۱
جمعه ۱۴ آبان ۱۳۹۵ ساعت ۲۰:۴۱
گفت و گو با اسدالله بادامچیان

روحانی نامزد اصولگرایان نیست

نامزدهای حزب موتلفه برای ریاست جمهوری را مشخص کرده ایم
روحانی نامزد اصولگرایان نیست
عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در حالی با احتیاط از نوع رویکرد اصولگرایان نسبت به حسن روحانی سخن می گوید که به کلی، رویارویی راست های سیاسی با مرد شماره یک اعتدال در اردیبشهت 96 را منتفی می داند. اسدالله بادامچیان جزو افرادی از اردوگاه اصول گرایان هست که در چند ماه گذشته مواضع متعددی درباره انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم داشته است. در ادامه گفت وگوی "مردم سالاری" با اسدالله بادامچیان را می خوانیم:
آقای بادامچیان! قرار بود که احزاب و تشکل های اصولگرا با جامعه روحانیت مبارز دیدار داشته باشند تا درباره انتخابات تبادل نظر کنند. اما هنوز این اتفاق نیفتاده؛ دلیلی بوده که تاکنون این دیدار برگزار نشده است؟
مقدمات این دیدار در حال طی شدن است؛ هنوز دیر نشده و اصل این دیدار هم منتفی نشده است. ان شاالله سعی می کنیم به زودی در خدمت ملت مان انجام وظیفه کنیم.
ساز و کار این دیدار چگونه تعریف شده است؟ آیا قرار است هر کدام از تشکل‌های اصولگرا بیایند و لیست مجزای خود را بدهند؟
وقتی دور هم جمع شدیم، طبعا کسانی را که برای این دوره از انقلاب لازم هستند، توانایی حل مشکلات و برخورد با باندهای فساد را دارند، می‌توانند لاجوردی‌وار حرکت کنند، مقلد مقام معظم رهبری به معنای شهید رجایی هستند و می توانند با استفاده از همه نیروها کشور را اداره کنند و در عین حال پشتوانه همه را دارند، معرفی می‌کنیم.
طبعا کسانی که مطرح هستند در سطح جامعه بررسی می شوند و بعد در جدول شاخصه ها قرار می گیرند که چه کسی اصلح، افضل یا ارجح است. اگر اختلاف نظر هم شد با محوریت جامعه روحانیت، رفع می کنیم.
در میان گزینه هایی که برای ریاست جمهوری مطرح هستند، آیا روی افرادی که سابق در این انتخابات شرکت کرده بودند هم سرمایه گذاری می کنید؟
همه دارند بررسی می شوند.
آقای باهنر دبیرکل جبهه پیروان در اظهاراتی گفته گزینه هایی که قبلا در ریاست جمهوری شرکت کرده بودند، برای 96 کاندیدا نشوند.
در ریاست جمهوری که بحث جدید و قدیم نیست. ما نمی توانیم به جوان 18 ساله‌ای که حق رأی دارد، بگوییم رئیس جمهور شود. آیا می شود؟ جامعه باورش نمی شود و می گوید که این فرد جوان است. کسی باید مطرح شود که باور و امید مردم را به نبرد آخرینی که با استکبار داریم، تحت رهبری ولی امرمان به پیش ببرد؛ مشکلات مردم را حل کند و کشور را به پیشرفت برساند.
بنابراین روی گزینه های قدیمی هم فکر می کنید؟
بله؛ حتما.
حزب موتلفه چندین مرتبه اعلام کرد
من به آقای نهاوندیان هم گفتم که وقتی مقام معظم رهبری به آقای احمدی نژاد به خاطر خیر خودش، گفت نیا، تنش را نمی خواهد؛ می خواهد که رقابت منطقی و آرام و سالم باشد. آیا می خواهید این طور باشد یا شما هم می خواهید دعوا کنید؟ دار و دسته دو طرف هم برای هم یک مشت پرونده جور کرده بودند؛ حالا مقام معظم رهبری آرام کرد
که نامزد مستقل برای ریاست جمهوری معرفی می کند؛ این مساله الان به کجا رسیده است؟
نظرخواهی های خود را انجام داده ایم. تعدادی را که می توانند نامزد شوند مشخص کرده ایم.
یعنی به تعداد مشخص رسیده اید؟
بله؛ رسیده ایم. از میان آن ها یک نفر را به عنوان نامزد مشخص می‌کنیم. همه این کسانی را که بر اساس شاخصه ها و ضوابط به فینال رسیدند در شورای مشورتی – فکری ریاست جمهوری جمع می کنیم. از غیر حزب موتلفه هم می‌توانیم در این شورا جمع کنیم چراکه معتقدیم رفع مشکلات با یک فرد و یک گروه امکان پذیر نیست. پس از آن، از فرد نهایی شده حمایت می کنیم و همه تشکل هایی را که می خواهند برای کشور دلسوزانه کار کنند به کار می بندیم تا کشور را به نقطه اوج برسانیم.
خود شما هم جزء کاندیداهای احتمالی حزب موتلفه قرار دارید؟
بله اسم من هم جز نامزدهای احتمالی هست.
چه قدر احتمال می دهید که اصولگرایان با حسن روحانی یکی شوند و از وی در انتخابات 96 حمایت کنند؟
نمی دانم؛ بعید است. بستگی به این دارد که ماه های آخر چه می شود. الان اصولگرایان تا جایی که مشخص است، روحانی را با حفظ احترام نامزد نمی کنند.
برخی معتقدند اصولگرایان در انتخابات 96 افراد تراز دوم و سوم خود را وارد میدان ریاست جمهوری می کنند و گزینه های اصلی خود را برای 1400 کنار می گذارند؛ چه قدر این تحلیل را قبول دارید؟
اصلا تراز دوم و سوم و چهارم معنا ندارد؛ این ها بحث های غربی است. در مبانی اسلامی و عقلی باید فرد اصلح و افضل انتخاب شود. اگر مجموعه ای آمد و مفضول را بر فاضل ترجیح داد، ملعونیت می آورد؛ حتی اگر فاضل را بر افضل ترجیح بدهد به همین صورت است؛ چرا؟ چون کسی که برای ریاست جمهوری نسبت به دیگران برتر است، اگر ما به انگیزه های حزبی، جناحی و منفعت های دنیاطلبی او را ترجیح دادیم، اگر رأی آورد، در تمام مسئولیت های وی شریکیم. یکی از این مسئولیت ها، این است که ما کشور و مردم را از فردی که بهتر است محروم کنیم تا خودمان رئیس شویم.
بنابراین با تمام قدرت برای رویارویی با روحانی خود را آماده می کنید؟
ما اصلا رویارویی نمی کنیم! من به آقای نهاوندیان هم گفتم که وقتی مقام معظم رهبری به آقای احمدی نژاد به خاطر خیر خودش، گفت نیا، تنش را نمی خواهد؛ می خواهد که رقابت منطقی و آرام و سالم باشد. آیا می خواهید این طور باشد یا شما هم می خواهید دعوا کنید؟ دار و دسته دو طرف هم برای هم یک مشت پرونده جور کرده بودند؛ حالا مقام معظم رهبری آرام کرد.
گفت و گو : حسام رضایی
کد مطلب: 62880
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *