۰
شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ ساعت ۲۱:۱۳
عربستان همسو با اسرائیل علیه سوریه؛

درخواست عربستان برای تشکیل نیروی مشترک

رژیم سعودی همسو با رژیم صهیونیستی خواستار نشست سران کشورهای اسلامی برای تشکیل نیرویی مشترک جهت تدارک حمله نظامی به سوریه شد.
درخواست عربستان برای تشکیل نیروی مشترک
هفته‌نامه المنار در خبری اعلام کرد که سران رژیم سعودی، قطر و ترکیه با نظارت واشنگتن در حال تماس با کشورهای عربی و اسلامی هستند تا آنها را به شرکت در نشستی بین المللی جهت براندازی نظام سوریه دعوت کنند.

منابع آگاه می‌گویند که هدف از برگزاری این نشست تشکیل نیرویی عربی – اسلامی مشترک جهت به خدمت گرفتن آن علیه نظام سوریه تحت عنوان "حمایت از غیر نظامیان و جلوگیری از جنگ داخلی" در سوریه است.

در حالی که وظیقه کشورهای اسلامی حمایت از قدس در مقابل اشغالگری رژیم صهیونیستی است نه حمله به یک کشور اسلامی این منابع تاکید کردند، قرار است وظیفه این نیرو حفظ امنیت کشور سوریه و نظارت بر از بین بردن زرادخانه های غیر متعارف سوریه و حمایت از شورای معارضان سوری موسوم به "شورای ملی سوریه" باشد تا حاکمیت خود را برسراسر این کشور اعمال کند و پس از پاکسازی ارتش سوریه در ساختار آن بازنگری و تجدید نظر کند.

محافل دیپلماتیک عربی گفتند که این طرح تا پیش از پایان ماه اوت در قبال سوریه به اجرا گذاشته خواهد شد تا گام دیگری در راه براندازی نظام سوریه و از طریق ایجاد شکاف بین ارتش و مردم این کشور برداشته باشد.

قرار است در تبلیغ این طرح و این نیروی مشترک رسانه‌های وابسته عربی و غربی نقش مهمی ایفا کنند تا با القای مفید بودن اجرای این طرح و ورود این نیرو به مردم سوریه راه را برای حضور آن در این کشور هموار کنند.

این محافل دیپلماتیک عربی پیش‌بینی می‌کنند، این طرح در نشست فوق العاده سران کشورهای اسلامی که اواسط اوت در عربستان سعودی برگزار خواهد شد و ریاض خواستار آن شده تقدیم و به شرکت‌کنندگان در نشست ارائه شود.

چند روز پیش "شیمون پرز"، رئیس رژیم صهیونیستی خواستار تشکیل نیرویی عربی برای براندازی نظام سوریه شده بود و هم اکنون عربستان سعودی متولی اجرای این طرح شده است.
کد مطلب: 1014
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *