۰
شنبه ۶ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۳۴

توقیف سه نقاشی آبرنگ هیتلر

پلیس آلمان سه تابلوی نقاشی آبرنگ منسوب به آدولف هیتلر را که قرار بود در برلین حراج شوند، به گمان تقلبی بودن توقیف کرد.
پلیس آلمان سه تابلوی نقاشی آبرنگ منسوب به آدولف هیتلر را که قرار بود در برلین حراج شوند، به گمان تقلبی بودن توقیف کرد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از بی‌بی‌سی، در هر سه تابلو چشم‌اندازی از کوهستان، یک رودخانه و شخصی به چشم می‌خورد که در دوردست زیر درختان نشسته است. هیتلر که بعدها برخی از بزرگ‌ترین جنایت‌های جنگی را در هیبت رهبر حزب نازی آلمان مرتکب شد، اوایل قرن بیستم در مونیخ به کار کشیدن نقاشی مشغول بود و از این راه زندگی می‌کرد.
گفته می‌شود پلیس آلمان پس از دریافت کردن یک گزارش ساعت ۱۰:۳۰ به وقت محلی به حراج‌خانه کلوس در برلین حمله و تابلوهای نقاشی را به ظن تقلبی و جعلی بودن توقیف کرده است. روی هر سه تابلو مهر تایید یکی از کارشناسان حراجی خورده بود تا اصل بودن اثر را تایید کند. حراج‌خانه کلوس برای هر تابلو قیمت پایه چهار هزار یورو (۴۵۰۰ دلار) تعیین کرده بود، هر چند برخی معتقدند این آثار اساسا ارزش هنری ندارند.
هانس-یواخیم میدر، سخنگوی حراجی کلوس برلین پیش‌تر درباره ارزش نقاشی‌های منسوب به هیتلر به رویترز گرفته بود: «اگر شما در راستای رود سین قدم بزنید و تابلوهای ۱۰۰ هنرمند را ببینید، کار ۸۰ نفر بهتر از نقاشی‌های هیتلر است. ارزش این آثار و توجهی که رسانه‌ها به آنها نشان می‌دهند، بیشتر به خاطر امضای پای تابلوهاست.» انتظار می‌رفت خریداران آنلاین از بریتانیا، آمریکا، اسکاندیناوی و روسیه مشتاقانه برای خریدن نقاشی‌های هیتلر دست به جیب شوند.
رهبر حزب نازی آلمان در دوران جنگ جهانی دوم پیش از جنگیدن در جبهه‌های جنگ جهانی اول یک کارگر ساده در برلین بود و گاهی هم با کشیدن مناظر و چشم‌اندازهای طبیعی از مردم پول می‌گرفت. هیتلر جوان دو بار برای ورود به هنرستان هنرهای زیبا در وین اقدام کرد که ناکام ماند و بعدها در کتاب «نبرد من» خود ادعا کرد در دوره‌ای هر روز دست‌کم سه نقاشی می‌کشید.
خرید و فروش تابلوهای منسوب به هیتلر در آلمان به شرط نداشتن نمادها و نشانه‌های حزب نازی آزاد است. او پس از رسیدن به قدرت دستور داد تمام آثار هنری‌اش را جمع‌آوری و نابود کنند. با این حال، گمان می‌رود صدها تابلو از هیتلر در گوشه و کنار دنیا دست‌نخورده مانده باشد. ارتش آمریکا در پایان جنگ دوم جهانی بسیاری از تابلوهای هیتلر را مصادره کرد؛ مجموعه‌ای که هرگز به نمایش درنیامد.
 
کد مطلب: 101795
برچسب ها: هیتلر
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *