کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

شکنجه‌گر ساواک با شکنجه‌شده‌ها روبه‌رو شد

9 بهمن 1397 ساعت 15:01

مستند «پرسنل اداره سوم» به کارگردانی ایمان گودرزی در جدیدترین قسمت برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند پخش می‌شود.


مستند «پرسنل اداره سوم» به کارگردانی ایمان گودرزی در جدیدترین قسمت برنامه «به اضافه مستند» به روی آنتن شبکه مستند پخش می‌شود.
به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، جدیدترین قسمت از فصل سوم «به اضافه مستند»، با پخش و بررسی مستند «پرسنل اداره سوم» به کارگردانی ایمان گودرزی از شبکه مستند پخش خواهد شد.
در این قسمت و پس از پخش مستند، دکتر شاداب عسگری، پژوهشگر تاریخ و ایمان گودرزی، کارگردان این مستند مهمان برنامه خواهند بود و درباره سیستم امنیتی اطلاعاتی رژیم پهلوی (ساواک) و شکنجه‌های این دستگاه مخوف، صحبت خواهند کرد. علاوه بر این، محمدتقی فهیم و سعید قطبی‌زاده به نقد و بررسی فرمی این مستند خواهند پرداخت.
مستند «پرسنل اداره سوم»، روایتی بی‌پرده و صریح از فعالیت مخوف‌ترین سیستم اطلاعاتی رژیم پهلوی از زبان یکی از شکنجه‌گران آن است. سوژه اصلی این مستند، یک شکنجه‌گر ساواک است که در اداره سوم ضد خرابکاری ساواک فعالیت داشته و اکنون بعد از ۴۰ سال به ایران برمی‌گردد. او با تلاش‌های بسیار تیم «پرسنل اداره سوم» قانع می‌شود که در این مستند حضور پیدا کرده و با کسانی که روزگاری خودش آنان را شکنجه کرده است، از نزدیک روبه‌رو شود. در این مستند، بسیاری از فیلم‌های دیده نشده از شکنجه‌های ساواک به نمایش درآمده است و روایتی عینی از این سیستم مخوف اطلاعاتی و گردانندگان آن به تصویر کشیده شده است.
این مستند ۴۰ دقیقه‌ای که در جشنواره فیلم عمار نیز حضور داشت، به مناسبت چهل سالگی انقلاب، مهمان برنامه «به اضافه مستند» خواهد بود. این قسمت از برنامه، روز سه‌شنبه (۹ بهمن ماه) ساعت ۲۰:۳۰ از شبکه مستند پخش خواهد شد و بازپخش آن روزهای چهارشنبه ۱۰ بهمن ساعت ۹ و جمعه ۱۲ بهمن ماه ساعت ۱۳:۳۰ است.
«به اضافه مستند»، مجموعه برنامه تلویزیونی شبکه مستند است که به پخش مستندهای دیده نشده در تلویزیون و بحث کارشناسی پیرامون موضوع مستند می‌پردازد.
این برنامه با اجرای سید محمد علی صدری‌نیا و کارگردانی محمدرضا رضائیان با دکوری جدید و آیتم‌هایی متنوع سه‌شنبه‌های هر هفته ساعت ۲۰:۳۰ به روی آنتن شبکه مستند می‌رود.


کد مطلب: 102026

آدرس مطلب :
https://www.mardomsalari.ir/news/102026/شکنجه-گر-ساواک-شکنجه-شده-ها-روبه-رو

مردم سالاری آنلاين
  https://www.mardomsalari.ir