۰
پنجشنبه ۱۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۷

ابوظبی، روح جام ملت‌ها اینجاست

ابوظبی یکی از شهرهای مهم امارات، از جمله شهرهای میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ خواهد بود.
ابوظبی یکی از شهرهای مهم امارات، از جمله شهرهای میزبان جام ملت‌های آسیا ۲۰۱۹ خواهد بود.
به گزارش ایسنا، جام ملت‌های آسیا از اواسط دی ماه با حضور ۲۴ تیم برتر آسیا برگزار می‌شود. یکی از شهرهای میزبان جام ملت‌های آسیا، ابوظبی است که میزبانی چند دیدار را در این رقابت‌ها عهده‌دار خواهد بود.
ابوظبی با یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر جمعیت، میزبان ۱۸ دیدار از ۵۰ دیدار جام ملت‌های آسیاست. دیدار افتتاحیه و دیدار نهایی جام ملت‌های آسیا در این شهر برگزار می‌شود و می‌توان ابوظبی را روح جام ملت‌های ۲۰۱۹ دانست.
ابوظبی پایتخت و دومین شهر پرجمعیت کشور امارات است. این شهر، بزرگترین شهر امارات نیز محسوب می‌شود. ابوظبی در سال ۲۰۰۹ با پیشی گرفتن از نیویورک و پاریس به عنوان دومین شهر گران جهان برای مسافران اعلام شد. در ابوظبی مکان‌های تاریخی زیادی وجود دارد که شامل قلعه‌های تاریخی و موزه‌های ملی در سراسر منطقه است.
* ورزشگاه‌ها
ورزشگاه محمد بن زاید

ورزشگاه شیک اماراتی‌ها که بازی‌های خانگی الجزیره در آن برگزار می‌شود یکی از ورزشگاه‌هایی است که برای این رقابت‌ها آماده شده است. قرار است دیدار ایران و یمن، اولین دیدار ایران در این دوره از رقابت‌ها در همین ورزشگاه برگزار شود. سه بازی دیگر از مرحله گروهی، یک بازی از مرحله یک هشتم نهایی، یک بازی از یک چهارم نهایی و یک بازی نیمه نهایی نیز در این ورزشگاه برگزار می‌شود.
​ورزشگاه زاید اسپورت
این ورزشگاه ۴۳ هزار نفری دیدار افتتاحیه و فینال جام ملت‌های آسیا ۱۹۹۶ را میزبانی کرد و اکنون نیز برای بازی‌های جام ملت‌های آسیا مورد استفاده قرار می‌گیرد. جام جهانی جوانان و جام باشگاه‌های جهان نیز از دیگر رویدادهای مهمی بوده که در این ورزشگاه برگزار شده است. دیدار افتتاحیه جام ملت‌ها در این ورزشگاه خواهد بود و غیر از آن چهار دیدار دیگر از مرحله گروهی، یک بازی از یک هشتم نهایی، یک بازی از یک چهارم نهایی و یک بازی از دیدار نهایی نیز در این ورزشگاه برگزار می‌شود.
ورزشگاه آل نهیان
این ورزشگاه نیز قرار است میزبانی دیدار ایران و ویتنام را در جام ملت‌های آسیا عهده‌دار باشد. ظرفیت این ورزشگاه ۱۵ هزار نفر است که احتمالا در بازی ایران و ویتنام شاهد حضور گسترده هواداران ایرانی در آن خواهیم بود. سه بازی دیگر از مرحله گروهی از جمله دیدار کره جنوبی و چین و یک دیدار از مرحله یک هشتم نهایی در این ورزشگاه برگزار خواهد شد.
کد مطلب: 100356
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *