کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

پرستارنماهایی که در کرج پرستاری می‌کنند

22 دی 1397 ساعت 14:51

مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در حال حاضر 4100 پرسنل واحد پرستاری در بیمارستان‌های استان مشغول به کار هستند.


مدیر پرستاری دانشگاه علوم پزشکی البرز گفت: در حال حاضر 4100 پرسنل واحد پرستاری در بیمارستان‌های استان مشغول به کار هستند.
فریبا رسان‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اظهار کرد: در حال حاضر 2400 نفر در واحد پرستاری بیمارستان‌های دولتی استان مشغول به کار هستند. کارکنان واحد پرستاری صرفاً فارغ التحصیلان رشته پرستاری نیستند و کارکنان اتاق عمل، بیهوشی، بهیار و کمک پرستار را نیز شامل می‌شوند.
وی افزود: به جز بیمارستان‌های دولتی، 1700 نفر نیز در بیمارستان‌های خصوصی و تأمین اجتماعی مشغول به کار هستند.
وی با اشاره به کمبود کارکنان واحد پرستاری در بیمارستان‌های استان توضیح داد: با وجود اینکه استان البرز در نسبت تخت و تعداد پرستار با استانداردهای جهانی فاصله زیادی دارد، ولی در مقایسه با استان‌های دیگر وضعیت بدی ندارد.
رسان نژاد عنوان کرد: طی سال‌های گذشته شاهد جذب نیروهای استخدامی در بیمارستان‌های البرز بوده‌ایم که این فاصله ما با استاندارهای کشوری را کم کرده است. البرز استانی مهاجرپذیر است و ما هر چقدر هم که پرسنل پرستاری به بیمارستان‌ها تزریق می‌کنیم باز هم پاسخگوی نیازها نیست و پتانسیل جذب بیشتر وجود دارد.
وی ادامه داد: با توجه به افزایش روز به روز تعداد مریض‌ها و همچنین افزایش جمعیت سالمندی استان که به خدمات درمانی بیشتری نیاز دارند، باید به فکر افزایش تعداد پرستاران مشغول در بیمارستان‌ها باشیم.
رسان نژاد  گفت: در اجلاس کشوری پرستاران، سرپرست وزارت بهداشت قول داد زمینه‌های جذب تعدادی پرستار در بیمارستان‌های البرز را فراهم کند که این خبر خوبی است و با این کار بخشی از مشکلات و کمبودهای این بخش مرتفع می‌شود. امید است با جذب سریع اعتبار، شاهد تحقق وعده وزیر بهداشت برای افزایش پرستار در استان برای سال آینده باشیم.
وی با اشاره به بخشی از مشکلات شغل پرستاری گفت: متأسفانه شغل پرستاری در میان مردم آن طورکه باید و شاید شناسایی نشده است.
رسان نژاد افزود: به هر کسی که یک مراقبت ساده پرستاری را آموزش دیده پرستار نمی‌گویند و پرستاران واقعی به صورت آکادمیک در این رشته تحصیل کرده و سال‌ها به صورت تجربی کار کرده‌اند. امروز شاهد آن هستیم که برخی مراکز با سوء استفاده از ناآگاهی مردم اقدام به نشر آگهی و بنر با موضوعاتی مثل پرستار در منزل، مراقبت پرستاری از سالمند، تربیت پرستار، اعزام پرستار و ... می‌کنند.
وی اظهار کرد: وقتی اغلب این موارد را بررسی می‌کنیم به افرادی می‌رسیم که اصلاً تحصیلات آکادمیک پرستاری ندارند. باید جایگاه واقعی پرستاری به مردم شناسانده شود و جلوی فعالیت مراکزی که به اسم پرستاری فعالیت می‌کنند گرفته شود.


کد مطلب: 100903

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/100903/پرستارنماهایی-کرج-پرستاری-می-کنند

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir