۰
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۲۳

از اتاق سیگار در صحن مجلس تا کافی‌شاپ!

یک نماینده مجلس گفت: در ساختمان مجلس از رستوران آن گرفته تا جاهای دیگر شاهد تجملات هستیم. در روز چند هزار سرو غذا داریم. نمایندگان از مدعوین دعوت می‌کنند و نمایندگان ادوار هم می‌آیند. کیفیت غذای مجلس خوب هم نیست و با چربی بالا ما را مریض کرده است. غذای نمایندگان با غذای کارمندان و خبرنگاران مجلس تفاوت چندانی ندارد.
یک نماینده مجلس گفت: در ساختمان مجلس از رستوران آن گرفته تا جاهای دیگر شاهد تجملات هستیم. در روز چند هزار سرو غذا داریم. نمایندگان از مدعوین دعوت می‌کنند و نمایندگان ادوار هم می‌آیند. کیفیت غذای مجلس خوب هم نیست و با چربی بالا ما را مریض کرده است. غذای نمایندگان با غذای کارمندان و خبرنگاران مجلس تفاوت چندانی ندارد.
به گزارش ایسنا، سیدمحمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر و عضو فراکسیون ولایی مجلس در گفت‌وگو با اعتمادآنلاین با انتقاد از تجمل‌گرایی مسئولان عنوان کرد: «الناس علی دین ملوکهم» مردم به روش زمامداران خود رفتار می‌کنند. اگر زمامداران ساده‌زیستی را پیشه کردند و در رفتارشان تواضع مشهود باشد، مردم هم به همان صورت رفتار خواهند کرد. اگر زمامداران اشرافی‌گری را رواج دادند و به تجمل‌گرایی پرداختند و مظاهر دنیوی ارزش شد، مردم هم به همان روش زندگی خواهند کرد.
او تأکید کرد: مجلس که باید در رأس امور باشد باید بیشتر از همه ساده‌زیستی را رعایت کند. چون مردم به قوه‌ای که در رأس امور است و نمایندگانی که برخواسته از فضائل ملت هستند، نگاه می‌کنند. مردم می‌بینند نماینده‌شان از مردم فاصله گرفته و آن نماینده از زمانی که از حوزه انتخابیه‌اش آمده یک وضعیت دیگری پیدا کرده است.
این نماینده مجلس ادامه داد: برای مثال مردم می‌بینند در مجلس اول صبحانه و ناهار نمایندگان چگونه بوده و حالا به چه شکل است. بنابراین اگر به تمامی مسائل نگاه کنیم می‌بینیم که از آن چه امام گفتند و مردم می‌خواهند، بسیار فاصله گرفته‌ایم. مجلس بروکراسی پیچیده‌ای دارد و انتصاب‌ها بر اساس رفاقت‌ها و استخدام‌ها هم بر اساس رانت‌ها است.
ابطحی با اشاره به حمله داعش به مجلس گفت: داعش به مجلس حمله کرد و به هدفش رسید. داعش می‌گفت یا نمایندگان را ترور می‌کنیم یا آنها را از مردم جدا می‌کنیم و حالا دیوارکشی‌های چندمرحله‌ای و بتنی مجلس نماد جدایی نمایندگان از مردم است.
او با انتقاد از طرح استانی شدن انتخابات مجلس ادامه داد: در همین راستا استانی شدن انتخابات را هم مطرح می‌کنند و مسلماً در استانی شدن انتخابات کسی که در یک استان که ۱۴ شهرستان و چندین روستا دارد چند بنر باید بزند و هزینه تبلیغاتش چقدر می‌شود؟ بنابراین آن فرد پول‌دار و میلیاردر می‌تواند از پس این هزینه‌ها بربیاید اما کسی که پولی ندارد که خرج کند نمی‌تواند به مجلس راه یابد و همه این موارد موجب فاصله مردم و نمایندگان می‌شود.
این نماینده مجلس از امکانات داخل صحن مجلس انتقاد کرد و گفت: در ساختمان مجلس از رستوران آن گرفته تا جاهای دیگر شاهد تجملات هستیم. در روز چند هزار سرو غذا داریم. نمایندگان از مدعوین دعوت می‌کنند و نمایندگان ادوار هم می‌آیند. کیفیت غذای مجلس خوب هم نیست و با چربی بالا ما را مریض کرده است. غذای نمایندگان با غذای کارمندان و خبرنگاران مجلس تفاوت چندانی ندارد.
ابطحی تأکید کرد: استراحتگاهی برای نمایندگان در صحن وجود دارد. یک کافی‌شاپ هم داریم که در آنجا شیر، شیرکاکائو، انواع دمنوش و نوشیدنی‌ها، چند نوع بیسکویت، خرما و توت خشک داریم. ای کاش ما این‌ها را می‌خوردیم و به اندازه یک‌دهم آن عمل مثبت داشتیم. در داخل صحن اتاق سیگار هست.
او همچنین از روند معرفی نماینده بی‌انضباط در صحن گلایه کرد و گفت: من به عنوان یکی از نمایندگان استان اصفهان استعفا داده بودم و در جلسات صحن حاضر نمی‌شدیم و بعد از حضورم در صحن از ۲۱ رأی‌گیری که انجام شده در ۲۰ رأی‌گیری شرکت کردم و نماینده‌ای دیگر از ۵۰ رأی‌گیری در ۱۰ رأی‌گیری شرکت کرده است اما من به عنوان نماینده بی‌انضباط معرفی شده‌ام. این افراد در استراحتگاه صحن استراحت یا با تلفن صحبت می‌کنند اما در رأی‌گیری هم مشارکت ندارند و تنها در مجلس حضور دارند. بنابراین مجلس عدد دارد اما برخی نمایندگان در پشت صندلی خود نیستند.»
کد مطلب: 102073
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *