۰
شنبه ۲۹ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۵

کی‌روش به سرنوشت چه كسي دچار می‌شود

تیم ملی ایران برای چهارمین بار از زمان هدایت کی‌روش مقابل عمان قرار خواهد گرفت.
تیم ملی ایران برای چهارمین بار از زمان هدایت کی‌روش مقابل عمان قرار خواهد گرفت.
به گزارش ايلنا، تیم ملی ایران در مرحله یک هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا 2019 باید به مصاف عمان برود. این تیم برای چهارمین بار از زمان سرمربیگری کی‌روش رودروی ایران قرار خواهد گرفت و حاصل سه بازی گذشته یک برد برای ایران، یک برد برای عمان و یک تساوی بوده است.
شکست سنگین با گلزنی مسلمان
خاطره خوشی را از اولین تقابل ایران همراه با کی‌روش مقابل عمان نداریم. روز 1 خرداد 92، تیم ایران در یک دیدار دوستانه در مسقط مقابل تیم عمان قرار گرفت و مقابل این تیم تن به شکست عجیب سه بر یک داد. محسن مسلمان که در آن زمان همواره یکی از مردان مورد اعتماد کی‌روش بود توانست در اواخر مسابقه روی یک ضربه ایستگاهی مقداری از سنگینی شکست را کم کند و دروازه عمان را بگشاید. پس از این مسابقه انتقادهای فراوانی علیه کی‌روش شد و رسانه‌ها وی را به شدت به باد انتقاد گرفتند.
تساوی در مقدماتی جام‌جهانی در غم از دست‌دادن هادی نوروزی
9 مهر 94 خبر فوت هادی نوروزی کاپیتان پرسپولیس مخابره شد. تیم ملی ایران آن زمان در دوبی اردوی آماده‌سازی خود را برای جدال با عمان پشت سر می‌گذاشت. وقتی این خبر به اردوی تیم ملی رسید بازیکنان و کادرفنی تیم ملی در شوک از دست دادن یکی از بازیکنان با اخلاق فوتبال ایران بودند و تا روز 16 مهر و جدال با عمان هم هنوز نتوانسته بودند باور کنند که هادی نوروزی از دست رفته است به همین خاطر پیراهنی منقش به چهره،نام و شماره پیراهن وی را آماده کردند تا در صورت گلزنی مقابل عمان آن را نمایش دهند. همین اتفاق هم افتاد و تیم ملی ایران که با یک گل از حریف خود عقب بود توانست توسط سیدجلال حسینی به گل تساوی برسد. پس از این گل بازیکنان در اقدامی هماهنگ پیراهن آماده‌شده را به یاد هادی نوروزی در دست گرفتند و به دوربین ها نشان دادند.
دبل آزمون و پیروزی بر گربه سیاه
در جدال برگشت مقدماتی جام جهانی ایران و عمان روز دهم فروردین ماه 95 روبروی هم قرار گرفتند و دیگر خبری از تساوی و باخت در این دیدار نبود و شاگردان کی‌روش با ارائه‌ی یک بازی سرتاسر هجومی حریف خود را تحت فشار قرار داده و با دو گل این تیم را از پیش رو بردارند. هر دو گل ایران در این مسابقه را سردار آزمون به ثمر رساند تا ایران بالاخره با کی‌روش بر عمان غلبه کند.
یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا ، انتقام از پیم فربیک
اکنون شاگردان کی‌روش باید در مرحله یک‌هشتم نهایی جام ملت‌های آسیا به مصاف عمان بروند که هدایت آن را پیم فربیک بر عهده دارد. فربیک دو بار سابقه تقابل با ایران را دارد. اولین بار همراه با کره در جام ملت‌های آسیا 2004 رودروی ایران قرار گرفت و همراه با این تیم شکست سنگینی را از ایران تحت هدایت برانکو متحمل شد و از دور رقابت‌های کنار رفت. بار دوم باز هم همراه با کره در مرحله یک‌چهارم نهایی جام ملت‌های 2007 مقابل ایران قرار گرفت و توانست تیم اامیر قلعه‌نویی را در ضربات پنالتی شکست داده و به نیمه نهایی صعود کند. اکنون فربیک باید مقابل شاگردان کی‌روش قرار بگیرد و تیم ملی ایران کار سختی را با عمان تحت هدایت سرمربی هلندی خواهد داشت.
باید منتظر باشیم و ببینیم که چه اتفاقاتی پیش روی ایران در جام ملت‌های آسیا خواهد بود و آیا کارلوس کی‌روش می‌تواند حسرت بیش از چهار دهه‌ای فوتبال ایران در قهرمانی آسیا را پایان بخشد یا خیر.

 
کد مطلب: 101309
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *