۰
سه شنبه ۱۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۳۷

هاشمی: ما ۲۰۰۰ واگن دیگر احتیاج داریم

رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در ساخت متروی تهران، گفت: ما به ۲۰۰۰ واگن دیگر احتیاج داریم تا هدوی قطارها (سرفاصله) کاهش یابد.
رئیس شورای شهر تهران با اشاره به نقش آیت الله هاشمی رفسنجانی در ساخت متروی تهران، گفت: ما به ۲۰۰۰ واگن دیگر احتیاج داریم تا هدوی قطارها (سرفاصله) کاهش یابد.
به گزارش ایسنا، محسن هاشمی عصر امروز در مراسم انعقاد تفاهم‌نامه تامین قطارهای خط ۷ متروی تهران با بیان اینکه فردا سالگرد رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی است و به یاد دارم که در دهه ۷۰ بحث خرید تجهیزات و برگزاری مناقصه برای مترو مطرح بود و از اروپا چهار شرکت اعلام آمادگی کرده بودند، گفت: این شرکت‌ها قیمت‌های بسیار بالایی در مورد تامین هر واگن می‌کردند. به گونه‌ای که یک و نیم میلیون دلار برای هر واگن قیمت گذاشته بودند که این عدد اصلا قابل قبول نبود و آیت الله هاشمی بعد از شنیدن این ارقام دستور دادند که مابقی شرکت‌ها از کشورهای دیگر وارد مناقصه شوند.
وی با بیان اینکه در همان ایام به کشور چین سفر کردیم و با اینکه بازدید از مترو در برنامه‌های ما نبود اما از متروی پکن بازدید کردیم، گفت: در آن زمان پکن تنها یک و نیم خط مترو داشت و آنجا آیت الله هاشمی قیمت هر واگن را پرسید و آنها گفتند که قیمت هر واگن ۲۰۰ هزار دلار است که بسیار شوکه شدیم. چرا که قیمت‌های اروپاییان بسیار بالا بود.
هاشمی با بیان اینکه بعد از برگشت به ایران آیت الله هاشمی دستور دادند که سفیر آلمان به ریاست جمهوری بیاید تا توضیح دهد و به آنها اعتراض کنیم که چرا بالاترین رقم را ارائه کردند، گفت: البته آنها هم گفتند که این رقم‌ها به دلیل آنکه بخش خصوصی وارد شده به آنها ارتباطی ندارد و سرانجام شرکت چینی برنده مناقصه شد و شرکت پارس واگن نیز به عنوان شرکت همکار انتخاب شد.
وی با بیان اینکه ما به ۲۰۰۰ واگن دیگر احتیاج داریم تا هدوی قطارها کاهش یابد، گفت:‌ شهرداری و دولت باید فعال‌تر باشند تا مردم بتوانند از خط های تکمیل شده استفاده کنند.
کد مطلب: 100712
برچسب ها: محسن هاشمی
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *