۰
سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۳

ایران در بازسازی نیز شریک ما خواهد بود

نائب رئیس کمیسیون عربی و خارجی پارلمان سوریه به سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس ایران به این کشور و دیدار وی با وزیر خارجه سوریه پرداخت و افزود: این سفر یک سفر مشورتی و معمولی و در چارچوب روابط متمایز میان دو کشور برادر است.
نائب رئیس کمیسیون عربی و خارجی پارلمان سوریه به سفر رئیس کمیسیون امنیت ملی و روابط خارجی مجلس ایران به این کشور و دیدار وی با وزیر خارجه سوریه پرداخت و افزود: این سفر یک سفر مشورتی و معمولی و در چارچوب روابط متمایز میان دو کشور برادر است.
به گزارش ایسنا، عمار الاسد، نائب رئیس کمیسیون عربی و خارجی پارلمان سوریه در گفت‌وگو با اسپوتنیک اعلام کرد که سفر حشمت‌الله فلاحت پیشه، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران به سوریه یک سفر مشورتی و معمولی و در چارچوب روابط متمایز میان دو کشور برادر است.
وی که در دیدار فلاحت پیشه با ولید المعلم، وزیر خارجه سوریه حضور داشت، افزود: در این دیدار به مسائل ویژه مانند اوضاع در شمال سوریه و اوضاع اقتصادی و فعال سازی روابط میان دو کشور پرداخته شد به خصوص اینکه سفر اسحاق جهانگیری، معاون رئیس جمهور ایران به سوریه نزدیک است و در آن توافق راهبردی بین دو کشور در همه زمینه‌ها از جمله دفاع مشترک و اقتصاد امضا خواهد شد . ایران در روند بازسازی سوریه مشارکت دارد و دولت سوریه از آن استقبال می‌کند. ایران همانطور که در پیروزی شریک ما بود در بازسازی نیز شریک ما خواهد بود.
عمار الاسد افزود: فلاحت‌پیشه در این دیدار تاکید کرد که کشورش حامی تثبیت حاکمیت سوریه و گسترش آن در سراسر خاک سوریه است و معتقد است که سوریه در وضعیتی بهتر از گذشته قرار دارد و می تواند سیطره کامل خود را در همه نقاط گسترش دهد.
وی در ادامه گفت: فلاحت پیشه در رابطه با مسائل کردها و حساسیت آن نیز رایزنی کرد و از اقدامات و گام‌های دولت سوریه در گفت‌وگو و ایجاد ارتباط با کردها تقدیر کرد.
نائب رئیس کمیسیون عربی و خارجی پارلمان سوریه گفت: ایرانی‌ها بر این باورند که بحران سوریه پس از خروج نیروهای آمریکایی از این کشور و تاثیرات مثبت و منفی آن در اثر مشکلات به وجود آمده در دولت آمریکا پس از این خروج، رنگ و رویی دیگر به خود خواهد گرفت.
الاسد در ادامه بر عزم دولت سوریه بر سیطره کامل بر تمام خاک این کشور تاکید کرد و گفت: این تصمیمی است که از آن باز نخواهیم گشت و برادران ایرانی نیز در کنار دولت سوریه در تلاش هستند تا دولت سوریه سیطره قانونی خود برتمام خاک سوریه را به دست بیاورد.
وی در پایان گفت: ایران احساس می‌کند که خروج آمریکا از سوریه پیامدهایی به دنبال خواهد داشت که ممکن است مثبت و یا منفی باشند و توطئه‌ها به خصوص توطئه‌های اقتصادی شکل‌های جدیدی به خود می‌گیرند.
کد مطلب: 101125
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *