۰
چهارشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۴۶

بازدید پادشاه اسپانیا از غرفه ایران

«فیلیپ ششم» پادشاه اسپانیا در نخستین روز برگزاری سی و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری مادرید (فیتور) ، به همراه همسرش ملکه «لتیسیا» از غرفه جمهوری اسلامی ایران در محل نمایشگاه بازدید کردند.
«فیلیپ ششم» پادشاه اسپانیا در نخستین روز برگزاری سی و نهمین دوره نمایشگاه بین المللی گردشگری مادرید (فیتور) ، به همراه همسرش ملکه «لتیسیا» از غرفه جمهوری اسلامی ایران در محل نمایشگاه بازدید کردند.
به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، پادشاه اسپانیا دراین نمایشگاه که با حضور کارآفرینان و تورگردانان فعال در حوزه گردشگری افتتاح گردید، از سوی «آنا پاستور» رئیس کنگره نمایندگان این کشور، دبیرکل سازمان جهانی گردشگری و برخی مقامات گردشگری همراهی شده بود.
پادشاه اسپانیا در این بازدید، گفتگوی کوتاهی با«علی‌ اصغر مونسان»معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و «حسن قشقاوی» سفیر کشورمان در اسپانیا داشت.
وی ضمن اظهار خوشحالی ازحضور در غرفه ایران، به سابقه تاریخی، تمدنی و فرهنگی ایران به عنوان یک ‌کشور بزرگ اشاره کرد و با توجه به اجرای موسیقی زنده محلی به هنگام حضور وی، علاقمندی خود را به موسیقی ایرانی ابراز نمود.
علی‌ اصغر مونسان نیز ضمن خوشامدگویی به پادشاه و تشکر از حضور ایشان و همراهان در غرفه ایران، توضیحات کوتاهی در خصوص جاذبه های گردشگری ایران ارائه نمود. طی این بازدید، به رسم یادبود یک تخته تابلو فرش منقش به تصویر پادشاه و ملکه به پادشاه تقدیم گردید.
به گزارش ایرنا در این نمایشگاه ، 165 کشور جهان جاذبه ها و ظرفیت های گردشگری خود را به متخصصان و شرکت های فعال در این بخش عرضه می کنند.
نمایشگاه فیتور مادریدکه تا روز 7 بهمن (27 ژانویه )، دایر خواهد بود ، به عنوان یکی از نمایشگاه های اصلی و مهم صنعت گردشگری جهان در مساحتی به وسعت 67 هزار و 500 متر مربع که نسبت به سال گذشته 2.5 درصد افزایش یافته و با حضور 10 هزار و 485 شرکت از 165 کشور جهان برگزار می شود.
ایران نیز ازجمله شرکت کنندگان دراین نمایشگاه است که امسال 31 تور اپراتور، بخشی از ظرفیت ها، امکانات و جاذبه های گردشگری و هنری کشور را به نمایش گذاشت .
ارائه پوستر، کتابچه و نرم افزارهای چند رسانه ای حاوی اطلاعات گردشگری و جاذبه های تاریخی، طبیعی و دیدنی ایران و معرفی صنایع دستی، از جمله برنامه های غرفه ایران در نمایشگاه فیتور است.
بر اساس نخستین پیش بینی‌ های دولت، اسپانیا در سال 2018 میلادی با افزایش یک درصد نسبت به سال گذشته خود ، 82 میلیون و 600 هزار نفر گردشگر خارجی جذب کرد که درآمد ارزی آن نزدیک به 90 میلیارد یورو بود که نسبت به سال گذشته خود 3 درصد افزایش داشت .
کد مطلب: 101680
برچسب ها: اسپانیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *