۰
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۸

۷نکته طلایی خرید خودرو دردقیقه ۹۰شب عید

تمایل مردم به داشتن خودرو برای تعطیلات عید باعث شده که بازار خرید و فروش خودرو در ماه‌های پایانی سال رونق بیشتری پیدا کند. بسیاری از دلالان و فروشندگان خودرو از این فرصت استفاده کرده و خودروهای خود را که در بعضی موارد دارای عیوب فنی قابل توجه هستند، با قیمت بالا به بازار عرضه می‌کنند و از این طریق ضرر قابل توجهی را متوجه خریداران می‌کنند.
تمایل مردم به داشتن خودرو برای تعطیلات عید باعث شده که بازار خرید و فروش خودرو در ماه‌های پایانی سال رونق بیشتری پیدا کند. بسیاری از دلالان و فروشندگان خودرو از این فرصت استفاده کرده و خودروهای خود را که در بعضی موارد دارای عیوب فنی قابل توجه هستند، با قیمت بالا به بازار عرضه می‌کنند و از این طریق ضرر قابل توجهی را متوجه خریداران می‌کنند.
به گزارش ایسنا، بنابر اعلام همراه مکانیک، اگر شما نیز در دسته افرادی هستید که شب عید به دنبال خرید خودرو و یا تعویض آن هستید، پیشنهاد می‌کنیم به نکات کلیدی زیر توجه کنید تا در فرآیند خرید خودرو دچار دردسر نشوید.
نکته اول: تعیین معیار خرید، بودجه و کارشناسی خودرو
تجربه نشان می‌دهد که معیارها و حدود قیمت انتخابی مشتریان در جریان بازدید از خودروهای مختلف دائماً دچار تغییر می‌شود و در نهایت به دلیل سردرگمی و تمام شدن صبر و طاقت، خودرویی را انتخاب می‌کنند که علاوه بر پرداخت قیمت بالاتر، ایرادات بسیاری نیز دارد. این موضوع در زمان خرید دقیقه ۹۰ شب عید بسیار دردسرساز می‌شود.
بنابراین ابتدا معیارهای فنی و ظاهری مدنظرتان را انتخاب کنید، مبلغی که می‌توانید هزینه کنید را مشخص کرده و در نهایت به یک گزینه قطعی برای خرید خودرو برسید. همچنین با توجه به مشکلاتی که خرید خودروهای دست دوم به همراه دارد، حتماً قبل از خرید از یک کارشناس خودرو کمک گرفته و از سلامت خودرو مطمئن شوید.

نکته دوم: توجه به محل خرید خودرو
اگر فروشنده از شما درخواست کرد که برای بازدید از خودرو به خیابان‌هایی غیر از محل کار یا سکونت وی بروید بهتر است حواستان را جمع کنید. به این دیالوگ از سمت فروشنده دقت کنید: من امروز مسیرم به سمت خیابان فلان است، می‌توانید آنجا خودرو را بازدید کنید. این دیالوگ زنگ خطری است برای هشدار دلال بودن فروشنده و یا عیب فنی خودرو که فروشنده در صدد حذف امکان ردیابی خود بعد از فروش خودرو است.
همچنین به ابعاد فرهنگی محل خرید خودرو هم توجه کنید که ریسک معامله شما را به حداقل برساند. آمارها نشان می‌دهد پنهان کاری ایرادات فنی خودرو و یا دست کاری کیلومتر خودرو در بعضی مناطق بیشتر از مناطق دیگر است.
نکته سوم: آگهی‌های فروش اقساطی خودرو کار کرده ممنوع
اگر به دنبال خرید خودروهای کارکرده هستید به هیچ عنوان به آگهی‌های فروش اقساطی توجه نکنید. تجربه کارشناسی بیش از ۳۵ هزار خودرو نشان می‌دهد افرادی که فروش اقساطی خودرو کارکرده را آگهی می‌کنند یا دلال هستند و یا خودرو آگهی شده دارای ایراد فنی مهم است. اگر به هر دلیل تمایل به خرید خودرو کارکرده به صورت اقساطی دارید باز هم تاکید می‌کنیم که حتماً از کارشناسی کامل فنی و بدنه خودرو استفاده کنید.

نکته چهارم: بررسی دقیق مدارک خودرو
پس از بازدید خودرو به بررسی دقیق مدارک خودرو شامل بیمه‌نامه، کارت خودرو، برگ سبز، معاینه فنی خودرو (برای خودروهای بالای ۴ سال کارکرد) و تطابق پلاک خودرو با شماره کارت بپردازید.
نکته پنجم: دریافت وکالت برای تعویض پلاک ممنوع
تا حد امکان از دریافت وکالت تعویض پلاک خودداری کنید، زیرا در صورت قبول وکالت، اگر مشکلی مانند شکایت و یا تصادف برای خودرو ایجاد شود برعهده خریدار خواهد بود و تا برطرف شدن آن امکان تعویض پلاک وجود نخواهد داشت. در این صورت حکایت شما می‌شود آش نخورده و دهان سوخته...
در صورت طولانی شدن مدت زمان برطرف شدن شکایت، شما می‌بایست علاوه بر دردسر پیدا کردن فروشنده و متقاعدکردن وی، هزینه‌ای معادل ۸۰ تا ۲۰۰ هزار تومان برای تمدید مهلت وکالت‌نامه بپردازید. تمامی این موارد جز دردسر برای فروشنده عایدی دیگری برای وی ندارد.
نکته ششم: صفر بودن خلافی و عوارض شهرداری
اگر به هر دلیلی تصمیم به دریافت وکالت پلاک در زمان خرید خودرو داشتید، از پرداخت هزینه‌های خلافی و عوارض شهرداری مطمئن شوید.
نکته مهم در خصوص پرداخت خلافی اینترنتی این است که از زمان پرداخت تا صفر شدن خلافی ۷۲ ساعت طول می‌کشد و عملاً خلافی شما در لحظه صفر نمی‌شود. پس اگر شما در دقیقه ۹۰ اقدام به خرید خودرو می‌کنید بهتر است خلافی را از طریق پلیس +۱۰ پرداخت کنید که سریعاً خلافی صفر شود. همچنین تأخیر ۱۰ روزه‌ی بروزرسانی خلافی خودرو را نیز فراموش نکنید.
نکته هفتم: هزینه تعویض پلاک و دفترخانه با خریدار
اگر برای بار اول است که خودرو می‌خرید هزینه چاپ پلاک جدید ۱۴۰ هزار تومان است که کاملاً با خریدار است. در صورت خرید مجدد خودرو پیشنهاد می‌کنیم که مرکز تعویض پلاک دریافت پلاک قدیمی با جدید یکی باشد، در غیر این صورت شما می‌بایست ۵۰ هزار تومان اضافه بابت قیچی کردن پلاک قدیم و چاپ جدید آن پرداخت نمائید.
حرف آخر
نکته مهم در مورد فرآیند خرید خودرو این است که می‌توان با استفاده از مشاوره و روش‌های نوین خرید خودرو ریسک‌های موجود را تقریباً به صفر رساند. خرید خودرو از نمایشگاه خودروهای کارشناسی شده تمامی این نگرانی‌ها را از بین می‌برد. شرکت همراه مکانیک اولین نمایشگاه آنلاین خرید خودروهای کارشناسی شده را راه اندازی کرده که در آن خودروها کارشناسی شده هستند، خبری از دلالان نیست، مشکلات حقوقی و وکالت تعویض پلاک وجود ندارد، خلافی خودرو صفر است و یک مشاور حقوقی در تمام مسیر در کنار شماست.
برای خرید مطمئن خودرو همین الان اقدام کنید.
کد مطلب: 101945
برچسب ها: خودرو
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *