; ?>; ?>مردم سالاری آنلاين 13 ارديبهشت 1399 ساعت 12:55 https://www.mardomsalari.ir/news/128551/زبان-مشترک-خودروسازان-قطعه-سازان -------------------------------------------------- مازيار بيگلو عضو انجمن قطعه سازان و مجموعه هاي خودرور؛ عنوان : زبان مشترک خودروسازان و قطعه سازان -------------------------------------------------- عضو انجمن قطعه سازان و مجموعه هاي خودرو، از برگزاري ميز چهارم طي هفته هاي آينده خبر داد و گفت: به همت خودروسازان و وزارت صمت تاكنون سه ميز در راستاي نهضت داخلي سازي برگزار شده و در مجموع 330 ميليون يورو صرفه جويي ارزي متعاقب آن صورت گرفته است. برگزاري ميز چهارم نيز قطعا صرفه جويي ارزي در پي خواهد داشت متن :   عضو انجمن قطعه سازان و مجموعه هاي خودرو، از برگزاري ميز چهارم طي هفته هاي آينده خبر داد و گفت: به همت خودروسازان و وزارت صمت تاكنون سه ميز در راستاي نهضت داخلي سازي برگزار شده و در مجموع 330 ميليون يورو صرفه جويي ارزي متعاقب آن صورت گرفته است. برگزاري ميز چهارم نيز قطعا صرفه جويي ارزي در پي خواهد داشت. به گزارش مردم سالاری آنلاین،مازيار بيگلو در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار ما با بيان اينكه تاكنون تعداد زيادي از پروژه ها به سرانجام رسيده و قطعات داخلي سازي شده توسط خودروسازان مصرف مي شود، ابراز اميدواري كرد طي برنامه زماني مشخص شده، ظرف 6 تا 9 ماه آينده باقي مانده پروژه هاي تعريف شده به سرانجام رسند. او نهضت داخلي سازي را اقدام بزرگي است دانست و خاطرنشان كرد: فراموش نكنيم كل عددي كه طي برنامه هاي داخلي سازي به آن نزديك مي شويم شايد 20 الي 25 درصد صرفه جويي از كل مصرف ارز باشد. بنابراين بايد تا جايي كه مي توانيم خودمان را بالاتر برده و در مصرف ارز به حداقل نياز برسيم. عضو انجمن قطعه سازان و مجموعه هاي خودرو، با بيان اينكه امكان صد در صد خودكفايي وجود ندارد، تصريح كرد: حجم زيادي از موادي كه در حال حاضر داراي ارز بري هستند، اصلا تامين داخل ندارند كه اين موضوع هيچ ارتباطي به قطعه ساز و خودروسازان ندارد. اين وظيفه به عهده صنايع مادر و صنايع زير ساختي است كه تاكنون محقق نشده، از طرف ديگر توليد بسياري از قطعات به تكنولوژيكي نيازمند است كه به دليل وجود تحريم ها، فناوري هاي مرتبط با اين تكنولوژي ها تحت الشعاع قرار گرفته اند. او به تعامل صورت گرفته ميان قطعه سازان و خودروسازان اشاره كرد و گفت: به لطف مديرعامل شركت هاي خودروسازي ايران خودرو و سايپا و راهبري وزارت صمت، اقدامات بسيار خوبي در اين حوزه صورت گرفت. در حال حاضر نيز زبان مشتركي ميان قطعه سازان و خودروسازان ايجاد شده است. بيگلو با اشاره به اينكه به بركت تحريم ها شاهد اتفاق مهمي هستيم، اظهار كرد: در سنوات گذشته و در سبقه اي كه هميشه در اين صنعت وجود داشته، گاهي قطعه سازان و خودروسازان مقابل يكديگر قرار مي گرفتند و حس هم دلي ميان آنها ضعيف بود. اما پس از تحريم هاي اخير، به نظر مي رسد كه همه دست به دست هم دادند و عزمشان را جزم كردند تا با همكاري يكديگر مشكلات را حل كنند. او ادامه داد: تاكنون در اين راه موفق عمل كرده ايم و از دوران بسيار سخت افت توليد كه در سال 97 و در ابتداي سال 98 شاهد آن بوديم عبور كرديم. در حال حاضر نيز هر دو خودروساز با تيراژ خوبي توليد مي كنند و اگر اين روند ادامه يابد، بازار به ثبات مي رسد و خيال مردم راحت مي شود. عضو انجمن قطعه سازان و مجموعه هاي خودرو، با بيان اينكه بزرگترين اقدام ايران خودرو در پي تغييرات مديريتي، قوت گرفتن توليد است، خاطرنشان كرد: ايران خودرو در پايان شهريور ماه روزانه حدود 800 دستگاه خودرو توليد مي كرد و تعداد خودروي كف آن بسيار بالا بود او افزود: با اتفاقاتي كه در ايران خودرو رخ داد و با اتخاذ سياست هاي مديرعامل جديد، تيراژ توليد تقريبا دو برابر شد و به توليد روزانه 2 هزار خودرو رسيد و در اين رقم ثابت ماند. هم چنين خودروهاي جمع آوري شد.