۰
سه شنبه ۲۶ شهريور ۱۳۹۸ ساعت ۱۱:۲۱
امیرحسین بیات، طراح و ایده پرداز سیستم تأکید کرد:

حذف واسطه‌ها و قیمت‌های واقعی، ویژگی بارز نرم‌افزار بای سل یدک

شرکت تابان بینش یدک پخش، فعالیت‌های چشمیگری در عرصه همکاری با تولیدکنندگان و نیز پخش سراسری قطعات یدکی انواع محصولات (پکیج شوفاژ دیواری، آبگرمکن، انواع کولر آبی و گازی و سایر لوازم پر مصرف خانگی) دارد. با فعالیت‌های این شرکت و مدیر آن، بیشتر آشنا شوید.
حذف واسطه‌ها و قیمت‌های واقعی، ویژگی بارز نرم‌افزار بای سل یدک
امروزه با توجه به وضعیت اقتصاد و سطح درآمد، مردم برای خرید کالاهای نو با مشکلات متعددی روبرو هستند. در نتیجه غالب مردم ترجیح می دهند کالاهای خود را تعمیر نمایند و مدت بیشتری از آنها استفاده نمایند. از این رو نیاز به قطعات یدکی بیش ‌از پیش احساس می‌شود. در این زمینه شرکت تابان بینش یدک پخش فعالیت‌های چشمیگری در عرصه همکاری با تولیدکنندگان و نیز پخش سراسری قطعات یدکی انواع محصولات (پکیج شوفاژ دیواری، آبگرمکن، انواع کولر آبی و گازی و سایر لوازم پر مصرف خانگی) دارد که در ادامه با مدیر و فعالیت‌های این شرکت بیشتر آشنا خواهیم شد.
مهندس امیرحسین بیات متولد سال 1362 دارای لیسانس مکانیک طراحی جامدات بوده و جزیی از خانواده بیات که از قدیمی ترین افراد شاغل در زمینه خدمات پس از فروش سیستم های گرمایشی و سرمایشی میباشند است. ایشان طراح و ایده پرداز سیستم بای سل یدک میباشد که برای اولین بار به صورت تخصصی به توزیع قطعات یدکی پرداخته و دست واسط و دلال را از این صنف قطع خواهد کرد.

درباره چگونگی کار مجموعه و پیشرفت آن توضیح دهید؟
مهندس بیات: بنده جزو اولین گروهی هستم  که در صنف تأسیسات در ایران  استاندارد خدمات پس از فروش گرفته است. یعنی هم‌ زمان با شرکتهای بزرگی مثل ایران رادیاتور، بوتان و…
شرکتی که در حال حاضر برای سیستم ملی توزیع قطعات یدکی ثبت کرده ایم تابان بینش یدک پخش نام دارد که مالک اپلیکیشن بای سل یدک میباشد که برای اولین بار به فروشگاههای قطعات یدکی سراسر کشور فرصت دیده شدن در فضای تخصصی بازار قطعات یدکی را داده است.
ما سالها در زمینه خدمات پس از فروش و توزیع قطعات یدکی فعالیت کرده ایم و اینک با شناسایی نقاط قوت و ضعف این بخش و با توجه به اینکه بازار قطعات یدکی در ایران به ‌صورت یکنواخت نیست و به دلیل وجود دلال ها و افراد سودجو جنس های تقلبی و متفرقه در بازار فراوان است تصمیم گرفتیم با ترکیب تجربیات و تکنولوژی روز یکبار برای همیشه مشکل اساسی مردم و تکنسین ها را حل کنیم. به این صورت که بازار قطعات یدکی را با حضور معتبر ترین فروشندگان شهرهای مختلف سامان داده و انبار قطعات آنها را در معرض دید عموم قرار دهیم.
اجازه بدهید برای این بحث مثالی بزنم. برای خرید یک پاکت جاروبرقی  هیچ منبع و مرجعی وجود ندارد. مردم مجبورند از دلال ها و یا هرکسی که کوچکترین اطلاعی از آن محصول دارند خرید کنند. و بعد از کجا متوجه شوند که اصل خریده اند یا متفرقه؟ و به قیمت بوده یا گران؟ تقریبا هیچ راهی ندارند. ما اینجا به کمک افراد می آییم.
ما قبلا به صورت سنتی مثل شرکت در نمایشگاه‌ های شهری و یا توزیع کاتالوگ و … فعالیت میکردیم. اما از سه سال پیش تصمیم گرفته شد که کار به ‌صورت دیجیتال پیش رود و اپلیکیشن پارس قطعه جهت تست و یافتن نقاط ضعف بازار به صورت محدود منتشر شد. بعد از  حدود دو سال فعالیت اپلیکیشن پارس قطعه در زمینه قطعات یدکی پکیج شوفاژ دیواری (که خوشبختانه مورد استقبال تکنسین‌ ها قرار گرفت) و بعد از اینکه اشکالات سیستم شناسایی شد یک سیستم جدید برای ادامه فعالیت‌های شرکت در نظر گرفته شد که در سیستم جدید شرکت ما تنها فروشنده موجود نباشد و هرکسی در هر جای کشور که قطعه ای دارد بتواند در معرض دید عموم قرار دهد. به‌عنوان ‌مثال یک نفر در بوشهر بتواند کالای خورد را به یک نفر که در گرگان به دنبال آن می‌گردد بفروشد.
یکی از مشکلات خدمات در کشور ما این است که کالاهای بسیاری دست مردم قرار دارد که شرکت وارد کننده رسمی ندارد. برای مثال از بازار های مرزی مثل بانه به دست مصرف کننده رسیده و حالا پیدا کردن قطعات آن کالا تقریبا برای مصرف کننده غیر ممکن است و باید با این وضع اقتصادی یک کالای نو را جایگزین کند در حالیکه کالای خود شخص با هزینه بسیار کمی قابل استفاده است. در این حالت مصرف کننده به کلیه فروشگاههای کشور دسترسی داشته و میتواند مشکل خود را برطرف کند.
در واقع سیستم طراحی ‌شده توسط شرکت ما امکان ارتباط مصرف کننده ها و تکنسین ها با انبار عظیم قطعات در سراسر کشور را فراهم آورده است.
این سیستم علاوه بر ارتباط فروشنده و مشتری زمینه کارآفرینی گسترده ای را نیز ایجاد کرده است. به این صورت که قطعه فروشی به صورت یک کار پایدار و با درآمد مناسب در سراسر کشور شناخته شده و بازار خدمات پس از فروش را پر رونق خواهد کرد. با ورود بای سل یدک دیگر خانواده ها مجبور نیستند هزینه های سرسام آوری را برای خرید کالای نو پرداخت کنند درحالیکه کالای آنها هنوز قابلیت استفاده دارد.

در صورت امکان در مورد نرم‌افزار بیشتر توضیح دهید؟
مهندس بیات: این نرم ‌افزار به صورت تخصصی در زمینه قطعات یدکی فعالیت دارد که اکنون فاز اول آن راه ‌اندازی شده است.توجه فرمایید که بازار قطعات یدکی نسبت به محصول از پویایی بیشتری برخوردار است. اما نکته اینجاست که هر کالا از دهها قطعه تشکیل شده و هر قطعه فروش تعدادی از آنها را موجود دارد. در سیستم طراحی شده خریدار میتواند از دهها فروشگاه سراسر کشور به صورت همزمان خرید کند و درب منزل خود تحویل بگیرد. خرید 24 ساعته و امن، قیمتهای رقابتی و قطعات اصل تنها بخشی از مزایای سیستم هستند. تصور این نکته که چه تعداد فروشگاه در سطح کشور کالاهایی دارند که مشتریان در نقاط دیگر کشور به دنبال آنها هستند و با ورود این سیستم چه باری از دوش خریدار و فروشنده برداشته میشود سخت نیست. ضمن اینکه فرآیند ارسال این کالاها هم به تنهایی ایجاد اشتغال خواهد کرد. ارسال روزانه چندین قلم قطعه مختلف از نقاط مختلف کشور درآمد خوبی نیز برای شرکت های حمل و نقل بین شهری خواهد داشت.

ویژگی بارز نرم ‌افزار بای سل یدک چیست؟
مهندس بیات: مهم ‌ترین ویژگی این سیستم تخصصی بودن آن است که مشابه دیگری در داخل کشور ندارد و فروشگاه ‌های مشغول به فعالیت در این سیستم به ‌صورت 24 ساعته در دسترس هستند. اشتغال زایی و حذف واسطه ها و واقعی شدن قیمتها همانگونه که پیشتر عنوان شد از مزایای دیگر سیستم میباشد.

در این کار با چه چالش‌هایی روبر شده‌اید؟
مهندس بیات: با توجه به وسعت تنوع محصولات و تخصصی بودن فروشگاهها ارائه کالا بسیار مشکل میباشد. همچنین با توجه به سنتی بودن کار خدمات پس از فروش در ایران آشنا کردن افراد با این سیستم بسیار زمان بر بود. برای رفع این مشکلات سیستم بسیار بسیار ساده طراحی شد.

راهکارهای پیشنهادی شما برای آشنایی بیشتر مردم با این سیستم چیست؟
مهندس بیات: امروزه مردم بیشترین جست و جوی خود را در فضای اینترنت انجام میدهند و کافیست به دنبال یک مرجع مناسب و قابل اعتماد برای کالای خود بگردند تا با ما آشنا شوند. البته ما هم برای معرفی سیستم خود برنامه هایی داریم که مرحله به مرحله پیش خواهد رفت.

در این سیستم تکنسین هم وجود دارد یا فقط محصول؟
مهندس بیات: اگر به عنوان خریدار و یا فروشنده به این قضیه نگاه کنید بله چون قطعات مورد مصرف تکنسین ها میباشد. اما اگر منظور درخواست تکنسین برای انجام امور هست فعلا خیر. برای فازهای بعدی برای این قضیه برنامه مفصلی داریم که اعلام خواهد شد.

در این نرم‌افزار پرداخت به چه صورت است؟
مهندس بیات: پرداخت در این سیستم به صورت آنلاین بوده و راحت ترین روش ممکن جهت خرید و پرداخت توسط این سیستم راه اندازی شده است. مشکلات فراوان پرداخت کارت به کارت یا واریز بانکی و یا رفت آمد محل فروشنده و نیز تماس با افراد مختلف جهت پرس و جو و همچنین مشکلات خرید اشتباه قطعات همگی برای همیشه از بین رفته است.

توضیحات تکمیلی خود را در مورد سیستم طراحی‌شده بفرمایید؟
مهندس بیات: این سیستم برای اولین بار است که در کشور راه‌اندازی شده است و قطعا با مشکلات و چالش های فراوانی روبروست. از کلیه افرادی که پشتیبان ما بودند در راه به نتیجه رسیدن این سیستم تشکر مینماییم.

سخن پایانی:
مهندس بیات: مشکل بزرگ‌ در کشور ما این است که همه مردم و مسئولین به تهران توجه دارند. یعنی اگر کالایی در تهران نایاب شود دولت یا تجار سریعاً  اقدام به واردات یا تهیه آن می‌کند. درحالی‌که فروشگاه ‌های زیادی در شهرهای مختلف کشور وجود دارند که می‌توانند با کالاهایی که در انبارهای خود قرار داده‌اند  نیاز کشور را برای مدت زیادی تامین کنند. با ورود این سیستم فروشگاه ‌های کل کشور میتوانند جای بازار تهران را بگیرند و جنس دپو شده در انبار آنها به چرخه کالایی کشور برمیگردد.قطعا با ورود کالاهای شهرهای دیگر به چرخه اقتصادی علاوه بر جلوگیری از خروج ارز از کشور و بازگشت سرمایه افراد به چرخه اقتصادی شاهد رونق در این بازار خواهیم بود.مجموعه بای سل یدک آماده است تجارب خود را جهت رفع واسطه گری در اصناف دیگر نیز در اختیار مراجع ذیصلاح قرار دهد.
 
کد مطلب: 114786
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *