۰
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۴۴

توصیف مقام لهستانی از دیدار با عراقچی

«ماچی لانگ» معاون وزیر خارجه لهستان در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه دیدار با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه را «سازنده» توصیف کرد.
«ماچی لانگ» معاون وزیر خارجه لهستان در گفت و گویی با خبرگزاری فرانسه دیدار با عباس عراقچی معاون سیاسی وزارت امور خارجه را «سازنده» توصیف کرد.
به گزارش ایرنا، لانگ به خبرگزاری فرانسه گفت: ما درباره طیف گسترده ای از مسائل از جمله سوءتفاهم ها درباره کنفرانس ورشو صحبت کردیم و من نگاه خودمان را در خصوص این موضوع مطرح کردم. ما صحبتی طولانی داشتیم و امیدوارم که به صورت روشن این کار را کرده باشم.
وی با اشاره به کنفرانس «پیشبرد آینده‌ای با صلح و ثبات در خاورمیانه» که قرار است در 24 و 25 بهمن سالجاری در ورشو برگزار شود، مدعی شد: از منظر لهستان، این کنفرانس علیه هیچ کشوری نیست.
به نوشته خبرگزاری فرانسه، وی ابراز امیدواری کرد که این کنفرانس تاثیر مثبتی بر روابط با ایران داشته باشد.
وی افزود: ما قصد داریم این کنفرانس را به منظور بحث درباره مشکلات برگزار کنیم. اساسا هدف این کنفرانس یافتن فرایندی در خدمت ثبات منطقه است.
لانگ همچنین گفت: ما معتقدیم که نتیجه، مثبت خواهد بود. چرا باید تصور کنیم که روابط با ایران آسیب خواهد دید؟
به گزارش ایرنا از اداره کل اطلاع رسانی و سخنگویی وزارت امور خارجه، عراقچی روز دوشنبه در دیدار با لانگ تاکید کرد: بحران خاورمیانه در اشغالگری رژیم صهیونیستی ریشه دارد و اصلی ترین مشکل منطقه رژیم صهیونیستی و سیاست های غاصبانه و سرکوبگرانه آن است؛ لذا تا زمانی که مردم فلسطین به حقوق مشروع خود نرسند، منطقه روی آرامش به خود نخواهید دید.
معاون وزیر خارجه ایران ادامه داد: اینکه چنین موضوع مهمی در دستور کار کنفرانس قرار نگرفته نشان دهنده یک سویه بودن این کنفرانس است و معلوم است که آمریکا اهداف دیگری را از برگزاری آن دنبال می کند.
عراقچی همچنین افزود: مشکل دیگر منطقه سیاست های ماجراجویانه دولت آمریکا است. در حالی که آمریکا در صدد نابودی برجام به عنوان تنها محصول دیپلماسی و مذاکره در این منطقه حساس است، چگونه می تواند ادعا کند که در پی حل مشکلات این منطقه است؟!
معاون سیاسی وزارت امور خارجه با غیرقابل قبول دانستن دلایل دولت لهستان در همراهی با دولت آمریکا در برگزاری کنفرانس ورشو تصریح کرد: دولت لهستان باید نیات واقعی دولت آمریکا از این کنفرانس را درک کرده و متوجه عواقب آن باشد.
تارنمای پولیتیکو با اشاره به اختلافات واشنگتن و بروکسل بر سر برجام و کنفرانس ضدایرانی ورشو نوشت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا به دنبال ایجاد تفرقه در اتحادیه اروپاست.
روزنامه وال استریت ژورنال هم نوشت: دیپلمات های اروپایی در روزهای اخیر گفتند که فرانسه احتمالا وزیر خارجه خود را به این کنفرانس اعزام نمی کند. انگلیس و آلمان هم هنوز تصمیمی در این مورد نگرفته اند. وزیر خارجه لوکزامبورگ نیز اظهار داشت که به دلیل برنامه های قبلی، در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد. یک دیپلمات اروپایی گفت که اتحادیه اروپا «به ائتلاف ضدایرانی نخواهد پیوست.»
فدریکا موگرینی مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا نیز تایید کرد که در روزهای برگزاری کنفرانس ضد ایرانی ورشو در اروپا حضور ندارد و در این کنفرانس شرکت نخواهد کرد.
همچنین جاکیچ کژاپوتوویچ در مصاحبه با نشریه لهستانی «ژچپاسپولیتا» وزیر خارجه لهستان گفت که مسکو دعوت این کشور را برای شرکت در کنفرانس ضد ایرانی ورشو رد کرده است. وی اظهار داشت: روسیه پیش از آن که از دستور کار نشست اطلاع داشته باشد، اعلام کرده بود که در این نشست شرکت نخواهد کرد.
کد مطلب: 101565
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *