۰
جمعه ۲۸ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۰

ادبیات کی روش نوعی باج خواهی است

«سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به صحبت های کارلوس کی روش سخنان سرمربی تیم ملی فوتبال را نوعی باج خواهی توصیف کرد و افزود: سرمربی تیم ملی فوتبال موظف است در چارچوب قراداد خود به هدایت فنی تیم ملی پرداخته و حقی برای دخالت در امور داخلی کشور را ندارد.
«سیدرضا صالحی امیری» رییس کمیته ملی المپیک با اشاره به صحبت های کارلوس کی روش سخنان سرمربی تیم ملی فوتبال را نوعی باج خواهی توصیف کرد و افزود: سرمربی تیم ملی فوتبال موظف است در چارچوب قراداد خود به هدایت فنی تیم ملی پرداخته و حقی برای دخالت در امور داخلی کشور را ندارد.
به گزارش ایرنا، سید رضا صالحی امیری در واکنش به اظهار نظر اخیر سرمربی تیم ملی فوتبال گفت: کی روش باید بداند که تیم ملی فوتبال و بازیکنان افتخارآفرین آن متعلق به ملت ایران است و وی طبق قراردادش موظف به هدایت فنی این تیم است و حق هیچ گونه اظهار نظر بی مورد و مداخله گرایانه در امور داخلی کشورمان را ندارد.
رئیس کمیته ملی المپیک همچنین بیان کرد: کنش‌ها و واکنش‌های داخلی ورزش ایران ارتباطی به او نداشته و ندارد. وی به عنوان یک مربی حرفه‌ای باید بداند که مردم به خوبی می‌دانند رفتارش در جام ملت‌ها و آن هم زمانی که تیم ملی کشورمان با اقتدار به مرحله بعد صعود کرده حاکی از نوعی عصبانیت نهفته و اقدامی شیطنت آمیز عده‌ای از مخالفین پیروزی‌های ملت ایران است.
کارلوس کی روش روز گذشته (پنجشنبه) در حاشیه تمرین تیم ملی به وزیر ورزش و جوانان و رئیس فدراسیون فوتبال ایران تاخت و مدعی شد چون این وزارت خانه او را نمی خواست، فدراسیون فوتبال با وی تا پایان جام ملت ها قرار داد بست تا او هم مجبور شود ادامه حرفه مربیگری خود را در کشوری دیگر پیگیری کند.
مرد پرتغالی تیم ملی تاکید کرد که «مهدی تاج» رئیس فدراسیون فوتبال این نکته مهم و کلیدی را از او پنهان کرده است و اگر زودتر از عدم تمایل «مسعود سلطانی فر» وزیر ورزش و جوانان برای ادامه حضورش در تیم ملی با خبر می شد،‌ یک لحظه هم در ایران نمی ماند.
صالحی امیری در ادامه واکنش خود به این اظهارات تصریح کرد: فدراسیون فوتبال باید سرمربی تیم ملی را در چارچوب قرارداد و وظایفش هدایت و مدیریت کند. این وظیفه فدراسیون فوتبال و مسئولینش است تا در این شرایط حساس مانع از هرگونه ادبیات غیراخلاقی، توهین آمیز و مغایر مصالح ملی سرمربی تیم ملی شوند.
رئیس کمیته ملی المپیک افزود: باور دارم این ادبیات سرمربی تیم ملی نوعی باج خواهی است که در صورت عدم کنترل و تکرار، می‌تواند عواقب جبران ناپذیری به همراه داشته باشد.
وی تاکید کرد: ملت ایران به خوبی می‌دانند ورزش ایران با همدلی، انسجام و اتحاد حداکثری که بین ارکان آن از وزارت ورزش، کمیته ملی المپیک، فدراسیون‌ها، هیات‌ها، پیشکسوتان، قهرمانان و رسانه‌ها شکل گرفته و در مسیر توسعه و جهش قرار دارد. بسیاری از رشته‌ها از جمله فوتبال، والیبال، کشتی، وزنه برداری، تکواندو، کاراته، جودو و .... با همین انسجام در دوره مدیریتی مسعود سلطانی‌فر می‌روند تا به بهترین عناوین و افتخارات سال‌های اخیر خود دست یابند.
صالحی امیری همچنین بیان کرد: در این شرایط هر گونه رفتار مداخله گرایانه در این فرایند نوعی خیانت به جامعه بزرگ و افتخارآفرین ورزش ایران تلقی می شود.
رئیس کمیته ملی المپیک در پایان ضمن تقدیر وتشکر از کادر فنی و بازیکنان، وزارت ورزش و فدراسیون فوتبال و همچنین هواداران میلیونی تیم ملی فوتبال گفت: حمایت مادی و معنوی مناسبی را از تیم ملی و سرمربی آن به عمل آمده است و امید فراوانی داریم که تیم ملی فوتبال کشورمان با ظرفیت بالایی که دارد با شایستگی به قهرمانی مقتدارنه این دوره از جام ملت ها دست یابد.
کد مطلب: 101282
برچسب ها: کارلوس کی روش
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *