۰
دوشنبه ۱۰ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۵۳

پیش بینی احتمال جنگ در سال 2019

یک پایگاه خبری استرالیایی نوشت، با توجه به کلنجار رفتن کشورهای هسته ای با هم و در قدرت بودن سرانی که لحن شان تهدیدآمیز است، جهان در سال 2019 احتمالا شاهد وقوع جنگ خواهد بود.
یک پایگاه خبری استرالیایی نوشت، با توجه به کلنجار رفتن کشورهای هسته ای با هم و در قدرت بودن سرانی که لحن شان تهدیدآمیز است، جهان در سال 2019 احتمالا شاهد وقوع جنگ خواهد بود.
به گزارش پایگاه خبری 'ناین نیوز'، در سال 2019 چند نقطه خطرناک و قابل اشتعال در هر یک از نیمکره های زمین وجود دارد که در حکم آزمونی برای اراده سیاسی و توان نظامی کشورهای قدرتمند است.
به گفته 'جو سیراکوسا'، کارشناس آمریکایی مسایل امنیتی و استاد دانشگاه، تصویر جهان در آستانه سال 2029 در مقایسه با شروع سال 2018 متفاوت است و احتمال وقوع جنگ وجود دارد.
سیراکوسا و همکارانش سال گذشته از کره شمالی به عنوان بزرگ ترین تهدید برای امنیت جهانی یاد کرده بودند و احتمال درگیری روسیه با سازمان پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو)، حمله سایبری به زیرساخت های حیاتی آمریکا و حمله تروریستی به آمریکا یا یکی از متحدانش را در ردیف های بعدی بزرگ ترین تهدیدهای جهان در سال 2018 قرار داده بودند.
پرفسور سیراکوسا به این پایگاه خبری استرالیایی گفت، رویارویی با چین در دریای چین شرقی و یا ادعای مالکیت بر دریای چین جنوبی، تهدید شماره یک جهان 2019 به شمار می رود.
'شی جین پینگ'، رئیس جمهوری چین اکنون مانند سزار اگوستوس(اولین امپراطور رم) است. حکومت او در چین مادام العمر است.
مجلس چین در مارس امسال متمم لغو محدودیت های سران حزب کمونیست این کشور را تصویب و با حکومت مادام العمر شی موافقت کرد.
در حالی که دنیا به دریای چین جنوبی و تایوان چشم دوخته است، یک عامل مهم و حساس دیگر می تواند حالت تهاجمی چین را بیشتر کند.
به اعتقاد سیراکوسا، ایده ژاپن هسته ای خواب از چشم چین می رباید. ژاپنی ها از چین نمی ترسند.
این استاد آمریکایی در رابطه با کره شمالی گفت، با وجود آنکه 'دونالد ترامپ' با 'کیم جونگ اونک'، دیکتاتور کره شمالی دیدار و گفت وگو کرد، این کشور یاغی همچنان تهدیدی بزرگ برای امنیت جهانی در سال 2019 است.
درست است که کیم در دیدار با ترامپ متعهد به خلع سلاح کشورش شد اما، چارچوب زمانی برای این کار در نظر گرفته نشد. تصاویر ماهواره ای و گزارش های کره جنوبی و آمریکا ادعای کره شمالی مبنی بر توقف آزمایش تسلیحات هسته ای را زیر سوال برد و آمریکا نیز آموزش نیروهای مسلح کره جنوبی را ازسرگرفت.
اما، به اعتقاد پرفسور سیراکوسا، بخش اعظم دیپلماسی موفق ترامپ در دیدار با کیم احتمالا در پشت درهای بسته اتاق افتاده است. ترامپ می داند که تسلیحات هسته ای بی فایده هستند. داشتن این تسلیحات یک برتری دفاعی محسوب می شود اما، نمی توان از آنها برای حمله استفاده کرد. ترامپ دور از چشم دوربین ها، با صراحت با کیم صحبت کرد و با اشاره به تسلیحات هسته ای کره شمالی، گفت که اگر خبری از این تسلیحات بشنوم، خواهی مرد.
'ولادیمیر پوتین'، رئیس جمهوری روسیه، بازداشت های سیاسی در این کشور و مداخله در انتخابات سایر کشورها که گفته می شود او در آن دست دارد نیز از مواردی است که به جهان 2019 تسری می یابد.
سیراکوسا می گوید، پوتین نه تنها مهاجم بلکه یک قمارباز نیز است. او روی سوء عملکرد آمریکا، رفتن 'آنگلا مرکل'، صدراعظم آلمان و 'امانوئل ماکرون'، رئیس جمهوری فرانسه، قمار می کند.
به گفته پرفسور سیراکوسا، روحیه پوتین شبیه کسی است که به در می کوبد و اگر قفل نبود، آن را باز می کند و تا زمانی که با مقاومت مواجه نشود به این کار ادامه می دهد و پیش می رود. درواقع، تا زمانی که کسی جلوی او را نگیرد پیش می رود. او بازیگر اصلی است و همچنان برای اینکه بازیگری اصلی باشد، تلاش می کند.
'راجر شاناهان'، کارشناس مسایل خاورمیانه، در رابطه با این منطقه به عنوان یکی از مناطق قابل اشتعال در سال 2019 گفت، با توجه به تنش های خاورمیانه، پیش بینی درباره این منطقه کاری سخت و دشوار است. داعش در مرحله بازسازی خود در خاورمیانه است. در عراق داعش همچنان زیر ذره بین خواهد بود و درگیری در سوریه همچنان ادامه خواهد داشت.
به گفته او، داعش برای آزادی عمل در منطقه در تلاش است و در نتیجه، خاورمیانه شاهد حضور این گروه خواهد بود. تنش ها با ایران بر سر تحریم های یکجانبه آمریکا ادامه پیدا خواهد کرد و روسیه نیز به تلاش برای بهره برداری از اختلاف بین آمریکا و متحدان منطقه ای اش ادامه خواهد داد.
تصمیم اخیر ترامپ برای خروج نیروهای آمریکایی از سوریه و استعفای 'جیمز متیس'، وزیر دفاع در اعتراض به این تصمیم ترامپ باعث بی ثباتی بیشتر در منطقه خواهد شد.
کد مطلب: 100174
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *