۰
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۱

پیشنهاد انصارالله به عربستان برای اسرا

کمیته‌ اسرای جنبش انصارالله اعلام کرد: موسی شوعی علی عواجی، مبتلا به بیماری کبدی بوده و وضعیت جسمانی‌اش رو به روز وخیم‌تر می‌شود ما به عربستان قرارداد فوری برای آزادی او در مقابل تعدادی از اسرای‌مان ارائه کردیم.
کمیته‌ اسرای جنبش انصارالله اعلام کرد: موسی شوعی علی عواجی، مبتلا به بیماری کبدی بوده و وضعیت جسمانی‌اش رو به روز وخیم‌تر می‌شود ما به عربستان قرارداد فوری برای آزادی او در مقابل تعدادی از اسرای‌مان ارائه کردیم.
به گزارش ايسنا، جنبش انصارالله یمن در بیانیه‌ای اعلام کرد که از طریق دفتر فرستاده سازمان ملل عربستان را در جریان وخامت شرایط جسمانی یکی از اسرای این کشور قرار داده است.
در ادامه این بیانیه آمده است: ما تمام تلاش خود را برای مداوای عواجی انجام دادیم اما امکانات ما برای درمان او کافی نیست زیرا ما در محاصره قرار داریم.
در ادامه این کمیته‌ تاکید کرد: تا این لحظه هیچ گونه پاسخی از سوی عربستان در این رابطه دریافت نکرده است.
کمیته‌ یاد شده تاکید کرد: ما با اطلاع رسانی این مساله به عربستان مسؤولیت دینی و اخلاقی خود را انجام دادیم.
مسؤولان عربستانی از نجات جان این اسیر خودداری کرده، در حالی که جنبش انصارالله آمادگی خود را برای تحویل دادن او در یک قرارداد تبادل اسرا اعلام کرد.
محمد علی الحوثی توییت کرد: چرا عربستان از تبادل اسرا برای نجات جان این اسیر خود خودداری می‌کند. در حالی که ما از طریق دفتر فرستاده سازمان ملل به یمن این مساله را به آنها اطلاع دادیم.
این در حالی است که شبکه خبری المیادین گزارش داد: گروه‌های یمنی در اردن درباره اجرای یک توافقنامه تبادل اسرا به اتفاق نظر رسیده و لیست این اسرا را تنظیم کردند.
سلیم المغلس ، یکی از اعضای هیئت صنعاء در مذاکرات سوئد اظهار کرد: رئیس تیم سازمان ملل تلاش می‌کند این توافقنامه را از روند اجرایی خود به روند مذاکراتی منحرف سازد.
کمیته‌ مسؤول رسیدگی به اجرای توافقنامه یاد شده نشست‌های دو روزه خود در امان پایتخت اردن به پایان رساند.
مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن اعلام کرد: مشارکت مثبتی از سوی دو طرف منجر به تسریع در اجرای این توافقنامه می‌شود که در اعتمادسازی میان دو طرف نقش بسزایی خواهد داشت.
عبدالقادر المرتضی، عضو هیئت صنعا نیز به شبکه خبری المیادین گفت‌: طرف مقابل قدرت تصمیم گیری نداشته و از صلاحیت لازم برای ورود به روند اجرای این توافقنامه برخوردار نیست. درباره برگزاری نشست دیگری در تاریخ ۲۸ ژانویه در ژنو یا امان توافق شد.
المرتضی در ادامه‌ گفت‌: مهم‌ترین مساله‌ای که در مذاکرات امان بررسی شد مشکلات و موانعی بود که مانع اجرای توافقنامه امضا شده بین دو طرف یمنی در مذاکرات سوئد، بودند.
المغلس نیز گفت‌: پاتریک کامرت، رئیس تیم سازمان ملل تلاش می‌کند توافقنامه را از روند اجرایی خود به روند مذاکراتی منحرف سازد.
او افزود: کامرت در مسائلی دخالت می‌کند که به او ارتباطی ندارند و در چارچوب کلی قرار دارد که جزئیات آنها به دور بعدی مذاکرات بررسی خواهند شد.
دفتر سازمان ملل برای هماهنگی مسائل انسانی نیز اعلام کرد: در پی شش ماه گذشته به دلیل درگیری‌ها در شهر الحدیده یمن یک میلیون تن از این شهر آواره شده‌اند.
همچنین واردات مواد غذایی در دسامبر ۲۰۱۸ به پایین‌ترین سطح خود رسید.
سازمان ملل اظهار کرد: درگیری‌ها در استان الحدیده یمن کاهش یافته است اما اقدامات خصمانه در استان حجه در مجاورت الحدیده به ویژه‌ در منطقه حیران و مستبا در نزدیکی شهر حرض شدت یافتند.
 
کد مطلب: 101307
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *