۰
چهارشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۷:۲۶
استاندار تهران در پاسخ به "مردم سالاری آنلاین" مطرح کرد:

برنامه ریزی برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران

دکتر انوشیروان محسنی بندپی، اصولا چهره ای رسانه ای است. چه زمانی که در مجلس بود و چه وقتی که در بخش های مختلف خدمت گذاری می کرد و چه اکنون که بر صندلی استانداری تهران نشسته است. امروز اولین کنفرانس خبری محسنی بندپی در کسوت استانداری تهران در طبقه شانزدهم ساختمان این استانداری برگزار شد.
عکس:الهام درفشی/مردم سالاری آنلاین
عکس:الهام درفشی/مردم سالاری آنلاین
 دکتر انوشیروان محسنی بندپی، اصولا چهره ای رسانه ای است. چه زمانی که در مجلس بود و چه وقتی که در بخش های مختلف خدمت گذاری می کرد و چه اکنون که بر صندلی استانداری تهران نشسته است. امروز اولین کنفرانس خبری محسنی بندپی در کسوت استانداری تهران در طبقه شانزدهم ساختمان این استانداری برگزار شد.
روابط عمومی استانداری تهران هم حالا با آمدن بندپی فعال تر شده و درهای استانداری بیشتر به روی اهالی رسانه باز است و همین رویکرد ، نوید بخش روزهای بهتری برای شفافیت در تهران است.
نشست ، ساعت 9 و بیست دقیقه آغاز شد و آقای استاندار با خوش وبشی با خبرنگاران نشست را آغاز کرد.
چهل سالگی انقلاب هم بهانه ای برای این نشست بود.محسنی بندپی ابتدا به دستاوردهای انقلاب در عرصه های مختلف اشاره کرد .
او از اینکه  امروز امید به زندگی در شرایطی به ۷۸ سال رسیده که در ابتدای انقلاب سن امید به زندگی ۵۴ سال بوده  ، سخن گفت.
بندپی که اینک استاندار تهران است ، بخش اصلی صحبت هایش را به این استان اختصاص داد و گفت :  ۱۷ درصد از جمعیت کشور در استان تهران قرار دارد. برخورداری این استان از محیط‌های علم محور و پژوهش محور و وجود بیشترین فعالان رسانه‌ای و سیاسی و جریان داشتن بیشترین فعالیت اقتصادی در این استان به شکلی که ۶۲ هزار میلیارد تومان از بودجه عمومی از محل مالیات بر ارزش افزوده جمع‌آوری شده در این استان تأمین می‌شود. اینها همگی باعث می‌شود که این استان از ویژگی‌های خاصی برخوردار باشد. بر این اساس رئیس جمهوری در معرفی بنده به عنوان استاندار تهران اعلام کردند که این ام القرای کشور ویژگی‌هایی دارد که باید با تلاش دو چندان و بهره گیری از همه ظرفیت‌ها در تمامی حوزه‌ها شرایطی فراهم شود که چهره استان در شاخص‌های مختلف متحول شود.
محسنی بندپی در ادامه با اشاره به ویژه برنامه‌های دهه فجر اظهار داشت: در ایام دهه فجر در استان تهران بیش از هزار و ۱۱۳ پروژه با اعتبار ۳ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که در این راستا ۲۲۹ تخت بیمارستانی با مساحت ۳۰ هزار و ۲۲۱ متر مربع، ۵ هزار و ۷۷۵ واحد مسکن مهر با زیرساخت‌هایی نهایی، بزرگ‌ترین پایانه گل و گیاه در ورامین، ۵۹ هزار و ۳۲ مترمربع گلخانه، ۴ هزار و ۳۹۵ بوستان روستایی، ۱۲۵ هزار و ۸۰۰  مترمربع فضای گردشگری، ۲۷۶ کلاس درس، ۱۵۲ هزار و ۵۴۶ مترمربع مجتمع فرهنگی و ورزشی را شامل می‌شود.
سوالات خبرنگاران
سپس اهالی رسانه به طرح سوالاتشان پرداختند." حمل و نقل عمومی تهران " ، " پرونده بوی مرموز پایتخت و بوی بد اطراف فرودگاه امام ( ره) " ، " بافت فرسوده " ، " حاشیه نشینی در استان " ، " محل هایی برای اعتراض های سیاسی در پایتخت " ، " مسکن مهر " ، " سرانه سلامت " و " اتمام پروژه های نیمه تمام نظیر مصلای تهران " ، مهم ترین موضوعاتی بودند که خبرنگاران از استاندار تهران پرسیدند.
دکتر بند پی هم با لبخند همیشگی اش بعد از طرح همه سوالات ، یکی یک پاسخ داد تا با مدیریت وقت ، به جلسه بعدی اش هم برسد.
اولین سوال را " مردم سالاری آنلاین " پرسید. "برنامه استانداری برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران چیست ؟" سوالی بود که خبرنگار "مردم سالاری آنلاین" از استاندار تهران پرسید و دکتر بندپی در پاسخ گفت :برنامه های مختلفی را برای توسعه حمل و نقل عمومی در تهران به دلیل شرایط خاص آن دنبال می کنیم. تهران به دلیل موقعیت اش ، مستعد نگهداری آلاینده ها است .
وی افزود :  ۲۰۰ هزار خودروی دیزلی در تهران وجود دارد که معین شد در یک برنامه زمان بندی 5 ساله نسبت به جاگزینی این خودرو ها و  نوسازی ناوگان حمل و نقل شهری اقدام شود. توسعه حمل و نقل ریلی هم در دستور کار است به طوریکه  تلاش خواهیم کرد با توسعه حمل و نقل ریلی همانند اتصال خط شش مترو به اسلامشهر این مهم را محقق کنیم. بی تردید در نقاطی که امکان استفاده از سطح وجود داشته باشد از قطار شهری استفاده خواهیم کرد. در حقیقت تفاوتی میان قطار شهری و مترو وجود ندارد و تنها هزینه مترو بیشتر خواهد بود.
محسنی بندپی افزود : در ورامین و قرچک و پیشوا ، قطار شهری 65 در صد پیشرفت فیزیکی دارد .
استاندار تهران گفت : برای شهرهای غرب استان تهران نظیر ملارد و قدس و شهریار هم در دست مطالعه است و مشاور هم قول داده تا 15 اسفند مطالعاتش را ارائه دهد تا انشالله در سال 98 شاهد اجرایی شدن آن باشیم.
سوال درباره منشأ بوی نامطبوع هفته‌های گذشته تهران
یکی از سوالات مهمی که چندین بار مطرح شد درباره منشأ بوی نامطبوع هفته‌های گذشته تهران بود که استاندار تهران گفت :  کار علمی صورت گرفت و سنجش آلاینده‌ها نیز انجام شد در همان زمان در منطقه یافت آباد شاهد انتشار مقدار زیادی بو نسبت به سایر دیگر مناطق انتشار گاز CO۲ بودیم که دارای منشأ سولفوره است. تنها موادی که بیشترین بررسی‌ها را به خود نشان داده است ماده "مرکاپتان" بود که در صنایع پلاستیک سازی و گازرسانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نهایتاً گزارش محیط زیست و شهرداری تهران منشأ بو را به این ماده شیمیایی نسبت داد و سایر موضوعات همچون چاه پلاسکو، فاضلاب و فعالیت گسل‌ها و آتشفشان دماوند همگی رد شد. آن چه که در حال حاضر نسبت به آن نگران هستیم بوی نامطبوع مسیر فرودگاه امام خمینی (ره) است. قسمت شمالی این اتوبان کشتارگاهی وجود دارد که پساب آن به صورت غیر استاندارد وارد محیط می‌شود و گاوداری‌ها و چرم سازی‌های اطراف آن نیز آلاینده هستند. ۷۰ میلیارد تومان اعتبار برای این موضوع در نظر گرفته شده است که تاکنون ۵۰ درصد آن تخصیص داده شده است.
وی در خصوص تعداد حاشیه نشینان استان تهران نیز، گفت‌: آمار مشخصی از تعداد حاشیه نشینان استان وجود ندارد، اما در هنگام دادن دفترچه بیمه سلامت حدود یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر دفترچه دریافت کرده‌اند که تخمین می زنیم همین تعداد حاشیه نشین در استان وجود داشت، اما ممکن است تعداد آنها امروز افزایش یافته باشد.
محسنی بندپی در خصوص تکمیل پروژه مصلای تهران نیز، گفت‌: ۲۹ بهمن ماه از این پروژه بازدیدی خواهیم داشت و نسبت به تکمیل آن اقدام خواهیم کرد.
وی به تمهیدات کالاهای اساسی پایان سال نیز اشاره کرد و یادآور شد: هیچ نگرانی برای عرضه گوشت قرمز و سفید، میوه و … وجود ندارد و انبارها پر شده است.
استاندار تهران در خصوص اخذ عوارض از طرح زوج و فرد هم اظهار کرد: در شورای اسلامی شهر تهران دو دیدگاه وجود دارد. شورای اسلامی شهر تهران هنوز تصمیم نهایی را نگرفته است. فرماندار نیز در این خصوص اعلام نظر کرده است، اما نباید با توجه به شرایط موجود تصمیمی گرفته شود که برای مردم ایجاد زحمت کند. باید حمل و نقل عمومی را در سطح استان گسترش دهیم.
 
 
کد مطلب: 102095
برچسب ها: تهران پایتخت
نام شما

آدرس ايميل شما
نظر شما *