۰
يکشنبه ۱۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۰۹

حرکت کند تولید کامیون در آذرماه

طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع کامیون در آذرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵۱.۹ درصد کاهش داشته است.
طبق جدیدترین آمار وزارت صنعت، معدن و تجارت تولید انواع کامیون در آذرماه امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته ۵۱.۹ درصد کاهش داشته است.
به گزارش ایسنا، بر این اساس تولید انواع کامیون در آذرماه سال جاری به ۷۰۰ دستگاه رسیده که نسبت به تولید ۱۴۵۴ دستگاهی در مدت مشابه سال گذشته، ۵۱.۹ درصد کاهش یافته است.
در این مدت میزان تولید کامیون در شرکت‌های آریا دیزل موتور، آذهایتکس و تیراژه دیزل کاهش صد درصدی داشته‌ است. به عبارتی آریا دیزل موتور از تولید ۱۰ دستگاه، آذهایتکس از ۱۱ دستگاه و تیراژه دیزل نیز از ۱۰ دستگاه در آذرماه ماه سال گذشته به صفر رسیده است.
شرکت ماموت نیز در آذرماه امسال کاهش تولید ۶۶.۸ درصدی داشته‌است. میزان تولید این شرکت در آذرماه امسال ۷۹ دستگاه بوده در صورتی که در مدت مشابه سال گذشته ۲۳۸ دستگاه تولید داشته است.
همچنین سروش دیزل مبنا، سایپا دیزل و گروه بهمن نیز با کاهش تولید در آذرماه امسال روبرو بوده‌اند.
شرکت سروش دیزل مبنا در آذرماه سال گذشته ۶۱ دستگاه و در آذرماه امسال ۶۰ دستگاه تولید کرده است. سایپا دیزل نیز از تولید ۵۴۲ دستگاهی در آذر سال گذشته به تولید ۸۵ دستگاه رسیده و شاهد کاهش تولید ۸۴.۳ درصدی بوده است.
گروه بهمن نیز در آذرماه امسال کاهش تولید ۶۲.۳ درصدی داشته و از ۳۹۳ دستگاه به ۱۴۸ دستگاه رسیده است.
در این میان تولید انواع کامیون در ایران‌خودرودیزل، زامیاد و کاریزان خودرو افزایش یافته است. میزان تولید کامیون در ایران‌خودرودیزل با رشد ۴۰.۲ درصدی از ۹۲ دستگاه در آذرماه سال ۱۳۹۶ به ۱۲۹ دستگاه در آذرماه امسال رسیده است.
تولید کامیون در زامیاد نیز با رشد تولید ۲۲۰۰ درصدی از ۲ دستگاه در آذر سال گذشته به ۴۶ دستگاه در آذرماه سال جاری رسیده است.
کاریزان خودرو نیز جمعا در آذرماه سال جاری ۱۵۱ دستگاه تولید داشته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش تولید ۵۸.۹ درصدی داشته است؛ چراکه در مدت مشابه سال گذشته ۹۵ دستگاه کامیون در این شرکت تولید شده بود.
تولید انواع کامیون در ارس خودرو دیزل نیز از صفر دستگاه در آذر ماه سال گذشته به دو دستگاه در آذر ماه امسال رسیده است.
کد مطلب: 100492
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *