۰
سه شنبه ۸ تير ۱۳۹۵ ساعت ۱۵:۳۰
ابراهیم قاسمپور:

کی روش فوتبال ایران را قبول ندارد

بازیکن اسبق تیم ملی و مربی جنوبی فوتبال معتقد است که یکی از دلائلی که کار کی روش با فوتبال ایران به اینجا رسید که هر روز شاهد صدور بیانیه و درگیری از سوی مرد پرتغالی باشیم، رسانه ها هستند که جایگاه مربیان ایرانی را پایین آوردند واز همان ابتدا دائم از حرفه ای گری و دانش کی روش دم زدند
کی روش فوتبال ایران را قبول ندارد

 بازیکن اسبق تیم ملی و مربی جنوبی فوتبال معتقد است که یکی از دلائلی که کار کی روش با فوتبال ایران به اینجا رسید که هر روز شاهد صدور بیانیه و درگیری از سوی مرد پرتغالی باشیم، رسانه ها هستند که جایگاه مربیان ایرانی را پایین آوردند واز همان ابتدا دائم از حرفه ای گری و دانش کی روش دم زدند. گفت وگوی "مردم سالاری" با ابراهیم قاسمپور را می خوانید:

 

** آقای قاسمپور اینکه کی روش از همان ابتدا که وارد ایران شد همه مجموعه فوتبال ایران را زیر سوال برد به روحیه او بازمی گردد یا ضعف ما، و یا اینکه در عقد قراردادش خیلی به او آزادی عمل داده شده است؟

به نظر من مجموعه ای از همین ها که گفتید در مورد کی روش صادق است. ضمن اینکه یادم هست زمانی که او با فدراسیون فوتبال قرارداد بست آنقدر شما رسانه ها این موضوع را در بوق و کرنا کردید که مربیان خودمان حرفه ای نیستند، تعامل لازم را با مطبوعات ندارند، دانش ندارند و در مقابل از کی روش و حرفه ای گری اش تعریف و تمجید کردید که سنجیده مصاحبه می کند اما چیزی نگذشت که درگیری هایش آغاز شد علیه مربیان و افراد مختلف مصاحبه کرد. حالا کار به جایی رسیده که خود رسانه ها بیشتر از همه منتقدش شده اند. این همان آدم حرفه ای است که آن روزها به خاطرش مربیان ایرانی را زیر سوال می بردید.

 

** جدا از ادبیات کی روش، او خواسته هایی دارد که منطقی به نظر نمی رسد. از جمله همین موضوع اخیر که در فصل آماده سازی تیم ها خواست ملی پوشان دو هفته استراحت کنند.

من فکر می کنم کی روش فوتبال ما را به کل نمی شناسد و یا اینکه اصلا قبولش ندارد. وقتی می گوید بازیکنان ملی پوش تیم ها را برای یک بازی تدارکاتی یک ماه در اختیار داشته باشد، معنایش همین است. یعنی اینکه کار بدنسازی باشگاه ها و مربیان ما را قبول ندارد که فکر می کنم بیشترین دلیلش هم همین است.

 

** مسابقات مقدماتی جام جهانی هم نزدیک است. حاشیه های موجود کمی وضعیت تیم ملی را نگران کننده جلوه می دهد.

البته او در آستانه این مسابقات، به دنبال بهانه هم هست که اگر تیم نتیجه نگرفت دیگران را مقصر قلمداد کند. وگرنه دلیلی ندارد در آستانه آغاز تمرینات تیم ها، او بخواهد بازیکنان ملی پوش را در اختیار بگیرد. این حق طبیعی باشگاه هاست که بازیکنانشان را در این مقطع دراختیار داشته باشند و اساس تیم ملی را همین باشگاه ها تشکیل می دهند. همه جای دنیا همین است، یک هفته تا دو هفته پیش از مسابقه، بازیکنان را به اردوی تیم ملی فرامی خوانند آنهم برای تورنمنت های مهم و درجه یک، نه برای بازی های تدارکاتی، که هماهنگی لازم به وجود آید.

 

** اما کی روش اعتماد لازم را به باشگاه های ایرانی و مربیان شان ندارد.

بله نظر من همین است. همین امارات بازی های ملی اش را در حالی دنبال می کند که مسابقات باشگاهی ادامه دارد. بازیکن مدت بسیار کمی در اختیار تیم ملی قرار می گیرد. البته اینجا همه چیز دست به دست هم داده که چنین وضعیتی به وجود آید. این از مدیریت ضعیف ماست که کی روش به هر شکل که می خواهد به فوتبال ما توهین می کند، مربیان ما را مورد پرخاش قرار می دهد، یک زمانی هر چه چماق بود بر سر مربیان ایرانی می زدید، می گفتید دانش لازم را ندارند، اما امروز با فشار دادن یک دکمه می توانی از طریق اینترنت به اطلاعات لازم دست پیدا کنی و به همه دنیا وصل شوی. امروز که کی روش با برانکو که او هم یک مربی خارجی است درگیر شده، اصلا ما مربیان ایرانی بهانه گیر، برانکو چه مشکلی دارد؟

 

** البته کی روش حالا ظاهرا قید برگزاری اردو را زده.

این خیلی آزاردهنده است که او دارد لجبازی می کند. شنیدم که برای اولین بازی ما در مقدماتی جام جهانی که دیدار با قطر است، گفته چهار روز قبلش اردو می گذارد. بعد از اینهمه دعوا، نه اینکه برای یک دیدار تدارکاتی می خواهی یک ماه بازیکن در اختیارت باشد، و نه به حالا که برای یک دیدار رسمی، فقط چهار روز تمرین می گذاری. او تا امروز به هر چیزی که می خواسته، رسیده است. البته فوتبال ما همیشه یک سری کمبودها را داشته که من هم منکرش نمی شوم. اما همین وضعیت برای مربیان ایرانی هم وجود داشته، به هیچ مربی ایرانی ای به اندازه کی روش فرصت داده نشده، مالی هم که تفاوت بسیار زیاد بوده است. حالا هم او به این نتیجه رسیده که هر کاری دلش بخواهد می تواند انجام دهد و هر حرفی هم بزند، هیچ برخوردی با او نمی شود. شما ببینید اگر دایی، قلعه نویی و یا هر مربی دیگری جای کی روش بود و این برخورد را داشت تا حالا چه بلایی سرش آورده بودند، قراردادش حتما صدباره لغو شده بود.

 

** درگیری های کی روش البته فقط به مربیان ختم نشده، او با عوامل اجرایی هم وارد تنش شده است.

کی روش با همه درگیر شده، با اسدی، با سرپرست های تیم ملی و ... او به مسافرت می رفت و بیشتر از زمانی که در اختیار داشت می ماند. او همیشه احساس قدرت می کند.

 

** فکر می کنید اکنون چه باید کرد؟

باز هم تاکید می کنم که همه چیز به ضعف مدیریت بازمی گردد. من در متن کار نیستم اما باید دید او چه برنامه ای برای تیم ملی داده، می شود نماینده تیم ملی با نماینده باشگاه ها نشست داشته باشد تا تعامل لازم ایجاد شود و طرفین به توافق لازم برسند. خصوصا اینکه برنامه لیگ و زمان آغاز مسابقات باشگاهی و تیم ملی هم مشخص است، با یک برنامه ریزی و جلسه می شد جلوی این اختلافات را گرفت که نه تیم ملی ضرر کند و نه تیم های باشگاهی. البته اکنون دیگر درگیری ایجاد شده، مربی تیم ملی ساز خودش را می زند و مربی باشگاهی هم می خواهد همه نفراتش را در دوره بدنسازی در اختیار داشته باشد. هر کسی دنبال منافع خودش هست، کی روش هم که دلش برای فوتبال ما نسوخته، او پول خوبی می گیرد. اگر ما امکانات نداریم، کی روش 5 سال است که در فوتبال ما حضور دارد، او همه این مشکلات را دید و دوباره قراردادش را تمدید کرد، حتما لقمه چربی است که او با وجود همه کمبودها و کاستی ها که می بیند باز هم می ماند.

 

** البته اینکه کی روش می داند با تیم ما می تواند سهمیه جام جهانی را هم به دست آورد حتما عامل دیگری برای تمدید قراردادش بوده است.

شما شک نکنید تیم ایران در بدترین شرایطش هم بیشترین شانس را برای حضور در جام جهانی دارد بیشتر از همه تیم های آسیایی، چون استعدادهای زیادی در فوتبال مان داریم، جمعیت مان زیاد است، بازیکنان ما از ضریب هوشی بالایی برخوردارند و در مقایسه با سایر رقبای آسیایی مان، با کمترین هزینه می توانیم بهترین نتیجه را بگیریم. کی روش هم بی دلیل اینجا نمانده، چون شانس ما را برای حضور در جام جهانی زیاد می داند، پولش هم که بد نیست. ضمن اینکه در جام جهانی قبلی او یکی از مربیانی بود که در مقایسه با سایرین پول خوبی می گرفت. به این شکل رزومه خود را هم قوی تر می کند.

کد مطلب: 57658
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *