۰
دوشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۲

شهری که به نساجی‌اش معروف بود

فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اقتصاد این شهرستان به کارخانه‌های نساجی وابسته بود، گفت: با خارج شدن این کارخانه پس از انقلاب از چرخه اقتصادی، قائمشهر توانست به عنوان پایلوت کشت لیمو ترش مازندران مطرح شود.
فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه پیش از انقلاب اقتصاد این شهرستان به کارخانه‌های نساجی وابسته بود، گفت: با خارج شدن این کارخانه پس از انقلاب از چرخه اقتصادی، قائمشهر توانست به عنوان پایلوت کشت لیمو ترش مازندران مطرح شود.
مهدی محمدی، فرماندار قائمشهر در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به بدترین تصمیم که برای شهرستان گرفته شد، توضیح داد: واگذاری کارخانه‌های نساجی از بدترین اقدامات ممکن طی سال‌های اخیر بود؛ از آنجایی که شهرستان قائمشهر به عنوان قطب نساجی مازندران شناخته می‌شده،  پس از رکود اقتصادی کارخانه‌هایش، ضربه اقتصادی بزرگی به این شهرستان وارد شد.
فرمانداری قائمشهر در مورد جایگاه این شهرستان پس از انقلاب نیز خاطرنشان کرد:  جایگاه شهرستان قائمشهر در بخشی مطلوب و در بخش دیگری نامطلوب بوده است.
وی درباره اثرگذارترین تصمیمی که در 40 سال پس از انقلاب تاکنون در این شهرستان گرفته شد و اثرات آن گفت: پس از خارج شدن از چرخه اقتصادی کارخانه‌های نساجی، بهترین تصمیمی که می‌شد برای اشتغالزایی در این شهرستان گرفت، مطرح کردن کشت لیموترش به عنوان پایلوت بود.
وی افزود: کشت لیموترش به عنوان پایلوت در مازندران در شهرستان قائمشهر انجام شد که  بسیار موفقیت آمیز بود و همچنین تولید نیشکر و صادرات آن در اراضی شیب‌دار و کم بازده و پرورش کرم ابریشم برای این شهرستان توفیقات خوبی را به همراه داشت و توانست تا حدودی مشکلات جوانان این شهرستان را در حوزه اشتغال رفع کند.
فرماندار قائمشهر تصریح کرد: تصمیم گیری در حوزه درمان نیز یکی از اتفاقات مهمی بود که در شهرستان رخ داد، به طوری که بیمارستان منطقه‌ای  ولیعصر ۴ استان را تحت پوشش خود قرار می‌دهد و در این راستا تجهیز مرکز جراحی قلب کشور در این بیمارستان تصمیم جدی و بسیار مهمی بود که برای شهرستان رقم خورد که به 4 استان همجوار و سایر استانها نیز خدمات رسانی می‌کند.
محمدی افزود: بخش نامطلوب جایگاه شهرستان قائمشهر به علت شرایط اقتصادی آن بوده که وضعیت معیشت مردم شهر را تضعیف کرد و بخش مطلوب آن حوزه اتباع این شهرستان است؛ با وجود حضور اقوام مختلف شامل بجنوردی‌ها، فیروزکوه و شهمیرزادی، ترک، لر، و کرد تمام اقوام به رغم همه تفاوت هایی که وجود دارد در کنار هم به صورت مسالمت آمیز زندگی می‌کنند  که نشان از انسجام مردم با وجود قومیت های مختلف دارد.
کد مطلب: 101503
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *