۰
جمعه ۵ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۹

واکنش امام جمعه تبریز به اتفاق پارک ائل گلی

امام جمعه تبریز با بیان این که هدف اسکتبار جهانی و نظام سلطه، حذف محور مقاومت در منطقه است، گفت: دشمنان تا کنون نتوانسته‌اند به این خواسته‌شان برسند و بعدها هم نخواهند توانست.
امام جمعه تبریز با بیان این که هدف اسکتبار جهانی و نظام سلطه، حذف محور مقاومت در منطقه است، گفت: دشمنان تا کنون نتوانسته‌اند به این خواسته‌شان برسند و بعدها هم نخواهند توانست.
 
به گزارش ایسنا، منطقه آذربایجان شرقی، حجت‌الاسلام محمد علی آل هاشم در تریبون نماز جمعه این هفته با اشاره به برگزاری نشست ضدایرانی در ورشو لهستان، اظهار کرد: این نشست با شعار "صلح و ثبات در خاورمیانه" برگزار می‌شود که از همان ابتدا با مخالفت بسیاری از کشورها از جمله روسیه مواجه شد.
 
وی اضافه کرد: وزیر امور خارجه ایران، برگزاری این نشست را حرکتی ضدایرانی و از پیش شکست خورده اعلام کرد و سفیر روسیه نیز آن را اقدامی غیر سازنده برای امنیت منطقه ذکر کرد.
 
وی اضافه کرد: یکی از دیپلمات‌های آمریکا اعلام کرد که هدف این نشست ضدایرانی نیست و جلسه‌ای در خصوص یمن و اقدامات موشکی است، اما صحبت‌هایی نیز در خصوص ضرورت اقدام علیه برنامه‌های موشکی و ادعاهای آمریکا و صهیونیسم در خصوص حزب الله می‌شود.
 
حجت الاسلام آل هاشم در ادامه ضمن قدردانی از مردم آذربایجان و نیروی انتظامی در واکنش به خبر مورد آزار و اذیت قرار گرفتن دختران جوان در پارک ائل گلی تبریز، اظهار کرد: چرا باید سایر افراد هچون نیروهای ارزشی و مومنان در مراکز تفریحی و پارک‌ها حضور نداشته باشند، این اقدام، یکی از راه‌های مقابله با ناهنجاری‌ها و پیشگیری از سوء استفاده است.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با تاکید بر ضرورت بررسی موانع داخلی و خارجی بر سر راه دستاوردهای انقلاب، موانع ساختاری موجود در نظام بین‌الملل، بیان کرد: مقایسه موانع موجود با شرایط قبل از انقلاب، مقایسه دستاوردها با کشورهای غربی و عربی منطقه، باید در این راستا مورد توجه قرار گیرد.
 
وی با اشاره به برخی دستاوردهای 40 ساله انقلاب اسلامی ایران، تصریح کرد: استقلال و حفظ تمامیت ارضی، ارتقاء جایگاه ایران در سطح دنیا، امیدافزایی و رشد اسلام خواهی، بیداری اسلامی در سطح دنیا، رشد آزادی و تشویق جوانان به آزاداندیشی، محرومیت زدایی، رشد و گسترش معنویت در بین جوانان، توسعه عدالت اجتماعی، ایستادگی در برابر سلطه طلبان، رشد علمی و صنعتی و شتاب فناوری از جمله دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در طول این 40 سال است.
 
نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در ادامه با بیان این که نباید به پیشرفت‌ علمی کنونی کشور، قانع شویم، افزود: یکی از رموز استقلال کشور و دستاوردهای انقلاب، درخشش جوانان این مرز و بوم در حوزه‌های علمی و فناوری به منظور تحقق تمدن اسلامی است تا بتوانند در فتح قله‌ها گام‌های موثرتری بردارند.
 
وی تاکید کرد: ایران ششمین کشور تولید کننده زیردریایی، دومین کشور تولید کننده پهپاد رادار گریز در جهان و دارای بزرگ‌ترین حوزه تعمیر و ساخت کشتی در خاورمیانه است، یکی از کشورهای توانمند در ارسال موجود زنده به فضا و تنها کشور تولید کننده تانک و سریع‌ترین اژدر رادار گریز در سطح جهان و سومین تولید کننده دکل انتقال برق در سطح جهان نیز ایران بوده و لازم است به این پیشرفت‌ها ادامه دهیم و به موفقیت‌هایی که در این حوزه به دست آورده‌ایم، قانع نشویم.
 
وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش رو بودن روز جهانی کمک به جزامیان و ضمن قدردانی از پرستاران و کسانی که به این بیماران رسیدگی می‌کنند و با گرامیداشت یاد دکتر مبین، پدر جزامیان ایران، تاکید کرد: افرادی که بضاعت کافی، وضع مالی خوب و نذری دارند، کمک به این افراد و نیازمندان را نیز فراموش نکنند، در مراجعه اخیرم به آسایشگاه جزامیان تبریز با صحنه‌های دلخراشی روبه‌رو شده‌ام، مثلا بیماری بود که از قبل از پیروزی انقلاب در آسایشگاه بود.
 
حجت الاسلام آل هاشم با تاکید بر ضرورت فرهنگ سازی برای صرف هزینه‌های گزاف مجالس ختم سایر هزینه‌ها در امور خیریه، اضافه کرد: هزینه‌های گزاف این مجالس می‌تواند صرف کمک به جزامیان، آزادی زندانیان، صندوق مستمندان، کمیته امداد و سایر موسسه‌های خیریه باشد.
 
وی در پایان با اشاره به روز گمرک و قدردانی از کارکنان غیرتمند گمرک، خاطرنشان کرد: برای کارکنان گمرک، اخلاق مداری در برخورد با مراجعان و امانتداری بیشتر در امور گمرکات را توصیه می‌کنم.
کد مطلب: 101717
برچسب ها: تبریز
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *