۰
جمعه ۲۱ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۴۴

دستور بازداشت متهمان مرتبط با گولن درترکیه

مقامات ترکیه دستور بازداشت بیش از ۱۰۰ سرباز و دانشجوی افسری سابق به دلیل ارتباط با شبکه تحت رهبری فتح الله گولن روحانی ترک تبار ساکن آمریکا داده است.
مقامات ترکیه دستور بازداشت بیش از ۱۰۰ سرباز و دانشجوی افسری سابق به دلیل ارتباط با شبکه تحت رهبری فتح الله گولن روحانی ترک تبار ساکن آمریکا داده است.
به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، از زمان وقوع کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه تاکنون پلیس این کشور چندین رشته عملیات علیه حامیان فتح‌الله گولن کسی که به عنوان مغز متفکر این کودتا اعلام شده کرده است.
این بازداشت‌ها اخیرا دوباره تشدید شده‌اند. دفتر دادستان کل استانبول اعلام کرد که دستور به بازداشت ۵۰ متهم که ۶ نفر از آنها افسران ارتش و مابقی دانشجویان افسری بودند و بعد از کودتا اخراج شدند کرده است.
این بازداشت‌ها در راستای تحقیقات درباره افراد مرتبط با گولن در ارتش انجام شده است.
براساس بیانیه این دفتر این عملیات گسترده شده در ۱۶ استان متمرکز بر یک سری تماس‌های تلفنی برقرار شده از طریق تلفن‌های ثابت بوده است.
براساس گزارش خبرگزاری آناتولی در استان آدانا در جنوب ترکیه دادستان ها دستور به بازداشت ۵۲ سرباز شامل ۴۲ فرد در حال خدمت در طی یک عملیات گسترش یافته در ۲۰ استان کرده است.
در این گزارش تصریح شده که از درجات مختلف شامل چندین سرهنگ، سرگرد و دیگر رده‌ها در میان افسران مشغول به خدمت هستند که به دلیل تماس تلفنی با چند فرد مرتبط با گولن بازداشت شده‌اند.
تاکنون بیش از ۷۷ هزار نفر در ارتباط با کودتای نافرجام ۲۰۱۶  به زندان انداخته شده و منتظر محاکمه هستند و ۱۵۰ هزار نفر از کارمندان دولتی ونظامی و افراد دیگر نیز از شغلهایشان به دلیل ارتباط با کودتا اخراج شده‌اند.
کد مطلب: 100829
برچسب ها: ترکیه
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *