۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۱۵:۳۲

پیام پهپاد ايراني برای نتانیاهو

اسراييل، كه تهديد مي‌كند به ايران حمله مي‌كند و هواپيماهايش بر فراز لبنان پرواز مي‌كنند و عكس برمي‌دارند، حالا يك هشدار دريافت كرده است...شكي نيست كه اين حادثه نقطه عطفي است كه با امنيت اسراييل نيز ارتباط مستقيم دارد. ايران از طريق لبنان پيامي با اين مضمون براي ما فرستاد: «نه تنها با انواع راكت‌ها و موشك‌ها شما را مورد حمله قرار خواهيم داد، بلكه بايد به انتظار هواپيماهاي بدون سرنشين حامل مواد انفجاري نيز بنشينيد.»
فردا: گویا روزنامه اسرائیلی«يديعوت آحارونوت» زود تر از سران اسرائیل پیام نظامی ایران را درک کرده است . این روزنامه امروز در مقاله ای مفصل به شرح تبعات پرواز یک بهپاد بر فراز آسمان سرزمین های اشغالی پرداخته است و علاوه بر آنکه درباره ضعف های دفاعی صهیونیست ها شرح مبسوطی را ارائه داده ،از این امر سخن به میان آورده است که پیام نظامی ایران را باید شنید پیامی که هشدارهای صریحی را در بطن خود نهفته دارد و هم ضعف های اسرائیل را برملا میکند و هم قدرت بازدارندگی ایران . متن کامل این مقاله اعتراف گونه را با هم میخوانیم.

***********************

ظاهرا ايران از طريق پاسداران انقلاب در لبنان، قدرت تكنولوژيك و عملياتي خود را و نيز قدرت دفاع هوايي اسراييل را آزمايش كرد. نمي‌توان اين حقيقت را ناديده گرفت كه در حالي كه سيستم دفاع هوايي اسراييل آماده و در حال كار بوده است، يك هواپيماي بدون سرنشين، ظاهرا ساخت ايران، در ۳۰ كيلومتري تاسيسات حساس اتمي ديمونا سرنگون شد. پس نصرالله و دوستانش بايد حسابي جشن بگيرند.

اسراييل، كه تهديد مي‌كند به ايران حمله مي‌كند و هواپيماهايش بر فراز لبنان پرواز مي‌كنند و عكس برمي‌دارند، حالا يك هشدار دريافت كرده است:" ما همه مي‌توانيم روي سر شما هواپيما پرواز دهيم و به حساس‌ترين تاسيسات شما نزديك شويم و عكس بگيريم، بنابراين با دُمِ شیر بازي نكنيد."

طبيعتا اسراييل اطلاعات مربوط به نفوذ اين پهپاد را به فضاي هوايي‌اش منتشر نمي‌كند؛ زيرا در همين لحظه عده‌اي از كارشناسان و متخصصان امور لبنان و ايران منتظر دريافت اخبار و اطلاعات مربوط به نفوذ اين پهپاد و نحوه كشف و هدف قرار گرفتن و سقوط آن هستند تا بتوانند با تجزيه و تحليل و استنتاج اين اطلاعات، بفهمند كه نقاط ضعف دفاع هوايي اسراييل كجاها بوده است؟ و نيز نقاط ضعف پهپاد در چه چيزي بوده است؟

همزمان، مهندسان و افسران اطلاعاتي در حال پياده كردن اجزاي پهپاد هستند. هميشه اين فرصت‌ها به دست نمي‌آيد كه شما از نزديك يك محصول تكنولوژي ايران را مشاهده كنيد و ببينيد كه آنها تا كجا پيشرفته‌اند. آنان كه اين هواپيماهاي بدون سرنشين را پرواز داده‌اند، با مهارت تمام درباره قدرت نفوذشان دست به تبليغات خواهند زد، زيرا پهپاد تنها پس از آنكه ۲۰ دقيقه بر فراز مناطق مسكوني اسراييل و نيز يك مركز نظامي بسيار حساس چون ديمونا، پرواز مي‌كرده هدف قرار گرفت.

اسراييل جلوگيري از ادامه پرواز پهپاد را همچون دستاوردي براي نيروي هوايي‌اش جلوه مي‌دهد. نيروي هوايي اسراييل ادعا مي‌كند كه مي‌توانسته هواپيماهاي بدون سرنشين را در دو مرحله از پروازش سرنگون كند، اما ترجيح داده كه آن را در يك منطقه غيرمسكوني هدف قرار دهد تا تلفات و خساراتي نداشته باشد.اما اهمیت خبر به اين است كه اين پهپاد كه ظاهرا از خاك لبنان به پرواز درآمده، حدود سه ساعت بر فراز اين دريا پرواز كرده است. جالب است كه اسراييلي‌ها تنها وقتي به اين شي پرنده مشکوک شدند كه به نزديكي‌هاي سواحل غزه رسيده بود. اين مي‌تواند نشان‌دهنده يك نقص فني و يا عدم حالت هشدار در سيستم‌هاي رهگيري اسراييلي باشد.

اين پهپاد بايد آن چه را كه اطلاعات ارتش مدت‌ها از آن آگاه بوده است، در ذهن مردم اسراييل متبادر سازد؛ طرف مقابل همواره در جست‌وجوي راهي براي نفوذ به اين كشور است و چه راهي بهتر از نقاط ضعف كه ضربه‌ پذيرتر نيز هستند. آنها در حال آماده كردن همان چيزي هستند كه نصرالله از آن به «سلاح شگفت‌آور» ياد مي‌كند، سلاحي كه به اعماق خاك اسراييل نفوذ مي‌كند: سلاحي كه مي‌تواند شبكه‌هاي ارتباطي اسراييل را با مشكل مواجه سازد.

اكنون اسراييل مي‌خواهد بداند كه آيا پهپادهاي ايراني از قابليت‌هاي پيشرفته ديگري مثل سيستم موقعيت‌ياب ماهواره‌اي (GPS) كه دقيق‌تر عمل مي‌كند، برخوردار است.

چنين پهپادي قادر است ابزار جمع‌آوري اطلاعات و يا سيستم هاي تسليحاتي را با خود حمل نمايد. همچنين مي‌تواند با حمل مواد انفجاري و سيستم انهدام خودكار، به موشك‌هاي ديگر اصابت كند و آنها را از بين ببرد.در جنگ بعدي، پهپادها به طور گسترده از سمت شمال هجوم خواهند آورد و نيز ممكن است در اين عمليات حماس هم به آنها كمك كند؛ چرا كه حماس هم به طور مستقل در حال ساخت و توسعه هواپيماهاي بدون سرنشين مي‌باشد.

از حالا به بعد، تعداد سوالات بيشتر از پاسخ‌هايشان خواهد بود، اما شكي نيست كه اين حادثه نقطه عطفي است كه با امنيت اسراييل نيز ارتباط مستقيم دارد. ايران از طريق لبنان پيامي با اين مضمون براي ما فرستاد: «نه تنها با انواع راكت‌ها و موشك‌ها شما را مورد حمله قرار خواهيم داد، بلكه بايد به انتظار هواپيماهاي بدون سرنشين حامل مواد انفجاري نيز بنشينيد.»

 
کد مطلب: 10167
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *