۰
دوشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۹

آغاز نیمه دوم بازی ایران و ژاپن

تیم‌های ملی ایران و ژاپن از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن زاید العین به مصاف هم رفتند.
تیم‌های ملی ایران و ژاپن از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن زاید العین به مصاف هم رفتند.
به گزارش ایسنا، دیدار تیم‌ملی فوتبال ایران برابر ژاپن از چارچوب مرحله نیمه نهایی جام ملت‌های آسیا از ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه هزاع بن زاید العین امارات آغاز شد.
نیمه نخست
این بازی با سوت داور استرالیایی آغاز شد.
با آغاز بازی، ژاپنی‌ها، نخستین شوت را روانه دروازه ایران کردند که پورعلی‌گنجی با تکل به موقع مسیر توپ را سد کرد. دقایقی بعد، شروع خوب ایران از دهانه دروازه بیرانوند منجر به موقعیت خوبی برای آزمون شد اما پای او به اندازه چند سانتی‌متر کوتاه بود و نتوانست با قدرت به توپ ضربه بزند و در نهایت توپ توسط گوندا کنترل شد.
بعد از انجام دو حمله ناقص در دقایق نخست بازی، جریان این دیدار از سوی هر دو تیم متعادل دنبال شد. در دقیقه ۱۲، ژاپنی‌ها با سرعت بالایی تدارک یک ضد حمله را دیدند که ضربه مینامینو در دهانه محوطه شش قدم ایران با دخالت کنعانی‌زادگان به کرنر رفت و ثمری برای آبی‌پوشان نداشت.
در دقیقه ۱۷، کرنر ژاپن روی دروازه ایران، با ۱ضربه سر یوشیدا همراه بود و با اختلاف بسیار اندکی از دروازه بیرانوند به اوت رفت. کمتر از یک دقیقه بعد، دوان می‌توانست روی شوت فنی خود از دهانه محوطه هجده قدم دروازه ایران را باز کند اما این ضربه آرام با اختلاف اندک از دیرک دروازه به بیرون رفت.
در دقیقه ۲۲، سردار آزمون در گوشه محوطه شش قدم ژاپن دست به حرکتی انفرادی زد و با عبور از دو بازیکن ژاپنی، شوت زد که ضربه او با برخورد به پای گوندا با فاصله بسیار کمی به کرنر رفت تا همچنان بازی بدون گل دنبال شود. ضربه کرنر نیز بعد از دخالت جهانبخش به آزمون رسید که این بازیکن تحت فشار مدافع ژاپن، تعادلش بهم خورد اما داور اعتقادی به پنالتی نداشت.
ارسال بسیار خوب حاج صفی از جناح راست زمین ژاپن، پیش از رسیدن به آزمون از فاصله چند قدمی دروازه، توسط یوشیدا به کرنر رفت.
بعد از گذشت حدود یک ربع و در دقیقه ۴۳، احسان حاج صفی نخستین شوت به سمت دروازه را زد که با فاصله نسبتاً زیاد از بالای دروازه ژاپن به بیرون رفت.
نیمه دوم
با شروع نیمه دوم، ساکای با خطای هند، مانع از رسیدن توپ به بازیکن ایران شد تا داور استرالیایی ساکای را با کارت زرد جریمه کند.
ترکیب ایران: علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، حسین کنعانی‌زادگان، میلاد محمدی، رامین رضائیان، احسان حاج‌صفی، امید ابراهیمی (کارت زرد)، اشکان دژاگه، وحید امیری (کارت زرد)، علیرضا جهانبخش و سردار آزمون.
ترکیب ژاپن: شوئیچی گوندا، یوتو ناگاتومو، تاکهیرو تومیاسو، هیروکی ساکای (کارت زرد)، مایا یوشیدا، واتارو اندو، گاکو شیباساکی، گمکی هاراگوچی، تاکومی مینامینو، ریتسو دوان و یویا اوساکو.
کد مطلب: 101971
برچسب ها: جام ملتهای آسیا
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *