۰
شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۰۸

200هزارنفر از عشایر ایران مسلح هستند

رئیس سازمان بسیج عشایری گفت: 200 هزار نفر از عشایر ایران برای امنیت خود و کشور دارای سلاح مجوزدار هستند.
رئیس سازمان بسیج عشایری گفت: 200 هزار نفر از عشایر ایران برای امنیت خود و کشور دارای سلاح مجوزدار هستند.
سردار سرتیپ پاسدار نصرت الله سیف روز شنبه در حاشیه کارگاه توانمندسازی روحانیون مستقر در رده های بسیج عشیاری کشور در مشهد طی گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشترعشایر در مناطق مرزی زندگی می کنند که علاوه بر تولید، در نگهبانی از مرزها نیز نقش مهمی دارند لذا همه آنان مسلح هستند.
وی ادامه داد: رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید داشته اند که به همه عشایر اجازه داده شود سلاحهایشان از طریق سپاه پاسداران مجوز و ساماندهی شوند که این کار صورت گرفته است.
رئیس سازمان بسیج عشایری گفت: هم اینک یک میلیون و 200 هزار عشایر در کشور وجود دارند و در هرخانواده عشایری یک یا دو نفر عضو فعال بسیج عشایری هستند.
وی افزود: سازمان بسیج عشایری از اقوام 'لر، کرد، بلوچ، سیستانی، عرب، بویراحمدی، بختیاری، قشقایی و کرمانج' تشکیل شده که همه آنها وفادار به نظام جمهوری اسلامی ایران هستند. عشایر در پشتیبانی از انقلاب اسلامی نقش بی‌ نظیری داشته اند و در این راه 10 هزار شهید تقدیم کردند لذا سال آینده کنگره شهدای عشایر ایران برگزار می شود.
سردار سیف همچنین به برنامه کارگاه توانمندسازی روحانیون مستقر در رده های بسیج عشایری کشور اشاره و بیان کرد: هم اینک درهمه مناطق عشایری ایران برای آگاهی و رشد فکری جوانان روحانیونی به عنوان مربی، سرمربی و استاد حضور دارند.
کارگاه توانمندسازی روحانیون مستقر در رده های بسیج عشایر به مدت سه روز با هدف همگرایی و هم افزایی رده های بسیج عشایری در مشهد ادامه دارد.
کد مطلب: 100469
برچسب ها: عشایر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *