۰
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۳

افزایش کمک‌های مردمی به کمیته امداد

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه به رغم وجود مشکلات اقتصادی در 9 ماهه گذشته میزان کمک مردم به کمیته امداد 35 درصد افزایش داشته است، گفت: از دولت خواسته‌ایم در این سه ماهه آخر سال دو بار سبد کالا را بین افراد تحت پوشش این نهاد توزیع کند که رئیس‌جمهور در این خصوص دستور لازم را داده‌اند.
رئیس کمیته امداد با بیان اینکه به رغم وجود مشکلات اقتصادی در 9 ماهه گذشته میزان کمک مردم به کمیته امداد 35 درصد افزایش داشته است، گفت: از دولت خواسته‌ایم در این سه ماهه آخر سال دو بار سبد کالا را بین افراد تحت پوشش این نهاد توزیع کند که رئیس‌جمهور در این خصوص دستور لازم را داده‌اند.
به گزارش فارس، سید پرویز فتاح، رئیس کمیته امداد با اشاره به اقدامات این نهاد در جهت محرومیت‌زدایی، گفت: سال گذشته برای رفع فقر مطلق تلاش شدکه در این خصوص تبصره 14 را با همکاری دولت و مجلس تعیین کردیم و اکنون 7 هزار میلیارد تومان در این تبصره موجود است و ظرف یک و نیم سال گذشته این مقدار ایجاد شده و برای کاهش فقر مطلق اختصاص پیدا کرده است.
وی ادامه داد: در سال گشته این مبلغ 4 هزار میلیارد تومان بود که به صورت صد در صد عمل شد و امسال این مبلغ 7 هزار میلیارد تومان است که این مقدار نیز صد در صد عمل شده است؛ ضمن اینکه دولت بودجه کمیته امداد را به صورت صد در صد تامین کرده و ما جزو استثنائات بودجه هستیم و دولت وظیفه خود را در قبال کمیته امداد انجام داده است.
رئیس کمیته امداد با اشاره به مشارکت مردم در کمک به محرومان، افزود: در 9 ماهه گذشته میزان کمک مردم به کمیته امداد 35 درصد افزایش داشته است.
فتاح درباره ایجاد کمپین‌های ضد کمیته امداد در ماه مبارک رمضان، خاطرنشان کرد: تاثیر ایجاد چنین کمپین‌هایی این بود که باعث شد مردم کمک‌های بیشتری به کمیته امداد کنند؛ ضمن اینکه بارها اعلام کرده‌ایم که صدقه پرداختی مردم در هر منطقه‌ای به همان منطقه اختصاص پیدا می‌کند و از نظر شرعی قابل جابجایی از نقطه‌ای به نقطه دیگر نیست و از جهات مختلف بر توزیع آن نظارت می‌شود.
وی با اشاره به مشارکت خیریه‌ها در حمایت از محرومان، یادآور شد: ما خیریه‌ها را از خود می‌دانیم و آنها رقیب ما نیستند و باید بار کمک به محرومان را بین مردم توزیع کنیم؛ ضمن اینکه متاسفانه در این چند ماه گذشته به خاطر وضعیت اقتصادی مراجعه مردم به کمیته امداد زیاد شده است.
رئیس کمیته امداد ابراز داشت: طی دو سال گذشته تا پایان سال 96 تلاش کردیم جامعه مراجعه کننده به کمیته امداد را کاهش دهیم و ظرف سال‌های 95 و 96 درصد جامعه آماری خود را پایین آوردیم که این از طریق توانمندسازی مددجویان و پرداخت وام قرض‌الحسنه صورت گرفت.
فتاح اضافه کرد: برای سال جاری جامعه هدف خود را تا پایان سال اضافه کردیم که البته این به صورت موقت است و امیدواریم تورم فروکش کند؛ ضمن اینکه برای سال 98 دولت بودجه ما را کاهش نداده اما اضافه هم نکرده است و ما از مجلس و دولت درخواست داریم که حمایت‌های خود را تداوم بخشند.
وی متذکر شد: در این چند ماه گذشته به خاطر وضعیت نامطلوب اقتصادی مراجعه‌ها به کمیته امداد زیاد بوده اما اکنون صف پرداخت وام ضروری از بین رفته و کمیته امداد تا مبلغ 5 میلیون تومان را در سریع‌ترین زمان پرداخت می‌کند که در تامین این وام‌ها از منابع مردمی هم استفاده کرده‌ایم؛ ضمن اینکه برای دریافت جهیزیه نیز صفی وجود ندارد.
رئیس کمیته امداد با اشاره به وضعیت سیاسی کشور، تاکید کرد: باید در خدمت مردم و انقلاب باشیم و اگر مردم در فشار بوده و گره‌ای از کار آنها باز شود بحث سیاسی به چه درد می‌خورد و باید سیاست ما آمیخته به اخلاص، صداقت و راستی باشد اما متاسفانه از آن دور می‌شویم.
فتاح با بیان اینکه اکنون به خاطر شرایط پیش آمده از مردم عذرخواهی می‌کنم ، گفت: انقلاب اسلامی آمده تا مشی حضرت علی (ع) را پیاده کند و امام (ره) پرده‌ای از این مرام را آورد و ایشان و رهبر معظم انقلاب الگو هستند.
وی با اشاره به بودجه سال 98، خاطرنشان کرد:‌ از دولت خواسته‌ایم در این سه ماهه آخر سال دو بار سبد کالا را بین افراد تحت پوشش کمیته امداد توزیع کند که رئیس‌جمهور در این خصوص دستور لازم را داده‌اند؛ ضمن اینکه در مجموع وفاق لازم در خصوص کمیته امداد اتفاق افتاده و همه با کمیته امداد همکاری می‌کنند.
کد مطلب: 100049
برچسب ها: فتاح
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *