۰
شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۳۳

بررسی "پالرمو" در مجمع کلید خورد

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌ یافته فراملی(پالرمو) در کمیسیون امنیت مجمع آغاز شد.
عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام گفت: بررسی لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌ یافته فراملی(پالرمو) در کمیسیون امنیت مجمع آغاز شد.
به گزارش ايرنا، حجت الاسلام و المسلمین غلامرضا مصباحی مقدم در گفت وگو با ایرنا افزود: در این جلسه نمایندگانی از دولت و مجلس حضور داشتند که نماینده مجلس اللهیار ملکشاهی رییس کمیسیون حقوقی قضایی بود.
لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌ یافته فراملی(پالرمو) که با اصرار مجلس شورای اسلامی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارسال شده بود، در ایستگاه پایانی در دستور کار آتی مجمع قرار گرفت.
پیش از این لعیا جنیدی معاون حقوقی رییس جمهوری از درخواست دولت برای اولویت قرار گرفتن لایحه الحاق ایران به کنوانسیون پالرمو در مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد و گفت: تصور من این است که به زودی این لایحه در اولویت قرار بگیرد.
وی یادآور شد: از صحبت‌های رییس محترم مجمع تشخیص مصلحت نظام هم برمی‌آمد که بخواهد به سرعت به این موضوع رسیدگی کند. امیدوارم در عمل هم به نتیجه خوبی برسد.
کنوانسیون ملل متحد علیه جرائم سازمان‌یافته فراملی از معاهده‌های چندجانبه مورد حمایت سازمان ملل متحد است که در 15 نوامبر 2000 با قطعنامه مجمع عمومی این سازمان به تصویب رسید.
طرح کنوانسیونی این معاهده در دسامبر 2000 در پالرموی ایتالیا برای امضای دولتها مفتوح شد و به امضای 147 دولت از جمله ایران رسید به همین دلیل به این کنوانسیون، کنوانسیون پالرمو نیز گفته می‌شود.
کنوانسیون پالرمو دارای سه پروتکل تکمیلی از جمله پروتکل پیشگیری، سرکوب و مجازات قاچاق اشخاص مخصوصاً زنان و کودکان، پروتکل علیه قاچاق مهاجرین از طریق زمین، دریا و هوا و پروتکل علیه تولید غیرقانونی و قاچاق مهمات است که دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل متحد به عنوان عهده‌دار این کنوانسیون و پروتکل‌های آن عمل می‌کند.
کد مطلب: 100875
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *