۰
سه شنبه ۲ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۸

سرعت بالای ذوب شدن پهنه‌های یخ در گرینلند

نتایج یک بررسی نشان می‌دهد پهنه‌های یخ در منطقه گرینلند سریع‌تر از آنچه کارشناسان پیش از این اعلام کرده‌اند در حال آب شدن هستند.
نتایج یک بررسی نشان می‌دهد پهنه‌های یخ در منطقه گرینلند سریع‌تر از آنچه کارشناسان پیش از این اعلام کرده‌اند در حال آب شدن هستند.
به گزارش ایسنا، در این بررسی آمده‌ است: پدیده آب شدن پهنه‌های یخ در منطقه گرینلند با سرعت بالایی در حال رخ دادن است و تداوم گرمای جهانی روند ذوب شدن یخ‌های این منطقه را تسریع کرده که به افزایش سطح آب دریاها منجر می‌شود.
افزایش سطح آب دریاها تهدید جدی برای شهرها، جزایر و مناطق صنعتی به حساب می‌آید که در ارتفاع پایین قرار دارند. پیش‌بینی‌ها در مورد اینکه این افزایش آب دریاها چه زمانی اتفاق می‌افتد متفاوت است زیرا محققان از اطلاعات کافی در مورد سرعت گرم شدن اقیانوس‌ها و آب شدن پهنه‌های یخ برخوردار نیستند.
ذوب شدن پهنه‌های یخ در منطقه گرینلند که پس از قطب جنوب از بیشترین حجم پهنه‌های یخ برخوردار است سالانه به افزایش ۰.۸ میلی‌متری آب در اقیانوس‌های جهان منجر می‌شود.
به گزارش خبرگزاری رویترز، گروهی از محققان آمریکایی، بلژیکی و هلندی بر اساس بررسی‌های خود اظهار داشتند: میزان آب شدن پهنه‌های یخ در گرینلند حداقل در ۳۵۰ سال گذشته استثنائی بوده و تداوم رشد جهانی میانگین دما، روند ذوب شدن یخچال‌های طبیعی را افزایش داده و به بالا آمدن سطح دریاها کمک می‌کند.‌
کد مطلب: 101597
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *