۱
سه شنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۱۸:۳۲
نماینده دماوند و فیروزکوه با اشاره به هفته سربازان گمنام:

برخی مسئولین در بیان زحمات سربازان گمنام جفا کردند

ایران جزیره ثبات در منطقه ناامن خاورمیانه است و این موفقیت جز با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) حاصل نشده است. همزمان با هفته گرامیداشت سربازان گمنام، با قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت و گو کردیم:
برخی مسئولین در بیان زحمات سربازان گمنام جفا کردند
ایران جزیره ثبات در منطقه ناامن خاورمیانه است و این موفقیت جز با تلاش سربازان گمنام امام زمان (عج) حاصل نشده است. همزمان با هفته گرامیداشت سربازان گمنام، با قاسم میرزایی نیکو، نماینده مردم دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی گفت و گو کردیم:
آقای میرزایی! هفته منتهی به میلاد با سعادت امام زمان علیه السلام با نام سربازان گمنام ایشان نام گذاری شده است. با این حال به نظر می رسد که هنوز این یادواره چندان مورد توجه قرار نمی گیرد و در میان مردم جا نیفتاده است.
بله؛ من فکر می کنم که به اندازه کافی بها داده نشده به این روز و به مجاهدت های خاموش این دوستان. به این افراد خدومی که هیچ گاه حتی نمی توانند اسمشان را علنی کنند و نمی توانند خودشان و مسایلشان را مطرح کنند. به نظرم به قدر کافی یادواره ها و بزرگداشت های مختلف برای مسایل دیگر هست و دولت ها و مسئولین مربوطه در این خصوص جفا کردند. این روز به نظرم کم رونق و فقط در مجامع رسمی برگزار می شود. اگر کمی بیشتر در موردشان صحبت شود و برای آن ها تبلیغ شود تاثیرگذار خواهد بود. اگر یک حمایت منصفانه ای تکلیف شود و یک کار اساسی صورت بگیرد قطعا مفید خواهد بود. این افراد حتی در معرفی میان خانواده هایشان نیز محدودیت دارند. وقتی زحمات و مشقاتشان در میان خانواده محجور باشد دیگر در جامعه که تکلیف مشخص است. متاسفانه حتی بسیاری از توهین ها و نقدهای برخی ها هم به این افراد بر می گردد. در حالی که خیلی از کارها اصلا مرتبط با آن ها نیست؛ اما متاسفانه به اصطلاح هم در عزا و هم در عروسی این افراد مورد تهمت قرار می گیرند.
هر از گاهی در اخبار می شنویم که این سربازان خدوم در درگیری با اشرار یک منطقه به شهادت می رسند. اشراری که حتی بسیاری از مردم متوجه نمی شوند که منظور چه کسانی است و با چه نیتی به کشور چشم طمع داشتند. به نظر شما چطور می شود شأنیت سربازان گمنام را بیشتر جلوه داد؟
فکر می کنم این کار دو بخش است. اول به خانواده های این ها ویژه رسیدگی شود. اتفاقی که معمولا فراموش می شود. در مورد شهدای دیگر چطور عمل می شود؟ بنیاد شهید به این ها هم باید رسیدگی ویژه داشته باشد. رسیدگی که استمرار داشته باشد. من در دوران اصلاحات که در ریاست جمهوری فعال بودم، آن موقع اولین دوره ای بود که از این عزیزان تقدیر کردیم و از پنج نفر در دوره آقای خاتمی تقدیر ویژه کردند. متاسفانه بعد از آن هم اتفاق نیفتاد و از زمان احمدی نژاد این بحث منتفی شد و رفته رفته از یاد رفت. به همین خاطر فکر می کنم در وهله اول باید یک برنامه ویژه و ثابت برای این عزیزان در نظر گرفته شود و با نماد ویژه ای به آن ها پرداخته شود. نکته بعدی هم این که اشخاص و نهادهایی که این افراد را مدیریت می کنند، ساماندهی می کنند وبه امورشان اشراف کامل دارند باید فعالیت هایشان را برای مردم به خوبی بیان کنند. قطعا شاید نشود از آن ها اسم برد اما عملکردشان می تواند بیان شود.
امسال هفته سربازان گمنام بسیار به برگزاری انتخابات نزدیک است. نقلق قول مشهور سخنرانی های سیاسی این است که ایران جزیره ثبات منطقه است و امنیت داخلی پایدار آن زبانزد است. شما این فضا را چطور می بینید؟
واقعا یکی از پایدارترین امنیت ها در میان کشورهای منطقه و همسایه را ایران دارد و این به طور خاص به خاطر عملکرد این عزیزان است. نگذاشتند آب در دل کسی تکان بخورد و از همه نیاتی که داعش و داعشیان داشتند جلوگیری شد. از طرفی حتی سهمی که این افراد در برگزاری انتخابات ها دارند مورد غفلت است. در انتخاب زحمات بی شائبه ای می کشند. البته باید تمام مجموعه نظام را دید اما سهم این عزیزان در برگزاری انتخابت واقعا قابل تجلیل است. انتخابات ها بسیار عالی برگزار می شوند بدون این که خون از دماغ کسی بیاید و هزینه ای به نظام تحمیل شود. این تنها یک نمونه از فعالیت ها و سهم این افراد در مناسبات کشور است. در مسایل اقتصادی و رصد امور و مقابله با فسادهایی که اتفاق می افتد، اگر زحمات این عزیزان نبود معلوم نبود که چه اتفاقی بیفتد و کار به کجا بکشد. در واقع در تمام امور برقراری و حفظ امنیت کشور بر عهده این عزیزان است و من به نوبه خودم از تمام این عزیزان تقدیر و تشکر می کنم.
کد مطلب: 69712
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *