اسپانیا در این سال در برنابئو به پایان رسید.
۲۰۱۴

برنابئو یکی از بهترین مکان‌ها برای برگزاری کنسرت است. در ژوئن سال ۲۰۱۴ رولینگ استونز (گروه راک انگلیسی) در این ورزشگاه خواندند.
کد مطلب: 98282
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *