۰
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۷

حجت امام زمان(عج) راهکار نشان میدهد اما...

امام جمعه مشهد گفت: امیدواریم با برنامه‌های استاندار جدید فقر در خراسان رضوی ریشه‌کن شود.
حجت امام زمان(عج) راهکار نشان میدهد اما...
امام جمعه مشهد گفت: امیدواریم با برنامه‌های استاندار جدید فقر در خراسان رضوی ریشه‌کن شود. 
 
به گزارش ایسنا-‌منطقه خراسان، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی امروز در خطبه‌های عبادی-‌سیاسی نماز جمعه مشهد در حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: حضرت زینب(س) به عنوان نمایشگر الگوی ایثار و مقاومت در زن مسلمان بر سر تمام زبان‌ها متداول است و همه به این نقطه از عظمت این وجود مقدس توجه دارند.
 
وی افزود: نقطه بالاتری در عظمت اجتماعی و سیاسی زینب کبری(س) هست که وقتی ما این الگو را در این شکل و اندازه به دنیا نمایش دهیم، دنیا همچون زینب(س) در هیچ جمعی، قومی و مکتبی نمونه ندارد و آن عبارت است از عظمت و شخصیت سیاسی حضرت زینب(س) که مهم‌تر از ایثار و مقاومت است. آن ایثار و مقاومت ابزاری برای اجرای این عظمت و سیره سیاسی که حضرت زینب(س) داشتند، بود.
 
علم‌الهدی بیان کرد: عمده قدرت ایشان در مساله عظمت سیاسی آن حضرت که در جریان اسارت اهل بیت(ع) نمودار پیدا کرد، این بود که حضرت زینب(س) ابتکار عمل را به دست گرفتند و دشمن را به انفعال کشاندند، این کار مهمی بود. دشمن انواع مظالم را انجام می‌داد و اهل بیت(ع) در دست دشمن اسیر بودند، آن‌ها از این اسارت اهل بیت(ع) و مظالم یک هدف سیاسی داشتند و حضرت زینب(س) در این هدف آن‌ها را شکست داد، به انفعال کشاند و ابتکار عمل در دست خودشان قرار گرفت، این عظمت سیاسی حضرت زینب(س) است.
 
امام جمعه مشهد گفت: آن‌ها می‌خواستند با حرکتی که در اسارت اهل بیت(ع) انجام می‌دهند، شخصیت ولایی خانواده امیرالمومنین(ع) و پیغمبر(ص) را خرد کنند، جریان فرهنگی پیغمبر که در امت اسلامی به عنوان نقطه اقتدار بود را از بین ببرند و بنی‌امیه به عنوان مظهر اقتدار در بدنه امت قرار بگیرد، این نقشه دشمن در اسارت بود.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: حضرت زینب(س) ابتکار عمل را به دست گرفتند، دشمن دچار انفعال شد و کار به جایی رسید یزید در بهبوهه قدرت بر روی تخت نشسته و مجهز به همه تجهیزات بود اما زینب کبری(س) بالای سر او فریاد زد که یزید تو هیچی، پوچی و ناچیزی که یزید احساس ذلت و حقارت کرد. مظالم یزید به خاطر ترس از آن‌ها بود که محور قدرت بودند. ابتکار عمل دست حضرت زینب(س) افتاد، به گونه‌ای که دشمن به انفعال کشیده شد.
 
وی با بیان اینکه ما زینب(س) را داریم و در تمام عمر و تمام سال، در عاشورا، تاسوعا، اربعین، محرم و صفر و حتی فاطمیه باز هم از زینب(س) حرفم می‌زنیم، عنوان کرد: باید حداقل مسیر سیاسی ایشان را در استکبارستیزی و استکبارزدایی امروز خود عمل کنیم. ما دنباله‌رو زینب(س) هستیم و خط ایشان خط ما است، حداقل امروز دولت و ملت باید در برخورد با جریان استکبار، تبعیت از زینب(س) را عملی کنند.
 
علم‌الهدی با اشاره به اینکه دشمن در 40 سال عمر انقلاب در برابر هر ذلتی به عناوین مختلف شروع به جنگیدن و مبارزه کردن با ما کرده است، تصریح کرد: دشمن به انواع توطئه‌‎ها متوسل شد و شکست خورد. آخرین توطئه‌ او در جنگ نرم نیز جنگ اقتصادی است. در جنگ اقتصادی دشمن خود ابتکار عمل را به دست گرفته تا جریان تحریم‌ها را به صورتی بکشاند که ما در برابر این تحریم‌ها منفعل دشمن شویم و همان خط و راهی را که او می‌خواهد تا نقطه براندازی دین، اسلام و انقلاب برویم، این خواست دشمن است.
 
امام جمعه مشهد اضافه کرد: ما زینب(س) داریم که معلم بزرگی در ایثار و مقاومت است، باید درس و نقشه زینب(س) را در ابتکار عمل به دست گرفتن و دشمن را به انفعال کشاندن یاد گرفته و پیاده کنیم. مقام معظم رهبری از چهار سال گذشته این مرحله را پیش‌بینی می‌کردند و این نقشه را به دست مردم دادند؛ اقتصاد مقاومتی.
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی گفت: معنای اقتصاد مقاومتی این است که ما نیروی انسانی داریم که از نظر علم، دانش و استعداد در نقطه‌های بزرگی قرار داشته و امروز ایرانی به عنوان مظهر علم و استعداد در دنیا می‌درخشد. ما فوق‌العاده نیروی منابع اقتصادی، هم نیروی سرمایه‌دار و هم منابع طبیعی داریم. اقتصاد مقاومتی راه انداختن این موارد است. کارگری که از اول سال تاکنون حدود 1500 و دو هزار نفر کارخانه‎اش خوابیده و بیکار شده، هنر دارد، فناور است، قدرت انسانی او بالا بوده و هم جوان و کارکن است، این کارگر صدقه‌بگیر نیست که به او سبد کالا دهید، کار تولید کنید.
 
وی ضمن خیر مقدم به استاندار جدید، بیان کرد: برنامه آقای استاندار اجرای اقتصاد مقاومتی در این استان است یعنی نیروی انسانی استان که مستعد، کارآمد، فعال کاری و فناور است را به کار گرفتن، همچنین استان سرمایه‌های کلان قابل توجهی دارد که راه را برای پیاده کردن این سرمایه‌ها در حوزه تولید کشاورزی و صنعتی هموار کردن و نیرو را به کار انداختن، این بزرگ‎‌ترین برنامه و حرکتی است که در استان ما جواب می‌دهد. امیدواریم با برنامه‌های ایشان چنین موقعیتی در استان ما ایجاد و فقر ریشه‌کن شود. 
 
علم‌الهدی افزود: امروز این ننگ نظام و جامعه است که در عرصه ناداری جامعه ما نتوانیم مرد جوان با چهار سر عائله را به کار بگیریم تا او با قدرت خود معیشتش را اداره کند و به زندگی خود سروسامان دهد. باید برنامه‌ریزی کرده و کار ایجاد کنیم، این اقتصاد مقاومتی است. اقتصاد مقاومتی یعنی به کار انداختن سرمایه‌ها و امکانات اقتصاد داخلی و به کار گرفتن نیروی مستعد انسانی، فناور و کارآمد که زیاد هم داریم. چهار است که مقام معظم رهبری مولفه‌ها، شاخصه‌ها و راهکارها را بیان کرده و طرح‌ها را اعلام کردند اما ما همچنان درجا می‌زنیم.
 
امام جمعه مشهد خطاب به نمایندگان مجلس، عنوان کرد: کمیسیون تلفیق بررسی بودجه در مجلس باید بودجه سال 98 را بررسی کنند که اقتصاد مقاومتی کجای آن قرار دارد؟ اقتصاد مقاومتی خط رهبری و جریانی است که ایشان به عنوان باطل السحر تمام توطئه‌های آمریکا اعلام کردند. در این بودجه یک ساله کشور که دولت به مجلس و نمایندگان مردم ارائه داده و می‌خواهند بررسی کنند، باید در کمیسیون تلفیق بررسی شود که اقتصاد مقاومتی کجای آن است؟
 
نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: نفت فروختن و پول آن را گرفتن اقتصاد مقاومتی است؟ سطح درآمدی که در بودجه 98 مشخص شده، کجا منتسب به اقتصاد مقاومتی و اتکا به نیروی درونی و داخلی ملت است؟ کجا به کار گرفتن نیروی انسانی در کشور و به کار انداختن منابع طبیعی و سرمایه‌ای داخل ممکلت است؟ تنها بررسی اینکه را این سطح درآمد شدنی یا نشدنی بوده و یا اینکه این هزینه‌ها درست یا نادرست است، کفایت نمی‌کند.
 
وی با اشاره به اینکه رابطه بودجه با اقتصاد مقاومتی باید روشن شود، تصریح کرد: اگر امروز ما به این مسائل رسیدگی نکنیم و در مقابل شگردهای دشمن مردم ما آسیب ببینند، افرادی که در این نظام مسئولیت به عهده گرفتند، در عرصه‌های محشر جوابگو نخواهند بود. خدا اعلام خطرها را بیان کرده است. امیرالمونین(ع) می‌فرمایند که خدا عذر شما را قبول نمی‌کند زیرا مساله روشن شده است.
 
علم‌الهدی اضافه کرد: چهار سال است که حجت امام زمان(عج) حرف خود را می‌زند، راهکار نشان می‌دهد و مدام اقتصاد مقاومتی را بیان می‌کند اما باز هم چشم ما به لبخند چهار کافر اروپایی و آمریکایی است که کی لبخند می‌زنند تا خوشحال شویم. این درست است؟ این کشور امام زمان است؟
کد مطلب: 100824
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *