۰
چهارشنبه ۱۹ مهر ۱۳۹۱ ساعت ۲۰:۲۷
راسموسن:

برای ترک افغانستان عجله‌ای نداریم

دبیرکل سازمان ناتو در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو این سازمان در بلژیک اعلام کرد که نیروهای ائتلافی عجله ای برای عقب نشینی از افغانستان ندارند و این خروج طبق برنامه عملی خواهد شد.
 به نقل از شبکه تلویزیونی «پرس تی وی»، «آندرس فوگ راسموسن» دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) امروز چهارشنبه در نشست وزرای دفاعی کشورهای عضو ناتو در بلژیک که با محور بررسی فاز بعدی جنگ در افغانستان برگزار شده است، اعلام کرد که این ائتلاف نظامی عجله ای برای عقب نشینی نظامیان خارجی تحت هدایت آمریکا از افغانستان ندارد.

راسموسن با صدور بیانیه ای در نشست وزرای دفاع کشورهای عضو ناتو اعلام کرد که شکست های اخیر مانند افزایش در حملات داخلی که نیروهای ائتلافی را هدف می گیرد نباید به عنوان یک اشتباه و یا عاملی برای شتاب زدگی در خروج تفسیر کرد. راسموسن افزود که افزایش این حملات درونی علیه نظامیان خارجی، استراتژی ناتو را تغییر نخواهد داد.

این در حالیست که راسموسن اوایل ماه جاری میلادی اعلام کرد که حملات داخلی صورت گرفته علیه نیروهای ائتلافی که در آن افغان ها با استفاده از یونیفورم نظامیان خارجی مستقر در این کشور، علیه نظامیان ناتو اسلحه می کشند،‌ منجر به تضعیف اعتماد و اطمینان میان نیروهای افغان و نظامیان ائتلافی تحت حمایت آمریکا در افغانستان شده است.

دبیرکل سازمان ناتو در ادامه بیانیه خود آورده است که عقب نشینی برنامه ریزی شده سال ۲۰۱۴ نظامیان از افغانستان بر اساس برنامه صورت می گیرد و این روند شامل کاهش و جا به جایی نظامیان می شود.

کنفرانس دو روزه ناتو در بلژیک در حالی به پایان رسید که وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) ژنرال «جان آلن» را که فرمانده نظامیان نیروهای ائتلافی در افغانستان بود، به عنوان فرمانده عالی جدید نیروهای ائتلافی ناتو در اروپا تعیین کرد.
کد مطلب: 10194
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *