۰
يکشنبه ۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۹

حاشیه‌های ظهیرالدوله در سالروز تولد "فروغ"

عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از آماده شدن لوح ثبتی خانه پدری فروغ فرخزاد خبر داد.
عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از آماده شدن لوح ثبتی خانه پدری فروغ فرخزاد خبر داد.
به گزارش  ایسنا، حجت نظری، عضو شورای شهر تهران، که شبِ هشتم دی، برای هشتاد و چهارمین زاد روز فروغ فرخزاد قصد حضور در گورستان «ظهیرالدوله» را داشت، با تعدادی از خبرنگاران میراث فرهنگی به این قبرستان رفت، اما نتوانست به گورستان وارد شود.
او پشت در بسته‌ی این گورستان که سال‌هاست فقط روزهای پنج‌شنبه در دو نوبت صبح برای بانوان و بعدازظهر برای آقایان باز می‌شود، به خبرنگاران گفت: امروز با انجام رایزنی اولیه قصد داشتیم با ورود به آرامگاه فروغ فروخزاد در روز تولدش لوح ثبتی خانه پدری این شاعر را رونمایی کنیم اما متاسفانه با وجود رایزنی‌های انجام شده اجازه ورود به داخل قبرستان را پیدا نکردیم.

وی با بیان اینکه لوح ثبتی مربوط به ثبت خانه فروغ امضا شده است، اظهار کرد:‌ پس از آنکه در فضای مجازی ازاحتمال تخریب خانه فروغ فرخزاد مطلع شدم، پیگیر این مساله شده و خوشبختانه شهردار منطقه نیز هماهنگی خوبی در این زمینه انجام داد و جلوی تخریب این بنا گرفته شد، مدتی بعد نیز با پیگیری از میراث فرهنگی این بنا به ثبت رسید، اما متاسفانه تا امروز لوح ثبتی این خانه به امضا نرسیده بود که در پیگیری از دلیل تاخیر، اعلام شد، فرآیند اداری آن با توجه به تغییر استاندار زمان‌بر شده بود.
نظری با بیان اینکه امروز به مناسبت هشتادو چهارمین زادروز فروغ فرخزد  لوح ثبتی این خانه آماده شد، گفت:  تمام مراحل اداری تملک خانه فروغ انجام شده و خیلی زود لوح ثبتی آن نیز نصب می‌شود.
به گفته وی با همکاری شرکت توسعه فضاهای فرهنگی قرار است خانه پدری فروغ فرخزاد  به حالت اولیه خود برگردد.
نظری درباره آسان شدن رفت و آمد به گورستان ظهیرالدوله نیز اظهارکرد: متاسفانه برای این قبرستان، محدودیت رفت‌وآمد ایجاد شده، این درحالی است که شورای شهر تهران تمام تلاشش را می‌کند تا امکان حضور شهروندان در فضاهای فرهنگی و میراثی فراهم شود و گورستان ظهیرالدوله نیز در دسترس عموم قرار بگیرد.
وی تاکید کرد: ما امیدواریم که در مدت نه چندان باقی مانده از طول عمر شورا، فضای آرامستان ظهیرالدوله، به طور کامل با رایزنی‌هایی که لازم است انجام شود، در معرض دید عموم قرار گیرد و همه شهروندان بتوانند به این محل بیایند.
کد مطلب: 100098
برچسب ها: فروغ فرخزاد
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *