۰
چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۱۰

سوابق و گذشته پسر سیرجانی

پشت پرده پرونده آزار و اذیت دختر ١٦ ساله سیرجانی چیست؟
پشت پرده پرونده آزار و اذیت دختر ١٦ ساله سیرجانی چیست؟
به گزارش ایسنا، روزنامه شهروند نوشت: «با گذشت چند روز از ماجرای فیلم ضرب و شتم دختر جوان در سیرجان حاشیه‌های این ‏خبر همچنان ادامه دارد. در حالی‌ که روز دوشنبه مقامات قضایی سیرجان از شناسایی و دستگیری ‏هر دو متهم این پرونده خبر دادند اما برخی شنیده‌ها  از رضایت دختر جوان در این پرونده ‏حکایت داشت. حالا مسئولان قضائی سیرجان در تازه‌ترین اظهارات در خصوص این پرونده ضمن ‏تایید رضایت دختر جوان در این پرونده جزییات بیشتری از این ماجرا را فاش کردند. آن طور که ‏دادستان سیرجان اعلام کرده متهم اصلی پرونده که «امیر» نام دارد از جنبه عمومی جرم در زندان ‏به سر می‌برد و بر همین اساس هم محاکمه می‌شود. با این وجود اما خبرهای دیگری هم از این ‏حادثه فاش شده است. بر اساس شنیده‌های «شهروند» متهم اصلی پرونده سال‌ها قبل و در دوران ‏نوجوانی یکی از ورزشکاران این شهر بوده اما در خلال این سال‌ها به دلایل نامعلومی همراه با چند ‏نفر دیگر از دوستانش گروهی به نام پسر‌های بد را تشکیل می‌دهند و از آن به بعد رفتار و کردار ‏امیر و دوستانش تغییر می‌کند.
رضایت دختر جوان در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده
به گفته محسن نیک‌ورز، دادستان سیرجان دختر جوانی که در این حادثه مورد ضرب و شتم قرار ‏گرفته ١٦ ساله و اصالتا سیرجانی بوده است. این دختر جوان چند‌ سال قبل پدرش را از دست داده و مدتی است که همراه مادر و خواهرش در تهران ساکن شده است. (امیر. ک) متهم ‏اصلی پرونده با نیرنگ دختر جوان را ترغیب می‌کند که به سیرجان سفر کند و این دختر جوان نیز ‏با مادرش و به بهانه ملاقات اقوامشان به سیرجان می‌آید. دختر جوان پس از سفر به سیرجان بدون ‏اطلاع مادرش به یک خانه باغ که از قبل توسط متهمان پرونده در منطقه‌ای خارج از شهر فراهم ‏شده بود می‌رود که در ادامه متهمان ردیف اول و دوم با مراجعه به این مکان اقدام به آزار و اذیت ‏دختر جوان می‌کنند و سپس متهم ردیف اول کلیپ ضبط شده را در  اینستاگرام خودش به ‏اشتراک می‌گذارد. دادستان عمومی و انقلاب سیرجان درباره جزییات دیگر این پرونده هم گفت: «این فیلم تکان‌دهنده  روز جمعه ۱۴ دی ماه در شبکه‌های مجازی منتشر شد و از طریق کمیته ‏رصد فضای مجازی دادسرای سیرجان دستور پیگیری صادر شده است.»
او ادامه داد: «دستور پیگیری ‏این پرونده به‌ رغم این‌ که هنوز گزارش رسمی از این موضوع به دست دادسرای سیرجان نرسیده بود ‏و شکایت شاکی نیز مطرح نبود، به لحاظ جنبه عمومی و احتمال تبعات منفی گسترده دستورات ‏قضائی لازم جهت شناسایی و دستگیری متهمان صادر شد.»
به گفته دادستان عمومی و انقلاب ‏سیرجان هر دو متهم این پرونده چند ساعت پس از ابلاغ دستور از سوی پلیس آگاهی شناسایی و ‏دستگیر شدند. بعد هم دختر جوان به دادسرا احضار شد. اما آن طور که دادستان سیرجان اعلام ‏کرده می‌گوید هر دو متهم ابتدا منکر ماجرا بودند اما وقتی فیلم را دیدند به همه ماجرا اعتراف ‏کردند.» ‏
نکته عجیب دیگر ماجرا رضایت دختر جوان در این پرونده است. به گفته نیک‌ورز، دادستان ‏سیرجان در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده نسبت به متهمان اعلام رضایت داده است اما مادر این ‏دختر جوان از هر دو متهم شکایت کرد و تاکنون رضایتی اعلام نکرده است. نیک‌ورز درباره ‏سرنوشت متهمان این پرونده هم گفت: «متهم ردیف اول (امیر. ک) که جوانی ۲۰ ساله است از ‏تاریخ ۱۴ دی ماه با قرار بازداشت موقت روانه زندان شده. متهم ردیف دوم (محمد. ی) نیز با ‏توجه به نوع رفتارش با قرار بازداشت موقت در حال حاضر بازداشت است. البته تحقیقات درباره این ‏پرونده هنوز کامل نشده و تحقیقات تکمیلی در حال انجام است و پس از کامل شدن تحقیقات، ‏کیفرخواست تنظیم می‌شود و تلاش ما این است که در اسرع وقت دادگاه برگزار شود.» اما جدا از ‏رضایت دختر جوان در مراحل ابتدایی رسیدگی به این پرونده او در اقدام عجیب دیگر در استوری ‏اینستاگرامش خواست تا بیش از این آبروی«امیر» را نبرند و خودش را مقصر این حادثه اعلام ‏کرده و حتی مدعی شده که همه اتفاقات به خواست و رضایت خودش بوده و امیر و محمد در این ‏حادثه هیچ تقصیری ندارند!
قهرمان کنگ‌فوی دیروز ‏
اما یکی دیگر از حواشی این پرونده عکسی است که از روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی در ‏خصوص این حادثه دست به دست می‌شود. تصویری از متهم پرونده که درحال مصاحبه با یک ‏گزارشگر صداوسیما است. اتفاق جالب اما حضور همین گزارشگر در خبر دستگیری پسر جوان از ‏سوی  پلیس آگاهی سیرجان است و محمد ایران‌نژاد همان فردی است که حالا به واسطه این پرونده ‏عجیب تصویر او هم در شبکه‌های مجازی دست به دست می‌شود. این گزارشگر در توضیح ماجرا ‏و صحت و سقم عکس‌های منتشر شده به «شهروند» می‌گوید: «امیر چند‌ سال قبل قهرمان کنگ‌‏فوی سیرجان بود و به همین واسطه گفت‌وگویی با او انجام دادیم. البته آن ماجرا مربوط به ٤‌سال ‏قبل است. خبر دستگیری او هم که همین چند روز پیش منتشر شد. البته من ابتدا نمی‌دانستم که ‏متهم دستگیر شده همان پسر ورزشکار چند‌ سال پیش است. تا این‌ که از طریق همکارانم و تصاویر ‏منتشر شده در فضای مجازی در جریان ماجرا قرار گرفتم.»‏
از سوی دیگر اما یکی از روحانیون جوان سیرجان که ظاهرا متهمان این پرونده را از سال‌های قبل ‏می‌شناسد پستی در صفحه شخصی‌اش منتشر کرده و توضیحات جالبی در خصوص پیشینه «امیر» ‏و چند نفر دیگر از دوستانش ارایه داده. او در این متن با اشاره به رفتار معقول و حضور در مراسم ‏مذهبی از سوی متهم در سال‌های گذشته از فاصله گرفتن او و دوستانش از مسجد و مناسک ‏مذهبی را یکی از عوامل اصلی بروز این حادثه و حوادث مشابه دیگری می‌داند که به گفته او زیر ‏پوست شهر سیرجان هر روز اتفاق می‌افتد. او با اشاره به تشکیل گروهی موسوم به «‏bad boys‏» ‏و حضور امیر و محمد در این گروه نوشته است: «همه چی از راه افتادن این گروه یا به قول ‏خودشون اکیپ شروع شد. با خیلی‌هاشون ارتباط داشتم و هنوز دارم، پسرهای بدی نبودند. این ‏اکیپ که بعضیاشون الان زندان هستند و برخی‌هاشون تاوان خطاهاشون رو دادن و الان دارن یه ‏گوشه‌ای زندگی می‌کنن، روز اول بد نبودن اما عزیزانی که متولّی رشد این نوجوونا بودن اعمّ از ‏خانواده، مدرسه و جامعه براشون کم گذاشتن و شاید هم به عکس عمل کردند.»
کد مطلب: 100779
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *