۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۳۲

کمک 9 ميليون دلاري بانک توسعه اسلامي براي مبارزه با مالاريا در گينه

بانک توسعه اسلامی اعلام کرد برای کمک به مبارزه با بیماری مهلک مالاریا در گینه کوناکری، نه میلیون دلار در اختیار این کشور آفریقایی قرار می دهد.
در شرایطی که بیماری مالاریا در گینه کوناکری همچنان قربانی می گیرد و وضعیتی نگران کننده در این کشور به وجود آورده است، بانک توسعه اسلامی با اعطای وامی به مبلغ نه میلیون دلار به این کشور موافقت کرد.
محمد الفا باه، نماینده بانک توسعه اسلامی در گینه کوناکری،‌اعلام کرد وام نه میلیون دلاری این بانک به دولت گینه، قسمتی از یک برنامه گسترده است که این نهاد مالی اسلامی برای حمایت از بخش بهداشت گینه کوناکری تهیه کرده است. وی افزود بانک توسعه اسلامی پیش از این برنامه هایی مشابه در چاد، سنگال، سودان، نیجر و بورکینافاسو به اجرا گذاشته است.
برنامه حمایتی بانک توسعه اسلامی در زمینه مبارزه با مالاریا اساسا برای کمک به خانواده های آسیب پذیر به ویژه زنان و کودکان کمتر از پنج سال در مناطق دورافتاده و محروم گینه کوناکری به اجرا گذاشته خواهد شد. در این راستا قرار است یک میلیون پشه بند مخصوص در اختیار خانواده های محروم در این مناطق قرار گیرد.
به گزارش خبرگزاری شین هوا از کوناکری، وزارت بهداشت گینه و سازمان بهداشت جهانی از میزان قربانیان مالاریا در این کشور ابراز نگرانی کرده اند.
کد مطلب: 1005
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *